Viktor 1år idag!

Hipp hipp hurra på din första födelsedag!! HURRA HURRA HURRA! Idag som alla vet nu, fyller våran underbara godig Viktor 1 år! Tänkt att vi fått haft dig hos oss ett helt år!!! Vilket händelserikt år! Jo födelsedagsbarnet har varit riktigt förväntans full, han hade ju såklart ingen aning att han fyller år idag! hehe! men en tidig morgon blev det. Lekte på sitt rum, sedan vart det blåsa ballonger och lite bubblor och en festlig frukost en ny favorit ett rån med leverpastej!
Eftersom det är torsdag idag så har vi inte gjort så mycket mer än det vanliga, jo vi har städat! Faktiskt till födelsedagsbarnets förtjusan! han gillar att jaga dammsugaren och putta på emellanåt!=) Imorgon blir lite mer kalas, det ska smakas på tårtan och mer presentöppning och kalasgäster förstår men jag jobbar. Och alla gäster kommer då jag redan börjat, jaa jaa vad är en bal på slottet. Jo det kom faktiskt presenter med posten idag till Viktor, vilket var väldigt roligt!=)

Så nu är mamman helt slut på, fasen vad trött man blir av att jaga runt honom. Antingen så hoppar han på mig, eller så är han och göra rackartyg och då måste jag hämta honom! Inte lätt... Ja och imorgon blir Jörgen först pappaledighets dag! spännande! Det kommer nog att gå riktigt bra.

nu måste jag stöka på mer i köket sen hopp i säng och försöka sova lite! tack och bock!




Kan ni se hur många tänder jag har?


Bollsinne?

Sista veckan..

Jo nu är det sista veckan som mammaledig, 1juni går jag tillbaka och jobbar juni ut! haha! inte så länge men det är med blandade känslor att gå tillbaka till jobbet. Kul att få bryta av "ledigheten" men det är ju också ett bevis på att tiden gått och lillgubben blivit stor och att tiden alltid kommer att förändra vardagen mer märkbart än tidigare. När vi inte hade våran lillprins!

Vi har även fått dagisplats inför hösten. Vet inte hur vi ska göra, tror egentligen inte Viktor har så stort behov av dagis. För han vet ju inget annat än att vara hemma. Han har ju inte gått på dagis innan bäbisen kommer och hinner vänja sig att gå dit och leka med andra barn. Men samtidigt är han rätt uttråkad här hemma emellanåt. Men skulle han känna sig bort lämnad och att han inte får följa med hem med den nya bebisen eller?? jag vet inte vad som är bäst. Men det är ett bra dagis och det vi önskade i första hand, så vi är lite rädd om platsen. Ska ringa och prata med placeringsassistenten kanske och dagis avd.

Det har varit en jätte härligt helg trotts att jag har jobbat. Det var iofs. lugnt på jobbet, det är nog de fina vädret som påverkar det! Lördagen så träffa vi gängen från övik och Lycksele. Alla vi kvinnor är gravida! hehe! Therese och jonas har två pojkar och är beräknat tidigast. Petra och Tomas har en pojke och ska ha andra ut, inte så långt ifrån Therese och Jonas. Och vi har ju Viktor och är tredje ut. Spännande blir det!!
Ja men iallafall, vi träffades på Äventyrslekparken som finns på Tomtebo intill nydalasjön. Stor lekpark och många barn. Tror det tilltadande alla barnen i dom olika åldrarna. Kul att vara tillsammans, men så synd att jag jobba. Annars hade vi träffats längre!

Det var lungt på jobbet som sagt. Men jag måste gå till gatway när jag börjar på schema och ta ut större kläder. Fick jobba i korvskin i helgen. Obekvämt! Men dom har ju inte öppet när jag har jobbat på helgerna såklart. Men nu måste tjockisen får plats i jobbarkläderna inför sommaren.
Och så har jag fixat med chefen om omplacering så det papprena ska bara skickas in när jag fått dom. Så hoppas jag innerligt att jag får havandeskapspenning eller det heter ju graviditetspenning nu mera. Ska väl inte vara några bekymmer? Tycker man...

