Ska det vara såhär eller?

Sitter själv upe. Grabbarna sover?!?! WTF?! Vilken natt fy fasen!
Förvärkar från h-vetet!!!!! Får springa fram och tillbaka till toa, omöjligt att jag är så kissnödig allt är redan utkissat?! Och stackars Viktor som drömmer så tokiga drömmar Måste klappas på några gånger. Inatt var det något mer än vanligt. Men då har han ju varit på dagis hela veckan och det är såklart många intryck! Men att han vakna vid 4 och har möxat runt i sängen i ca 2h och inte somnat om är inte OK! Så nu sover grabbarna som sagt.
 
Jag är hungrig och har dessa förvärkar och alvedon! ska jag ens nämna det!!!! Tusan så trött jag är! denna dag är bara pankaka hittills. Vi som hade så fina rutiner men nu lär ju det var helt åt skogen!
 
Jag var ju hos bm i veckan och allt så bara fint ut. Äntligen har HB stigit! Till otroliga 118 men det är bäst hittills eftersom vid inskrivningen i v 14, var det på 116. Hon är petnoga! (iofs bra!) På något lusigt sätt så tycker jag att jag redan är på övertid nu! fast BF är den 5 september! och det är ju bara för att jag jämför allt med förra gången?! Hur dumt som helst eftersom jag mår och känner mig helt annorlunda! Bara för att jag vet att det kan verkligen komma nu så känns det som var enda dag är så långsam!
 
Vi hade tänkt på till lekparken idag och leka. Undra när dom där inte tänkte vakna och hur vi ska lägga upp dagen idag? Igår fyllde Jörgens syster 30år!! Hurra! och idag är det fest och öppet hus! Alla vi känner i stan ska åka ner, utom vi då! känns tråkigt annars hade det ju varit super kul att äta god mat och träffa folk. Men men!
 
Nää ska prova alla husmorsknep för att avhysa Yngve i magen nu!

Jaha och nu då!

Fortsätter med inskolning på dagis. Går bara fint. Lillkillen har det bara så bra! Glad och trampar omkring, har inte tid med någon annan utan bara leka och röra sig. Idag lämnade jag gick till personalrummet satt där i ca 2h, kunde se när dom var ute en stund. Viktor fick på sig en orange reflexväst som gick till fotknölarna. Gullunge!! och sprang och kring och busa med fröknarna (måste man säga pedagogerna?). Sedan gick dom in samlades en stund och sedan var det lunch. Idag fick jag inte vara med och äta utan det fixade dom själv. Efter maten fick jag komma in och ta emot en glad kille med biff runt hela ansiktet!!=) Underbara kille!!
Imorgon ska jag till BM på morgonen så då blir det Jörgen som ska lämna. Men han kommer bara få lämna och sedan gå för imorgon ska han Viktor få sova där efter lunchen. Så jaaa! vad stor han har blivit! Kan inte bestämma mig om det är bra eller dåligt att han honom på dagis såhär tidigt nu när jag ska vara hemma iaf 1 år till. Det känns väldigt egoistiskt!
 
Idag var jag och införskaffade nödvändiga kläder till dagisverksamheten iaf. Regnkläder eller galonkläder! Och jag fick rabatt kändes ju bra och tänkte att det blir bara ett ställ och sedan får bäbis i magen ärva allt! Så inga nya kläder till den lilla krabban, inte!
 
Men handlingen tog knäcken på mig. Skönt att Viktor kunde somna snabbt! Så jag får ligga på sofflocket och lata mig. Men tänk om det vore bra om förlossningen kunde starta. Eller jag är lite kluven till det med. Jag vill få det gjort och bli ensam i min kropp! men sedan så innebär det ju att vardagen inte blir sig lik mer! då är dom två barn mot en mamma och en pappa! Hur ska det gå?!?!?! känner mig oroligt att inte räcka till. Stackar Viktor kommer li helt åsidosatt, fast det hade jag ju inte tänkt göra men jag älskar verkligen Han lilla killen! Hur ska det finns utrymme för kärlek till andra barnet?
Hur fixar man praktiskt att natta Viktor och bäbis som inte har några som helst rutiner?! hur ska jag göra?! hur fixar man det???
hur orkar man?
 
