Sjukstuga

Ja efter en super trevligt helg med Kristin och Micke och Theodor, så har veckan inte startat något vidare..
Nä i måndags eftermiddag fick Viktor feber på bara några minuter högsta hittills. Så han mådde inte bra alls! så efter den stegringen har han haft feber i ca 2 dygn nu. Och inte hjälper alvedon nämnvärt!! Så nätterna har varit jobbiga för alla. Då Jörgen fick feber och hosta! Viktor vaknar varannan timme och har ont eller drömmer konstigt! Feber som stiger.
Idag var vi i kontak med BVC, då bara sov hela förmiddagen och var allmänt slö och hängig. Nu har vi provat Ipren supp och nog blev han piggare MEN fortfarande Feber!!?!?! hur går det till? huvudsaken är att han orkar få i sig lite ersättning iaf., och lite vatten. Hoppas på en bättre natt, då kanske ipren får hon och må bättre.

Idag skulle vi vart på ögon pga. skelningen han gör. Men vi lämnade återbud igår och fick en ny tid på en gång. Så måndag morgon kl 08. Kul! Ja dagen har då inte bjudit på mycket. Bara ta det lugnt med sjuklingarna. Och det verkar som att jag har blivit resisent mot alla sjukdommar som finns. Det fattas väl bara att man åker dit på allt!

Gruvar mig lite inför helgen då jag ska jobbar. Fredag lördag och söndag. Hoppas grabbarna har blivit friska då och vi får ta igen lite sömn. För jag är helt slut! Och mår mer illa och trött i kroppen nu! Jaja det är inte jag som har det värst!

Hare gött där ute...

jobb jobb och jobb..

21/2

Ja jag vet inte om det var bra eller dåligt att anmäla mig frivilig att gå ut extra på jobbet. Hittills har stackars sektionsledaren ringt varje veckan och önskat att jag kan gå ut och jobba. Och igår ringde hon igen! Så då planera vi ända in i april!!! jaa och svårt är det att säga nej! då man inte annat planerat. Men ja lite extra slantar är ju inte fel heller!

Nu till morgonen har vi gått en promenad för att lämna av pappa Jörgen på gymmet, han blir så odrägligt om han inte får vara där några timmar i veckan. Tur att gymmet/pappa-dagis finns!;-) Vi gick långsamt hem igen och Viktor somna så gott. så han ställde jag ut på balkongen för att få sova vidare. Då hinner jag sitta här en stund och skriva litegran.

Nåja, till helgen blir det inte jobb utan Kristin, Micke och Theodor kommer upp och hälsar på! Mycket kuligt! Så just nu ligger planen såhär, att fredag ska vi ta mat från brännlands wärldshus, bbq take way!! Hur gott som helst! Ja och så umgås resterande kväll. Lördag har vi inte bestämt något ännu men är det fint väder antar jag att vi ska gå ut, iaf en lite stund!=) jaa ja tror vi kanske kan plocka fram lite sällskapspel och spela! medans dom små tomtarna sover!=) Det ska blir riktigt kul fantiskt!


23/2

Idag var vi och stor handla, tror allt var slut. Fylla alla föråd på nytt. Och inför helgen också såklart. Så vi köpte de mest till sonen så han överlever. Ersättning lite burkmat och blöjor. När jag kom hem så tänkte jag läsa på ersättningsförpakningen för vi köpte semper 3 från 9 månader, inte så långt dit liksom! och döm av min förvåning så stårt det att ersättningen innehåller taurin!!!!? vad i...?!?!?!!?
som vanligt när jag inte vet något, så vill jag undersöka saken och veta mer! Så detta kom jag fram till inte så lätt att hitta pålitlig källa men tillslut uppenbarade sig livermedelsverket (även om dom är lite efter i sina råd, är det den bästa källa!).
Taurin är en aminosyra som man normalt producerar i kroppen och i anemaliska produkter. Och eftersom ersättning är baserad på komjölk så innehåller den taurin 40mg/100ml!!!. Det finns tydligen inga belägg för att intag av taurin är skadligt, men det är inte visat att intag av mycket höga doser och under lång tid är säkert.
En Red bull på 250ml innehåller 100mg taurin. Är det hög dos??

