OS

Japp lagomt till OS får Jörgen börja jobba och jag och Viktor är hemma och kolla in OS! Men denna dag känns tung efter en riktigt jobbig natt för alla inblandade. Fy tusan hoppas det är över snart med denna feber, eller febern är på väg ner men efter sjukdom är det alltid kinkigt och svårt att få i han mat. Och jag är så trött ändå i kroppen och det är inte så lätt alla gånger att ha tålamod eller för den delen hålla i honom och trösta. Jaa jaa men jujst nu sover lillkillen! hoppas han får sova ett tag nu, det behöver han och mamman!
 
Tänkte även visa några bilder från semesterveckan:
 
Här döps lilla Villemo   Så blev det möhippa för Kristin
 
Ett stopp i Övik för att lära sig spela lite piano
 
Hos morfar
     
Man kan ju undra vem som hade roligast!=) Spännande var det med dom stora maskinerna!
   
 
 
I bild från stugan när solen äntligen kom fram
 
Så var vi ju på ett fantastikt sommarbröllop!
     
 
 
 
 
 

Sjukstuga!

Oj vad dåligt jag har varit på att uppdatera! Senast var juj när vi var i Härnösand! Nu har vi ju hunnit varit hemma ett tag. Men jag har inte orkat det har ju varit semester denna veckan också, väldigt trevligt semesterveckan ända tills i natt!
Då bröt förkylningsviruset ut, Jörgen förkyld och Viktor vakna med feber, antagligen väldigt hög sådan! och febern tenderar att hålla i sig!!! fy! För den går då inte ner när han får både Alvedon och ipren! 40 gr har det varit som mest annars har den legat runt 39gr, bara!!! Men det som är bra är att han dricker och äter frukt och lite mat iaf. Han får bada och då blir det lite bättre!
Men inte lätt att ha feber och våran lägenhet som är så jädra varm!!! 26 grader har vi inne och vi vädrar med korsdrag (antagligen därför grabbarna blev sjuk!?) fläktar går! fy tusan så varmt det är ändå!!!
 
Men en liten summering från veckan i Härnösand! Vi hade jätte fint väder hela veckan, faktiskt! Vi hann med alla vi tänkt. Och vara i stugan i omgångar. ÅÅh vad jag tycker om stugan!! Viktor fick också åka och titta på morfars grävare, traktorgrävare och lastbil, provsitta och tuta på alla knapparna! Svårt att avgöra vem som var mest lycklig! <3
Men veckans höjdpunkt måste ju varit bröllopet vi var på Lördagen den 21/7 kl 15 vigdes Kristin och Micke i Säbrå kyrka! Såå vackert och vilket fest vi var på sedan. Somrig och väl ordnat för alla gäster! Fint väder med bara 2st (korta?) regnskurar drog förbi. God mat och trevligt sällskap! Jag hoppas och tror att brudparet var nöjda med dagen och kvällen!
Från bröllopet åkte vi direkt hem till Umeå. Det var tänkt att vi skulle stanna i Ö-vik och lämna sonen och dra vidare hem för att få lite egentid med varandra. Men det vart så sent så vi drog hela vägen. Det gick så bra! Borta bra man hemma är bäst!
 
I veckan blev i "kidnappade" på picknick och en tur till motormuseet i Vännäs och en middag på Droskan på kvällen! Mycket trevligt och såklart sätter kidnapparna ribban högt för underhållningen och sällskapet. Tur vi känner varandra som tidigare=) hehe!
 
Jaahapp men nu ska jag försöka uppdatera bättre... Ska försöka få lite sömn i kroppen!
 
hej hej!

Härnösands veckan!

Japp nu har vi påbörjat v.29 och är i Härnösand hela veckan lång. Vi åkte ner tidigare än tänkt för att hinna med lite mera. Vi började med dop på lördagen, för lilla Villemo! Härligt ute dop hemma på deras gård! Dopbarnet skötte sig exemplariskt! Efteråt vart det god buffé och tårta med kaffe till presentöppningen. Mycket folk var det, eftersom Villemos mamma har en stor familj med många syskon! och vi vanliga på pappa Chrilles sida!