Idag så var Erica här och hälsa på. Vi båda är runda och goa!=) Så kul, hoppas vi hinner ses lite mer. Skönt att kunna bolla lite med någon!=) Vid den här tiden i förra graviditeten så var vi på förlossningen och höll på att föda barn! undra när nästa hade tänkt att komma?!?!?!

hungrig

Ett kort inlägg från personalrummet på dagis. Vad det går undan idag ska han få äta här Viktor. Ris och korvstroganoff bjuds båda vi två på. Det bästa är att dom har en egen kock här på förskolan, vilket känns ju toppen bra! För köket är brevid personalrummet där jag bara sitter och väntar, men det luktar gott!

Helg

Så var denna inskolnings vecka avklarad! Det känns både bra och dåligt eller dåligt och dåligt...
Känns lite halv knasigt att skola in honom på dagis då jag kommer vara hemma med nästa barn i ca 1år och det är ju alltid tvistade meningar om, för vem dagis är till för barnet eller för lata föräldrar?! Han är ju fortfarande liteNJ och har kanske inte det direkta behovet att vara på dagis. Han vet ju inget annat än att vara hemma just nu.
På ett sätt känns det kul för honom att få göra något annat än att härjar runt inom dessa fyra väggar. Och det kommer bara vara 15h/v så det känns som en lagom start att börja med, istället för dom långa dagar det skulle ha blivit om jag börjat jobba till hösten!

Det går bra med inskolningen, han märker knappt att jag är borta och kommer bra överens med personalen. Däremot måste andra barn tyvärr vara stå ut med hårda klappar eller slita tag i kläder eller hår! Oj oj jag blir lite oroligt ifall dom andra barnen kommer vara dum mot honom, för att han är ganska så jobbig som slåss och klänger.
Fast han fattar ju inte att han slåss och göra illa någon för han är så glad när ett annat barn kommer! Han gör det inte för att vara elak! Oj vad jag gruvar märker jag....


Första inskolningen

Ja som det står, så var det första inskolningsdagen på dagis idag för Viktor. Vi kom när alla barnen var ute på rast, så när vi bara kom ut på gården och viktor fick se alla barn. Han blev super glad och skulle följa efter fösta bästa barn, var nu hon/han skulle ta vägen. Jag fick lyfta in honom på avd. Väl där var det super kul och jätte glad for han runt och kolla alla rummen.
Han har redan fått en hylla med namn egen krok i badrummet en låda och en egen stol till lunchen. Det var två andra barn som också skolades in samtidigt som vi. Viktor försökte giviet vis äta upp dom också, vilket ena barnet hade jobbigt som var väldigt blyg och kommit in i en period av mammighet. Jag har jätte svårt att veta hur jag ska göra. För jag känner att jag kan ju inte bara hålla fast honom och han inte får gå fram och klappa och heja krama. Men han är ju ganska framfusig och hårdhänt, han slår på barnen fast jag antar han försöker klappa. Det är ju mest i början sedan låter han dom vara, då han tycker han har hejat och bekantat sig med dom.
Det blev en hel del information.
Papper fick vi med oss hem. Imorgon är det samma tid i samma kanal. Spännande det kommer bli. Just idag verkade det som att han trivdes!
 
Vi tog oss en sväng ner på stan och köpte fotoalbumet till alla korten. Men insperation och glädjen förstan efter att telefonsamtal som gjorde mig besviken och arg. Jaa jaa! Nya tag imorgon kaske, har ju ett tag på mig ändå. Ska skicka några kort till min mormor iaf.

Då var helgen förbi!