Ja nu är det punktmarkering på lillgrabben han kryper hej vilt, runt till saker han naturligtvis inte får vara! Så nu börjar det. Kanske är bra, hemma workout. Det är kul att det händer något iaf. Så är man helt slut efter en dag men Viktor och somnar i normala tider på kvällarna!=) Mycket bra!

Nu ska jag mysa med mig själv i soffan. Hej hej


Måndagar

Undra om jag kan döpa om min blogg till måndags bloggen. Känns som att jag alltid sitter och blogga och klagar på måndagar. Och resterande veckan är bara upprepning från måndagens planer för veckan! jaa jaa

Helgen va lugn och skönt. Sagt ifrån till jobb. Eftersom sista passet tog kål på mig och det tog typ hela veckan för att återhämta. Inte så lätt till återhämtning då Jörgen nästan har jobbat dygnet runt, hela veckan eller var det förra veckan?? jaa jag kommer inte ihåg, han åker tidigt och kom hem sent! Så äntligen till familje tid!!! Lugnt och skönt hemma. Vi drog på stan lördagen för att handla kläder åt lilla mannen som växer på sig! Vi köpte på oss ett bra förråd! Luncha på Waynes. Viktor tyckte det var kul med alla barn som sprang i barnvagns- och rullstolsrampen! Han bara spritter av glädje när det kommer barn som springer och busar!=) Så åkte vi hem fårn stanäventyren så skulle det naturligtvist tränas på gym, innan hockeyn börja! Middag ååååå sen Gladiatorerna!!!! älskar alla muskler och utmanare! fighter!!! älskar gatloppet! yeah!! Fast inget av glatiatorerna som görs nu, står emot amrekanska gladiatorerna på 80-talet!! hahahaa!!! då vägde alla gladiatorerna 105kg!!!=D och vilka dräkter dom hade!! haha!




Vi har en gladiator hemma som ålar/kryper omkring och letar sladdar och kablar. Gärna kollar in dörrar av olika slag. Fantastisk kul och inga leksaker duger! Mycket bra! Jaa ibland är det inte helt lätt att under hålla honom.

Ikväll väntar familjen annorlunda!! eftersom jag är ensam ikväll, passa på att se bra tvprogram!

yo yo! ses imorgon..

Soligt!

ÅÅÅH! Va härligt väder det börjar bli! Snön, solen lagomt varmt något ljusare om dagarna! Underbar tid på vintern! Och jag längtar enormt mycket till fjällen nu. Har betalat stugan så, nu vill jag bara dra dit med familjen och ha det hur härligt som helst! Men det är ett tag kvar, det är bara att vänta vackert till dess!

Jag tror viktor har ärvt mitt super immunförsvar, för det gick snabbt över med febern. Om han nu ens har haft någon! Snorig igår men i natt så var han då knappt snorig. Annars brukar ju det sitta i länge. Så det är går ju utmörkt bra med förkylningar. HOPPAS det iaf.! Men jag är då trött fortfarande efter helgen bravader, tror jag. Ursch! har inget ork till något mer än att göra det vi brukar här hemma.

Idag ska vi till Sara och träffa alla stora bebisar och en liten bebis! Det var länge sedan. Vi tar bilen orkar inte gå och dö på vägen och inte veta hur jag ska orka hem! Men det blir ju bra ändå!=) Trevligt att träffa andra personer mer vuxna.

Helgen ska familjen på stan och handla lite kläder till den minsta. Roligt!!!! om man fråga mig och otroligt tråkigt om man frågar Jörgen! Men vi behöver göra lite familjeumgänge faktiskt! Kanske ska bjuda han på lunch när vi är där!=)

yes yes!