På dopet så knyckte vi Kristin ut på möhippa! Helt oförberedd var hon, vilket var mycket bra. Vi minigolfade, handlade lite för grillningen och Kristin fick lite uppgifter att göra! vilket får avslöjas på bröllopsdagen, vad det var för uppgifter! Grillning och skitsnack blev det! Mycket trevligt.

Sedan så har vi tagit det lugnt försökt landat lite. Min mormor har fått komma hem från sjukhuset så vi ska dit och hälsa på lite mera nu när vi är här nere!

Igår gjorde vi bort IKEA svängen. Pappa/morfar köpte en grind till trappen, så man slipper punktmarkering på Viktor. När grinden kom upp fick han en ny hobby. Och det är att kasta ner tomflaskor över grinden och ner i trappen! Det håller ju honom sysselsatt, ett tag iaf.?
Idag är det mest regn, men det sägs att det ska vara uppehåll på em. Vi får se! vore trevligt om det blev så då vi ikväll ska vi ut till Billsta och grilla med Kristin, Micke och Theo. Mysigt att få vara där ute på sommaren.

Det är mest lösa planeringar för resten av veckan. Det som är bestämt är fredag och då är det Billsta som gäller med mamma och Kent och mina syskon. Naturligtvis på lördag är det bröllop!

Men just nu är det skönt att få landa lite på ett ställe. Jörgen hinner träna och Viktor hinner leka och sova. Så alla är nöjda och glada!

Fy fasen vad varmt det är!!!!

Jag smälter bort. Natten har inte varit rolig. 16 gr kl 01 på natten! hur är det möjligt!! och jädra magen och bebis som inte kan ligga still i den!!! Jag blir så less.

Ja just nu håller vi på att vänta in tiden för att kunna resa ner till svärmor Viktors farmor. När tiden slår in bestämmer viktor, för då ska han sova. Än så länge är det full fart på honom. Han har skottat snö på balkongen och rivit ut det mesta. Det känns att jag är ensam hemma med honom nu på morgonen! hur ska det går i augusti?

Sola och bada.

Igår eftermiddag varit vi utdragen till Nydalasjön av Fredrik. max 5 min gångväg ner från oss! Dom hade varit och tränat. Det var Fredriks idé att gå ner och bada, mycket bra annars hade vi fastan hemma. Det var varm fast kl var 15 på eftermiddagen. Vi sola i gräset hela gänget, fyllde på vätskebalansen och kexförrådet. SÅ sen vart det baddags för två killar. Vi tänkte i vårt stilla sinne att vattnet skulle vara för kallt för den minsta grabben. Bada fötterna blir utmärkt om ens det. Men när vi kom ner till vattnet fanns det inget stopp! Han traska rakt ut, så snabbt av med byxorna och ut i vattnet! Tur var hade vi ombyte med oss. Och vilket sjölejon vi fick skåda! Ingen rädsla alls! bara plaska och ju mer vatten desto bättre! hahaha han var riktigt skojig att titta på. Tur Jörgen var med i badet. Man hade inte kunna släppa honom inte. Han hade följt med botten ända ut!!
Nästa gång är vi mer förberedd med badbrallor iaf. Badrocken och sådär! Blöjan var väl fylld och mättes till 1 kg på köksvågen! det ni!!
 
 

I väntans tider

jo där är vi nu som bäst! Börjar bli allmänt less. Denna krabat kan inte vara stilla en sekjund, utan rör sig hela tiden! när jag går, står, sitter, ligger eller sover! Viktor var lugn i magen jämfört med denna! Däremot hade Viktor mycket hicka, men jag har inte känt av någon bebis som hickar i magen denna gång inte.