Japp idag var jag till barnmorskan, gick bara fint. Men på väg ut träffa jag en gamla arbetskamrat från gyn. Hon provade något nytt att jobba inom primärvården. Ann var som min mentor, vi prata mycket när vi jobbade, det var väldigt utvecklande. Och hon satte akupunktur på mig när jag mådde illa med Viktor. Det var kul att se henne, hon blir alltid så glad och det smittar av sig!=)

Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund och bara koppla av.


Tror ni man blir arg eller!!!

Jag fick hem mitt schema inför sommarens jobb. Schema perioden börjar den 4 juni så det passade det ju bra att han 1års kalas på helgen den 2 juni! Men så fick jag ett samtal från våran sektionsledare och eftersom jag ska börjar jobba 1 juni några dagar innan schemaperioden börjar och dom hade glömt!!! att komplettera mitt schema som skickades hem! Så tro på tusan så jobbar jag hela helgen!!!! 1-3 juni! KUL för nu har ju jag redan bjudit in folket på kalas!!!!! Vet inte hur jag ska lösa det här, jag vill ju inte missa det själv och bara Jörgen ska serva alla gäster och hålla koll på Viktor! Alternativt att man skjuter upp det helgen där på men då tar Camilla studenten i Sundsvall på fredagen. Jaa jag vet inte hur jag ska göra. Känns riktigt surt just nu!

Igår fick jag lite egen tid och träffa tjejerna från jobbet! Det var super kul och vi fikade på Göteborg, där är det bra mat och glass som jag tog! Trevligt miljö och super härligt tjejer! Jag fick värsta må bra känslan när jag gick därifrån! Det är så roligt!

Just nu har jag fastnat framför kungliga dopet! Och varför döps hon på en tisdag? brukar man inte ha sådana tillställningar på helgen söndagar? jaa jaa. Det är lite mysigt och titta på. verkar vara sommar väder i Stockholm, det är inte så dåligt väder ute här heller men antar att det är något varmare där nere!

Vi ska väl försöka ta oss ut bara jag orkar! Funderar om man skulle haft en sån där stå-platta på vagnen så att det blir en sparkcykelvagn! Skulle jag kunna sparka oss fram. Det kanske skulle gå fortare eller bekvämare för mig!

åh nej nu visar dom prinsesstårtor på tv. Tusan så sugen jag blev!!!

Maj 20, 2012

Oj vad vi har hunnit med sedan sist. I onsdags så var vi på badis! I plupplandet, och jag som är uppväxt med pluppsagorna tyckte det var jätte mysigt. Medans Jörgen inte hade en aning om vem den figuren med det rufsiga blå håret var och alla djuren för den delen. Vi hade inte med oss kameran, såå synd för det var ju jätte kul att ha lite bilder på familjen på badis.

Och vi börjar närmas oss födelsedagen mer och mer! Min mamma och Kent var upp i torsdag stannade till fredag för att fira födelsedags barnet med massa presenter! Allt var jätte fint och bra att ha, det var även en stickad dress från Viktors mormorsmor!=) Den blir bra på kvällar och till hösten! Så var det massa bus och lek med dom nya klossnarna han fick av mormor sin! Vilket alltid är kul att riva! Vå måste bara skaffa mer av pusselmatten och en br låda att ha alla klossar i.
Det var ju lång helg i helgen så lördags kom Jörgens mamma och kjell upp, vi for på stan för att inhandla en studentpresent! Vilket vi också gjorde! Det som ujpptäcktes var ju att det var kulturnatta som började kl 11, så det var ju en hel del folk. Tur hade vi som fick parkering!



Yes Då var nästa vecka igång!