Äntligen måndag, ny veckan att starta igång va!? nej för tusan jag hade gärna dragit täcket över huvudet igen och stannat inne. Men idag kom fotografen som tog fotona till våran annons. Vi träffade ju som sagt två mäklare i slutet av förra veckan. Otroligt vad det skiljer i värdering och deras strategi!? otroligt.. 
Vi valde såklart en av dom och fick en tid för foto idag, måndag. Vilket var bra så är det gjort och vid ett bra tillfälle att det är sommar eller iaf grönt och ljust.
Så för att underlätta lite städning fick jag och Viktor åka ner till Ö-vik med farmor Lena. Så att Jörgen fick stor städa hela lägenheten!=) hehe! Mycket bra gjort. Fick han lite egen tid att träna och jag fick lite avlastning och vila. Viktor fick massa bus och bad och spring och lek! Så alla var nöjda och glada när vi åkte hem igår kväll.
Moffa fick komma upp på besök och se OS-finalen i handboll med oss efter det blir det grillat på menyn, GOTT!!
 
Imorgon är det stora dagen D. Viktor ska på första inskolningsdagen på dagis (eller förskola som det heter!) Det ska bli spännande!! imorgon är det mer en ca 1 h med information sedan får vi gå hem och återkomma nästa dag och vara där lite längre. Hoppas han kommer att tycka det blir kul, han älskar andra barn. Han brukar typ äta upp dom han ser och träffar på. Hoppas ingen är dum med han!
Vi gick förbi där på våran promis idag när fotografen var här. Tur det för nu vet vi vart avdelningen ligger! Vi gick till en lekpark för att gunga och när Jörgen sms att dom var klar. Fick jag fullkomligt slita loss Viktor från gungan. Han skulle inte kliva upp!!!! han höll i hårt och en sko lossna och gud va arg han var sen!!!! Men det var dags att gå hem och äta också! Stackarn. Om jag orkar kanske vi kan gunga lite imorgon efter dagis!?
 
Idag är det tydligen vänsterjäntas dag. Fick ett grattis av pappa! hehe ganska så kul! För nog är jag lite stolt att vara annorlunda!;-)
 
gung gung...
 
 
Annars på gravidkrämpsfronten är det: sammandragningar, kissa ofta, halsbränna, trötthet, klumpig, otymplig osv osv.!!

Det rör på sig

Jaa inte är det någon bebis på gång inte. Men borde ju inte förvänta mig det heller efter som jag idag gick in i v.37 bara. Men det var fixerat med ruckbart hos barnmorskan igår. Jaa jaa jag kan gå tiden ut och över och den kan komma nu... Så hur ska man förbereda sig så man inte blir så himla besviken?! för jag är bra less just nu!!
 
Men iaf. i väntans tider så hinner man ändå göra saker. Vi behöver ju mer yta med denna växande familj, så idag var en mäklare förbi. Samma mäklar som sålde lägenheten till oss, hon är bra. Men som alla rekomenderar så ska man kolla med flera firmor så imorgon kommer det en till mäklare och tittar på våran lgh. Spännande!!
Vi får se vilka vi vill ha och göra med, för då blir det till att städa och knäppa kort så det ser snyggt ut till säljningen. Tänkte göra klart allt praktiskt innan förlossningen så är det bara att ringa och säga att nu säljere vi när vi känner oss redo, så behöver vi inte göra allt sånt då mitt i det kaoset.
 
Viktor leker så bra själv nu. Har fått sitta vid datorn en bra stund nu och han bryr sig inte! vilken kille! som har varit super pappig efter han vakna. Bara Jörgen har fått bära runt och inte ställa ner. Inte kul när han skulle till jobbet. Men nu verkar det går bra. Kolla på lastbilarna här utan för, där dom håller på att lägga asfalt på nya E4. Sista jobbar kvällen för Jörgen, gud så skönt! tre dagars helg väntar sen.
 