Zoombie!

Vilket avslut på gamla veckan och vilken början på den nya. Helgen kom pappa och camilla upp för att hälsa på. Vi käta thaimat på lördagen för vi hade inte hunnit tagit fram något kött och jag var superhungrig! Alla verka uppskatta det tailänska köket. Vi såg på gladiatorerna mycket coolare än melodifestivalen!!! sen var det natt. Söndag så köka vi frukost och efter det satte vi Viktor i sin blåaräser pulka och tog en promenad allihopen, i det vackra vädret till mariehemscentrum. Köpte lunch och jag köpte en matlåda för jag skulle jobba på kvällen.

Fick skjuts av pappa till jobbet. Där så återstod ju min problem med arbetskläder. Så jag gick upp på avd. ringde till växeln som har hand om nyckeln till skåpet med inlåsta kläder. For fram och tillbaka som en dåre ända från infektion till centralhallen. Det är en bra bit!! japp japp då var det fixat! Hela arbetspassen var så struligt!! men väl när man fått ihop det så någont så när och jag lämnar över till natt ssk så dör min patient! jag kom från jobbet vid 23. Bussen går 23.05 och nu har dom byggt om där bussarna går och själva utgången. Men jag kom aldirg ur genom utgången vid bussarna hur mycket jag än tryckte på låsknappet och fippla med låset på dörren, det var bara att kuta runt till en annan dörr mycket längre bort och går runt. Då passerar bussen!! näst sista bussen! Nu fick jag bara stå och vänta på nästa buss som gick 23.38! Jag börja gå hem men min rygg var som färdig, det hade redan gått och lagt sig. Men men tids nog kom jag hem, kasta i mig en macka och hoppa i säng. Man kan ju tror att eländet slutar där men ack nej!

Viktor strular och stöka och vill inte ha tutten och inte mat. Vid 04 tror jag förstod jag varför massa snor! varm som en kamin! Tror vi vakna varenda timme i natt! Men vi gick upp 08 då hade han varit vaken en stund och inte ville ligga kvar längre.

Jag är en säckpotatis. Lillkillen är lite grinigare än vanligt. Dock ingen feber som har kunnat uppmätas. Och inte sov han något bättre på dagen heller, svårt att andas med allt snor! Önskar bara vi får gå och lägga oss igen!

Ny vecka nya äventyr

Det gick jätte bra att jobba i lördags! Det var lugnt och vi hade 5 patienter var. Normalt har man delar man på 15 patienter 2 ssk! Så tänkt skillande även om det är få patineter så kanske det vara mycket med dom som är, om det är mycket sjuk. Men så var det inte heller. Det var alldeles lagomt. Hann fika och äta middag i bra tider. Fantistiskt bra första pass!
Så har även chefen ringt och kolla hur det gick igår, och fråga om sommar planeringen. Så det är fixat och har tjusterat föräldrapenningen också! Ska bli spännande att se hur mycket man får för en lördag kväll!=D

Men det blev en tuff start på veckan! Jörgen drog och träna kl 09 sedan hem byta om och åkte till jobbet och kom hem vid midnatt cirka! Inte kul!! Jag var så trött och underhålla Viktor hela dagen inte så lätt. Skönt att han tog en lååång sovstund på efter ca 1h 45 min!!! Ovanligt! och idag var Jörgen tvugen att dra iväg och jobba kl 06. Hoppas, hoppas han kommer hem i rimlig tid! Den där Doris! (Som hade namnsdag igår!)

Tänkte snart gå ut och slänga soppor och kanske orka iväg på ica och köpa något gott. Det är så fint väder något kall men solen lyser!! Så härligt vinter dag! Får se nu när Viktor behagar att vakna. tjipp tjopp!

