Dygnsrytm

Måste man ha en sån?? jag har inte lyckats vända om dygnet efter nattarbete och magsjukan. Det kommer bli jobbigt imorgon då jag jobbar dag.

Idag har min kära sambo det väldigt jobbigt. Jag tror han är allergisk mot vilodagar, han har legat upp och ner i soffa och bara sucka och stöna druckit kaffe. Det ser inte bra ut. Vi åkte och handla för 3:e dagen i rad. (hur kan det bli så? 3:e dagen i rad bör tänka om kanske?) Så fick jag fina röda rosor för det är ju alla hjärtans dag imorgon, gulligt!

De har kommit fram att det är hockey idag också så det är väl bara att trycka sig ner brevid han som inte kan sitta ordentligt och kika på lite hockey sen blir det tacos gött!

Ha en bra kväll.

En lördag

Hejsan! Ibland känns det som att tiden står stilla men det gör det ju inte så swish har det gått en låång tid. I veckan har jag jobbat natt kanske jag inte ska göra mer, känns inte bra när man ska vända dygnet nu mera med illamående och matintag blir sämre när man jobbar natt. Annars älskar jag att jobba natt det är som semester från telefonerna på jobbet och hetsen.

Jobbar man på infektion så får man magsjuka som gratis bonus från jobbet. (det är det ända dom bjuder på och extra arbetspass) en kollega gick hem med kastadkräkningar när jag kom i tis kväll och sedan när jag kom hem i godan ro åt en macka och gick och la mig. Jag hann sova i ca 2 h sedan vakna jag att jag mådde illa, tänkte att det kanske var stressen och att det är lite jobbigt nu mera att jobba natt som gjorde att illamående blev värre MEN se det var kaskad kräkning som hette duga! fy va ont det gjorde att kräkas och då visste jag att det var ute med mig! haha! fy fasen. Men men det höll i sig i ca 15 h sedan var inte inga kräkningar men illamående. Det är lite halv jobbigt fort lite ont i huvudet men det går bra ändå och äta osv. Men det var tänkt att vi skulle till östersund och hälsa på de inlandsbor som bor där, men vi ställde in känns inge kul att hälsa på så tätt in till magsjuka. Trots att vårdpersonal kan återgå till jobbet efter 24h sista kräkning/diarré men patienter får vänta 48h, är inte det lite konstigt?

Jag fick iaf sanera toan och alla ytor jag tordes ha varit och kläddat på när jag var som mest smittsam. Byta i sängen härligt med nybäddat och en karl i sängen denna gång=) Han har dock klarat sig, han måste ju ha super immunförsvar. På jobbet är det var och varannan som har åkt tid på magsjukan! stackars chefen som måste fixa personal fråga när den redan är på minimum.

Idag var vi och kolla på barnvagns djungeln, det står mellan två och det är för grymt vad det är svårt att välja. Eftersom vi bor i lgh så är det bra om den inte tar sådan stor plats eftersom vi måste ha den i hallen och ganska så skönt om den är lätt och fälla ihop och inte så tung att lyfta. Och dessutom har vi underbara blivande mor och farföräldrar för helt plötsligt har massa sponsorer till vagn, spjälsäng och bilbarnstol. Får man ha det så bra???? jag undrar. Kanske de kompenserar då det bor i andra städer tro? jaja. 8 veckors leverans så vi har ändå lite tid att fundera, tänkte åka dit och kläma lite till på vagnarna.

Magen växer och den som är där inte också. Det kan ju inte bara vara mjölken som gör det=) mjölkmage? haha!
Nästa söndag är det dop för Sixten!! jag jobbar och har sökt semester hoppas jag kan få den vore gött eftersom jag inte sett Therese eller Sixtens mamma på JÄTTE länge! Men eftersom jag vart sjuk denna helg tror jag inte att hon kommer anstränga sig så hårt får jag känslan av. Ja ja vi får se! det ska ordnas. Nu väntar sängen. Sov gott!

RSS 2.0