Japp så passerade helgen och ny vecka är under arbete. Men denna vecka är ju ganska kort, eftersom det är kristihimmelsfärdsdag (stavning?). Och Jörgen jobbar 2st kvällar eftersom det är röddag på torsdag. Igår var vi rätt slut efter helgen som var också regnade det, så vi höll oss inne.
Idag var vi iväg på öppna på fm med Elisabeth och Odd, skojigt som vanlig!! Oddan är en rolig kille, en riktigt dansant liten prins! Så fort det är en leksak som spelar en melodi så sitter han och gungar i takt! Man kan trumma på bordet så gungar han!=)
Efter en mycket god köttbullsmeny a la Jörgen så vart det lite, lite handling på willys och barnens hus. Tänkte införskaffa mig en baddräkt och det gjorde jag. Men problemet var när jag kom hem, att jag fick den inte över magen!!!! va fan! en gravid baddräkt!!!! Men nu såg jag på en hemsida, som också säljer samma märke att den är liten i storleken och dom rekommenderar att man köper minst en storlek större än normalt!!! va tusan står det inte det där jag köpte min! För jag letade då efter en storleksguide! men icke fanns det! Hoppas nu att jag får byta eller lämna tillbaka den iaf.

Men bada ska vi iaf. göra imorgon! Med eller utan baddräkt (då blir det ju ett annat klädesplagg jag lovar!) Jag får be dom ropa ut i högtalaren att alla måste blunda för nu ska Jag släppa handduken och kliva i vattnet. När man väl har hamnat i vattnet är det ju lugnt! Tills man ska upp igen!=) hahaa!

Ikväll är det vårstädning här ute i föreningen, men Jörgen jobbar kväll och Viktor ligger och sover så jag kan inte gå ner och hjälpa till. Skönt! Så jag ska pyssla lite som jag har lovat liten syster att göra! och slå in en liten present! Och så ska det planeras till Viktors födelsedags kalas!=) Så kul! Jag har nu fått mitt schema för sommaren, jag ska jobba i juni. Sen tänker jag gå på gravledigt. Hoppas att försäkringskassan också tycker att jag ska göra det! Läskigt. Måste prata med chefen och begära omplacering.

Ja roligare än såhär blir det inte!

Det har kommit en liten bebis!

HIHI! Måste bara berätta att våran vänner Pär och Kina har blivit stolta föräldrar till en liten kille tidigt i morse! Jag fick ett mms tidigare idag och efter en natt med bök och stök, var det en underabar god nyhet och lätta upp stämningen här hemma. det betyder ju iofs att vi inte ska på middag hos dom imorgon, men det gör absolut ingeting! Vi är så glada för deras skull!=)

Ja och igår kunde vi räkna till tre tänder i Viktors mun! och det ser inte sämre ut än att det är tre till på väg där under ytan! Hoppas för guds skull att det är tänderna som gör att det bökar på natten! Jag blir galen snart!! I natt försökte jag få honom att somna om i 1,5h men jag är så trött själv så där vid 3.30 tog tålamodet slut och vi gick in i stora sängen. Så han kunde snura runt och ÄNTLIGEN hitta en bra sovställning att slappna av i!

Tröttare än tröttas så har vi lovat att slänga alla kartonger..... just det! Jag har ju inte sagt, att igår fick vi våran nya vagn!!! Det blev till att packa upp och montera och efter sovstunden provåka kärran innomhus förstås! Regnade igår också. Den känns bra men måste kompletera lite saker så den blir lite mysigare att åka i!

Så för att komma ut idag, ska vi slänga lite skräp!! sen måste vi slå in lite paket som ska med i helgen. Det är dagens uppgifter att göra och än så länge ligger jag efter!=) men de brukar ordna sig.


haha vilken ansiktsuttryck!=)

Dåligsömn!

Fy fasen vad trött jag är och alla andra i denna familj!! Vi har problem med nattsömnen igen. En liten grabb som vaknar och vill komma över till våran säng för att somna om där, men är ju själva virvelvind som man får ha i sängen. Han far runt, så i natt fick jag hämta honom i fotändan för då han höll ju på att rulla ur sängen! Blir så less och inte nog med att "Yngve" på insidan av magen sparkas och lever rövare mellan 22-00 så kommer Viktor och sparkas från utsidan!!! när han far runt och inte hittar någon skönt ställning. Två nätter nu har han vaknat vid 4 och kan inte somnat om!! Jag gissar att det blir för ljust så han tror det är dag. För inte somna han om efter han fått lite ersättning, 2:a flaskan! (Det är inte ok!) SÅ Nu räcker det tycker jag! och en gång för alla ska vi råda bot på detta uppvaknande på natten! För det är då inga problem att lägga honom men han vaknar oftast vid midnatt.
Nu har jag baxat in Viktors säng i hans rum, ska gå och hämta ner en madrass, så får vi se om det blir något bättre. Lättare att mörklägga där inne och ha svalare, har jag fått för mig.