 
 
 
 
 

onsdag 8/8

Idag fyller stor bror år Grattis! vi skickade en låda godis från godisboxen.se, roligt att kunna göra så när vi inte har möjlighet att åka ner och gratta honom! uppskattad blev den nog, fick ett tack på sms tidigare=) Mycket kul grej!
Idag har vi hunnit med ett besök hos tandhygienisten, eftersom Viktor åt ett nattmål vid 1årskontrollen på BVC. Vilket han inte längre gör. Och dom hade flyttat fram tiden så vi gick såklart dit ändå. Något bra kanske man kan få veta? NOT! Han fick en tandborste och vi pratade om hur det hade varit. Jaa jaa ibland blir det väl bara så.
Men Viktor var glad ändå han fick se massa traktorer och bussar. Han fick gå av sig lite energi i korridorerna och åka hiss, var ju super kul! Efter det vart det sovstund för Viktor och mamma!! Jag är sååå trött!! Efter lunch vart det ett besök hos barnmorskan, läget är stabilt så här långt. Men det får ju komma när som helst, helt ok för alla inblandade. Kunde vi konstatera!
 
Det blev iaf. en tidig kväll för den lilla killen som inget sov på eftermiddagen. Jag hoppas att natten ändå får vara bra som tidigare nätter nu har varit! hoppas hoppas, för jag är ganska så trött!!
Annars händer väl inget. Vi försöker överleva dagen då Jörgen jobbar em. Inga direkta planer för helgen heller eftersom vi ska stanna hemma nu!
Jo men idag kom alla mina kort jag beställt, över 300 st kort har jag beställt. Viktors första år! Så egentligen vill jag ner på stan och köpa ett fotoalbum, så jag kan sätta in korten! Får se om jag får min vilja igenom.
 
Japp så är det. Ser på OS just nu men borde såklart gå och lägga mig men det är så svårt att komma iväg. Men det är spjut på tvn, måste sitta uppe ett tag till!=)

Augusti

Ja nu är väl semestrar över och det börjar dra sig mot höst. Tragiskt men sant! Om en vecka börjar Viktor på dagis! Första inskolningsdagen på tisdag och det känns riktigt bra. När vi tackade jag kände jag tveksamhet. Jag tyckte han var så liten men under denna sommar otroligt vad som händer med underbaraste lilla killen!! Jag ringde och prata med dom igår och det kändes tryggt och bra. Dom är ju vana med det här! Ska försöka gå upp dit i veckan för att kolla läget. Vi var välkommen när dom var ute på gården nu innan inskolningen, men vi får se hur orken orkar!
 
Jörgen jobbar eftermiddag i veckan och det känns. Det blir riktigt tungt när han inte är hemma och hjälper mig! Iofs så var jag och Viktor med Kristin, Micke och Teo på Gammlia igår och kolla på djur och fikade. Och Viktor är väl inte den som sitter stilla många sekunder och vill gärna äta upp Teo och andra barn. Vilket inte är så uppskattat av oss vuxna allra minst Teo själv. Då vill jag ha mer koll men inte så lätt, känns som att jag inte kan hålla fast han hela tiden. Men det var trevligt och jag tror de gick bra. En dag sådär ensam med Viktor på Gammlia och sedan hemma hela kvällen, i denna form jag befinner mig i, det var inte kul!! Och som jag får sota för idag. Foglossning från helvetet!! Fy tusan jag tror ryggen ska gå av! Vetevärmaren kommer aldrig att svalna idag. Jag tänker att snart är det över, snart!! Gärna igår!
 
Tror vi ÄNTLIGEN har fått ordning på nätterna nu!!! Kanske inte bör skriva det?! Kanske jag förstör flytet vi är inne i nu!? Iaf. Inget nattmål och eventuellt ett eller två uppvaknande under natten men ofta somnar han om, om man tassar honom eller av sig själv!! Härligt värre!!!!!=D Helt acceptabelt. Men bara för att jag skrev det nu så är väl trenden bruten! vi får se...

Ja eftersom att han åt på natten vid 1årskontrollen så vart vi kallad till tandläkaren och det blir på onsdag. Humm ja vi går väl dit ändå, se vad som säger. Men det känns helt klart bättre att gå dit nu när vi fått stopp på nattätandet!=)
 
 
 

Mitt i en händelserik helg!