Idag så opereras min mormor, det är lite jobbigt! Många tankar...... denna väntan......  <3

Helgen är iaf. planerad så att Jörgen ska åka med sin "pojkvän" Mangan till Sundsvall och titta på en bodybuilding tävlning. Jag ska väl hamna mitt på hållet så jag kan får lite stöd med att lyfta Viktor så jag får bo i Ö-vik. Söndag ska vi grilla med våra vänner Pär, Kina Messe och Amanda! Messe och Amanda har förlovat sig och det blir bröllop nästa sommar!!!! WWWIIIE!!!!!=D

Och så till dom nattliga besvären. Vi fick Viktor att sova 9h i sträck natten som var!!!!!!!!! från 21 ja till kl 06.20 faktiskt!!!! Det finns hopp om liv och hoppas för guds skull att det inte är någon engångsföreteelse!!! Dagens aktivitet har varit att köpa hundbajspåsar och skor till Viktor, vilket vi lyckades bra med! Viktor marscherade rakt ut ur butiken när han tyckte de var nog! tur pappan var med så jag hann betala!
Nu ska jag försöka knåpa på en doppresent jag tänkt göra.
 
hej hopp

pigg som en mört!

Det kan ingen anklaga mig för att vara! Nä vi får erkänna att nätterna är helt åt skogen. Och det blir ju inte bättre när vi ska på semester och alla rutiner rubbas!! För vi har rutiner, tro inget annat! Jaja.

Nu ligger jag och funderar hur det kände att inte hä någon i magen som tar spjärn mot revbenen! Undra hur det var!?! Mm men tiden kommer swisha förbi och då står man där i september och har annat bekymmer att tänka på. Då kanske man längtar tillbaka till revbensspjärnet!?

Sommar och sol!

I helgen har vi firat Jörgen på han födelsedag. Iofs så fyllde han år den 25 juni men i lördags kom hans familj från Ö-vik upp och vi åkte ut till Skeppsvik herrgård och åt en jätte god buffé!!! Mmmmm! Tråkigt väder med spöregn men det var somrigt och jätte vackert där ute iaf. Jörgen misstänkte inget utan vart glad överraskad! =) Sedan blev det lite efterrätt hemma hos oss, tills övikarna var tvungen att bege sig hemåt.
 
I veckan har jag fått semester! tackar! och från och med Lördag så har jag graviditetspenning. Så nu är det bara lata dagar i sommaren som väntar. Denna veckan tänkte vi ta det lugnt. Annars är det ett jädra farande över allt och vi bor i en resväska! Det blir mer farande om två veckor med dop och bröllop som väntar. Spännande!!!
 
Och här i våran lägenhet så bor det tre gångare, numera!! hihi! Viktor har börjat gå! Naturligtvis är han snabbare på att krypa men han väljer att gå mera. Duktiga killen! I måndags så var vi ner på Nydala och gunga och sparka boll, Då fick han pröva ojämnt underlag och det gick fint!=) hehe! annars brukar ju gräs inte vara så uppskattat!
Det är fantastiskt att se hur han utvecklas!
Däremot så har sömnen utvecklats åt fel håll, fortfarande trubbel men inte att han äter på natten utan att han vaknar hela tiden och har svårt att somna om hur vi än gör. Och nu är det ett test att bara sova en gång på dagen för jag tror inte riktigt han hinner bli så trött inför natten. jaa vi får se.. hoppas det fixar sig nu. Just nu sover han och har gjort det i ca 1 timme hoppas på minst en 30min till.
 
Ikväll ska Jörgen på avslutning med jobbet, som har säger. Men det är ju ingen som slutar så det är väl mer en sommarfest med alla på jobbet. Dom ska grilla och bada bastuflotte. Det blir skoj för han, nu när han varit borta en tag! imorgon får vi kanske besök av Flisan med familj igen. Dom är uppe på sjukhuset med flisans händer men sjukgymnastik osv. Så efter det kanske det blir Leo´s lekland igen! Kul för Viktor med två gånger på kort tid!=) Sedan är det inget mer planerat för veckan men då har ju nästa hela veckan gått, alltid dyker det upp något!
 
Jag har fyndat på stan iaf. Hitta två åkpåsar på halvpriset och det var dom sista! Såklart att jag slog till! Perfekt till hösten/vinter!
 
Sen måste jag ju berätta att det har kommit en till bebis!!!!! Petra och Tomas och Sixten har fått en lite Stina!!! Ååh grattis till er!!! Nu har det kommit två flickor. Får se om vi bryter trenden eller om den får fortsätta!?
 
Det fläktar bra!
   
 
Mitt fynd!=) gosigt för små fisarna till hösten!

RSS 2.0