jag hade väl tänkt ta oss till öppna på förmiddagen men jag hade ingen som helst ork till det! Och dom hade bara öppet på FM för på onsdagar brukar dom ha informationsträffar på EM som man ska anmäla sig till. Så de blev inget med det idag heller. Vi tog en promis till ica(igen!!!) Och tog en extra sväng på hem vägen. Så lillgubben fick somna till regnsmattret, mysigt! Det är sån härligt luft när det regnar! Skönt att gå och skönt att komma hem igen. Tror jag fick lite sammandragningar faktiskt!




Underbara vårdag!

Ja igår höll jag på hela dagen med att skriva ett blogg inlägg men det gick inte så bra. Men iaf. idag är en lika fin vårdag som igår. Igår vaknade jag före Viktor vilket var väldigt mysigt för han låg i våran säng. Och det var så gosigt att ligga och titta på han i sin fridfulla sömn. Vi besökte plantagen på fm för att kolla lite plastblommor och krukor och jordgubbplantor. Av dom sist nämnda fanns en hel del att välja på och eftersom jag inte är känd för att ha gröna fingrar så blevj ag mest förvirrad bland plantor och jord och allt sånt. Jag tänkte fråga trädgårdsmästaren vi har i släkten, så hon kan vänta sig ett telefonsamtal här framöver.
Ihelgen kunde vi äntligen städa i förrådet på vinden. Tack för hjälpen av Mogge och till farmor och farfar som underhöll killen! Det blev en svängm ed en del katonger igår efter maten.

Idag var det ett planerat besök hos barnmorskan! Jörgen jobba fm. Så jag gruvade lite husj ag skulle göra med Viktor. Han fick följa med och leka med en plastmugg och han var så snäll när vi skulle mäta och lyssna på magen. Då stod han bara brevid britsen och titta. Klappade mig på låret!! Duktig kille!!!=D Nu var det avklarat så sover killen och jag sitter här.

Veckan är planerad eller iaf helgen med 1årskalas för Felicia! hälsa på Pär och Kina om dom inte är upptagen mad annat tex. att föda barn! Dom var beräknad till igår den 7maj. Spännande tid just nu! Det skulle vara roligt att hälsa på men det är roligt om vi inte får hälsa på också!=) hehe! Ja nu ska jag ta och äta lite lunch!

Nya soffor!!

Igår fick Jörgen sms från mio att vara soffor kommit!!!!!=D NU!? det var ju två veckor kvar! hehe! men ändå kul. Så det blev lite panik för vi har ju inte så mycket plats för två soffgrupper ståendes. Men vi hade några potentiella köpare så vi ringde Pär och han skulle komma och hämta. Iväg till mio och hämta hem soffor med soffbord! Så det blev montering för hela kvällen lång! ÅÅÅh himmel va snyggt det blev!!!

Något annat är att vi hittat 5st tusenfotingar runt om i lägenheten på 2 dagar!! ÄCKLIGT!!!! Jag hatar larver!!! Det bara kryper på kroppen. Förstår inte vart dom kommer ifrån.. Det kan inte vara blöjhinken för det finns inga larver där eller runtomkring. Jaa vi ska börja med att ställa ut alla växter, annars får man spruta lite radar men det känns inte ok, när Viktor kryper omkring på golven. Vi får se hur det går. Bara dom försvinner!