Jo det hände väldigt mycket just denna helg, och det blev mest spontana saker som har fallit på plats eftersom.
I torsdags kom Viktors farmor och farfar och tog med honom ner till Övik för kvalitetstid. Första gången han sov borta från mamsen och papsen! Hur skulle det gå!?!?!?! (för mamman?!?!) Men det gick så bra så! Vi åt lunch tillsammans, jag bjud på blodpudding men det ville faktiskt inte övikarna ha! Men Viktors gillade det!=) hehe!

Så åkte dom iväg söder över inga tårar när han blev "bortförd". Jörgen kom hem från jobbet, vi hade tagit fram fläskfilé men bestämde oss snabbt att passa på gå ner på stan och äta. Varm och soligt vart det!! Fläktade skönt, super fin sommar dag. Vi åt en god entrecote på biships arms!!! och fick äta upp alla strips själva!! Vi åkte hem för att få sova ostört.
Fredagen hade jag tänkt åka ner på stan och kolla läget på egen hand. Men efter en lååååång dusch var jag helt slut och fastnade bokstavligen i soffan! Men det trevliga var ju att Petra Tomas Sixten och lill Stina kom upp och hälsa på!! Såå kul att se dom! för det var länge sedan och få låna fina Stina!
Middagen var planerad hos Kristin och Micke (brudparet Öström) på campingen, vi tog med våra överblivna fläskfiléer! och begav oss bort över. Trevligt promenad varmt trots dåligt väder!
Mysigt att sitta i förtältet och äta middag och umgås! härligt värre! Vi gick inte hem förens vid midnatt och då vart det fortfarande varmt 14gr ute! Så fick vi en till natt och sova ut!
Lite uppdatering hur det gick för Viktor i övik fick vi också! Han hade så roligt i sandlådan och badet. Så det gick då ingen nöd på den killen! Skönt att veta att han har det bra och roligt. Mer yta att röra sig på och kunna gå ut på gräsmattan och springa lite!
 
Lördag sov vi ut ända till kl var 8.30? tror jag! Jag åkte ner på stan och shoppa lite theer till Petra och gud vad dom lukta gott!! Fattar inte varför jag inte köpte något te själv?! Så slängde vi i oss lite lujnch drog ner till Övik för att hämta hem våran grabb! Han blev glad att se oss tror jag! Många kramar och pussar blev det!
Go unge.
Men vi middagen med Petra och Tomas på en nya restaurage så han våran kille få ett smärre raseriutbrott! Första gången på offentligplats! lite panik. Men han hade hunnit bli jätte trött och hungring så otajmat tyvärr. Men vi hann äta en jätte god buffe! Jag spilde värre än någonsin på mina kläder! pinsamt! Jag blir så less på att vara i den här formen! Äckligt nu är jag bra less, man kan inte ha några kläder alls man är klumpig och äcklig. Jag skiter hur jag ser hur jag vill bli som vanligt NU!!!
 
Väl hem har det gått bra. Vi har hunnit städa litegran nu på morgonen, skönt! och väntar på att killen ska vakna så vi kan dra till Leos med Familjen Öström! Skojjigt!
 
Det här är från förra gången vi var där!
 

Det saknas tangenter!?

Humm jag hade nästan glömt bort att det var någon med små fingrar som pillade bort några tangenter igår från min dator! lite häftigt ändå att man vet vart bokstäverna är ändå!=)

Nu tror jag vi börjar komma på rätt köl igen efter sjukdommarna. Viktor blev dock snorig inför natten, men det gick förvånandevärt bra! Han vakna en gång för tutten och andra gången för att spraya näsan igen. Men vi gjorde Jörgen sällskap vi frukostbordet ändå..

Jag är så sjuk trött efter nätterna nu, så lillkillen får härja fritt för jag orkar inte ta rätt på honom alla gånger. Vilket är synd för det är skitbra väder ute och det har det ju varit sedan grabbarna blev sjuka! Så typiskt!

Ärsch nu blir det mer os!

RSS 2.0