Dagen är här

Då Emilie äntligen ska göra sammhället en tjänst och jobba! och inte bara ta han om sitt barn, utan i väljörande ändamål, komma till jobbet en lördag kväll och vårda och ta hand om det sjuka. Fantastiskt!
Låt oss se checklistan:

Sovit dåligt? jaa men jag vet inte om det var för att Viktor strula eller för att jag var nervös. Kanske därför han strula?
Illamående? Jaa joo men det går väl ann.
Kräkts? jaa joo men det är en baggis nu mera.
Packat väskan? jaa

Fixat barnvakt i ca 1h? ja. Jörgen drog precis iväg på fackligt årsmöte och vet ju inte när han slutar och jag vill u vara i tid på jobbet, för att hämta ut kläder i automaten som tar evigheter, komma ihåg alla lösenord. Kunna logga in och det blir fel hinna göra allt innan jag ska ta över liksom. Bra att vara i tid. Men Jörgens humm vad ska man kalla kjell, plastpappa? lådsaspappa? eh! jaa det får går. Kjell och Jörgen är med i samma fack, så då kommer både kjell och lena upp till Umeå idag. Så då får farmor glatt passa sitt barnbarn. Yes!

Viktor har skjusterat några tangenter på mitt tangentbord så ett jjjj sitter inte som det ska. Lossnar hela tiden!! ja nu är det bara att vänta till kl blir 13.17 hoppar ag på bussen mot äventyret!=)

Fredag

yahoo!! äntligen har vi klarat oss till fredag. veckan som inte skulle hända något har det hänt saker, blir väl alltid så. Fick ett remissvar från ögonmott. dom ska kalla oss imon 1-2månader. Så får vi se hur det blir med lillgubbens skelning, han skelar bara på nära håll, när han håller inågot typ men det får han inte göra. Det är lätt att hjärna väljer bort ett öga och det är ju oerhört tråkigt när han har två friska ögon. Stackar det blir väl glasögon på engång?!?!?! shit! Han har väl inte dom bästa förutsättningarna för just denna problem, både jag och Jörgen har glasögon och fick det som barn och båda med brytningsfel.

Jag drömde i natt om viktors stapelklossar, drömde att jag tappat bort några, gick runt och fråga lite här och var. Mycket märkligt, killen var trött igår så han la sig tidigt kl 19!!!!!! somna på en blund! Så vi hade en lite myskväll jag och Jörgen. Så imorse trodde jag vi skulle kliva upp rätt tidigt men lillkillen sov till kl 08 prick! Så det var ju riktigt skönt!

Hade ju varit trevligt att hitta på någont med det är -22 gr ute!!!! Det blir inne idag igen! jaa jaa ska kolla in mina serier sen gör vi väl något annat. Väntar på Jörgen helt enkelt!=)

trött som få

Det är inte alla dagar man har energi och orka med allt. Idag tyckte Viktor att vi skulle vakna 6.40. Det tyckte absolut inte jag, för det kändes som att jag aldrig somna. Han fick lite ersättning i tron om att han skulle somna om. Men nää det var för mycket begärt iställtet (han är ju egentligen helt underbar) gör han indian på sig själv, alltså man låter och håller sig över munnen och släpper om vart annat. Ok? ni förstår hur jag menar?? det har vi allt gjort när vi var lite och lekte indian!
Men eftersom jag är såå trött, var det inte det roligaste att höra. Men till slut så somna han om en lite stund 30 min. Då bar jag ut honom på fällen fick han leka där och jag låg skavfötter med mig själv och "sov"/ hålla koll men ögon stängda. Till slut är man ju tvugen att kliva upp iaf. Så det fick vi ju göra också.

Tror jag börjar bli nervös inför lördagen, är jag trött redan nu kommer jag orka jobba. massa funderingar men jag vet att det kommer att gå bra men ändå. Fundera kan man ju göra. Måste komma ihåg mina lösenord till dels omkländingsrummet, datorn, journalsystemet, provtagningsystemet, pratorsystemet, osv. jaa såhär håller det på!!! sjuk många system som har inloggningar!




RSS 2.0