Vi har även slagit till på en vagn. Det blev en babyjogger city select! fick en bra pris med alla delar vi ville ha. Den bör komma till veckan. Det är dags att lägga ut krokar för vår gamla vagn som jag ändå är riktigt nöjd med. Tråkigt att behöva sälja men men! Det går inte att ha både Viktor och "Yngve" i den. Mycket beställningar och förändringar nu. Imorgon kanske besöket som skulle kommit på första maj, kommer upp. Undra om dom vill vara med sonen själva och jag och Jörgen kan smita upp och rensa i förrådet! vi tar oss knappt in nu. Ja vi får se beror nog på hur skitvädret ska vara.


Så här fint blev det!



Lite bus hann grabbarna med:



Åter hemma igen.

I tisdag så blev våra planer inställda pga. sjukdom hos gästerna som skulle komma upp nämligen Viktors farmor och farfar. Så i sista minuten så kom Jörgen på att jag kunde åka ner till Härnösand på tisdag istället för i helgen. Så hinner jag träffa dom jag vill och inget stress liksom. Jag har pratat om det länge att jag vill åka ner och träffa min släkt då en har varit sjuka och det planeras operationer osv. Vissa har jag ju inte träffat på väldigt länge.

Så vi åt en grillunch på balkongen familjen tillsammans sedan åkte jag och Viktor som fick sova i bilen. Vi lända hos pappa som vi bodde hos, sedan åkte vi och hälsa på min faster och man som drabbats av en stroke för ca 1 år sedan! Det var kul för dom har inte träffat Viktor tidigare. Även om vägen tillbaka till ett normalt liv är lång efter vad som inträffat. Är det så häftigt att han kommit så långt! Väldigt glädjande att se vilken kämpaglöd han har!
Onsdagen åkte vi ner till Timrå pappa skulle hämta några däck av mamma som jobba i Timrå för tillfälligt, och hon visste inte att vi var nere och tusan så glad hon blev när hon titta upp och såg oss!=) Hon fick hålla i Viktor och vi stod och prata rätt länge. Det var ett ändå pressat schema för efter det så åkte vi förbi Camillas skola i Birsta då hon rulla förbi med lastbil med släp! Vilket hon fixat, ett CE körkort! härligt syrran! Så vi tog en lunch på Ikea allihopa. Viktor fick smaka lite köttbullar med mos men det var inget jämförd med burkmaten! Vi tog en Ikea sväng såklart när vi ändå var där. Inhandla bara bra saker! Efter att energi tog slut för alla drog vi hemövers igen. Det blev en  trevligt middag för hela gänget Camilla, Björn, Mats, pappa, jag och Viktor firade CE-kortet med bakelse som dessert!
Torsdag hade jag och Kristin samt pojkarna bestämt träff, vi får ner till IKEA!!=) hehe! Två-dagars köttbullsmeny!! såå gott! En sväng på Ikea och Birsta city! Men riktigt trötta killar i bagaget fick vi dra oss hem igen! Kul heldag, bra prat. Skönt att prata med någon annan mamma om mat och sovstunder om valborg lite bröllops snack blev det all också!=) spännande det är jag bara 2,5 månad bort. och det går ju så fort med sommar månaderna!

Det mest chockerande som hände var att Viktor var så trött så han sova hela vägen från Bergsåker till Umeå! Jag hann stanna hos pappa och backa om bilen. Tänker åka så länge det gick men tusan så trött killen var. Det blev ju en sen kväll för oss, vi gick ju inte och la oss för 23 tiden!!! Vi kom hem till ett skinande rent hem!! Det var så fint städat!!!!<3


Men så äntligen blev det helg på Jörgens schema också! Idag så hade vi bestämt att ta en familjedag på Leo´s lekland! Shit va kul, för stora och små! Vi börja i bollhavet och vandra vidare till cyklar och innebandy bana. Det var Viktors favorit han skratta hela den tid Jörgen och han var där inne och spela med bollen och klubban! haha otroligt kul!!=D Vi åt en romantisk lunch där och lekte ett tag till så åkte vi hem. Mycket roligt och det kommer att göras om!

Nu sova den lilla killen och Jörgen är på gympa! haha! Får se vad vi hittar på härnäst. Ha en trevligt helg!





RSS 2.0