Snart slut..

Snart slut på november också!
Men idag kom iaf snön som ser ut att ligga på backen lite mer än det tidigare som kom och regnade bort. Va kul för nu känns det kul att snön kommer. Ska försöka få ner en julpyntlådan och kanske ta mig för att stryka gardinerna.
Vi har köpt en plastgran 150cm som förhoppningsvis inte blir så tung och stor när den ska vältas av Viktor! för den kommer att vältas! hihi men kul att få pynta lite för hans skull också.

Denna veckan har vi satt barnen (båda barnen!) på mjölkfri diet! Sanna är allt annat än nöjd. Bära bära bära. Och har börjat krångla med maten hon vill inte äta. Om hon fick bestämma så typ minst 6 h kan gå! Då blir det inte många måltider. Tjollrig i vagnen när man är ute och går. Kräks heela tiden. Jörgen tog upp henne en morgon efter att sovit hela natten, och då kräks hon! inte mycket med slemkräk med lite lite matinnehåll! Och nu 3 dagar har hon rödprickiga kinder.
Så vi bestämde oss för att åka och köpa Nutramigen bara 250kr för en burk med 400g. Ja vi får se, måste smyga in det och hittills
verkar det går bra.

Och nu blir det barnsnackis värren men Viktor har alltid haft trubbel med sömnen och han verkar ha ont i magen fisig. Har inte bajsat fast konsistens och ändå äter han ju våran mat?! och han har också haft exem som sprit sig nu från bara benen till hela kroppen och vi smörjer och smörjer!! och har jag någon gång nämt att han är skrikig och gnölig!?
Allt går ju alltid att förklara med andra saker typ dagis och små syskon, utveckling?!
Men jag tycker det är värt att prova iaf. och dagis hade inga problem att hjälpa oss med det. Tack! Världens bästa dagis! Vill INTE byta!

I morgon blir det att hämta Viktors overall som dragkedjan gick sönder på. Jörgens mormor har lagat och efter det så går vi raka vägen hem till Erica som har blivit mamma till en liten Ludwig (eller Ludvig? jag vet inte) Det blir trevligt, det är bara vi tjejer som hade tid att gå dit.

Helgen blir det kanske Övik, fick höra nu att det fanns feber, det är ju bara tisdag än så länge, så vi får väl se vad som händer. Behöver ju kanske inte träffa dom som är sjuk.

Jaa nu bloggar jag från toan, för Sanna ligger på skötborden och är nöjd så har blir vi tills hon inte är nöjd längre. Viktor sover förhoppningsvis i natt. Jag har äntligen kunna lägga barnen själv!!!=D så nöjd att börja komma in i någon rutin och man kan lita på saker man gör.

Mitt öra har blivit riktigt bra iaf, lite dovt hör jag men det är bara i bland. Skönt att det fungera med dropparna! Lite läskigt att alltid gå med vätska droppat i örat.

Kommentarer
Postat av: Petra

Huga, hoppas det ordnar till sig i magarna på de små liven ♥

Svar: Jaa men det känns rätt!:-)
Emilie P

2012-11-27 @ 21:48:57
Postat av: Kristin

Du är supermamman!!

2012-11-29 @ 19:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0