Måndag

Idag fyller underbara sambo år. Helt sjuk 27 år blir han, börjar närma sig 30. Känns lite underligt att tänka så! Grattis iaf!

Jag har jobbat hela midsommar helgen. Det var lugnt till en början igår brakade det lös. Tack vare ortopeden!! Kändes även ganska drygt att jobba helg. Då grabbarna åkte ner till Övik för att fira midsommar med våra vänner! Men jag vet att vi kommer ses senare i sommar. Men det var ju så underbart väder i helgen och allt!

Men imorgon är jag ledig och då ska det passas på att gå till BM. Imorgon får vi även besök av Felicia och Stefan, vi ska ha roligt hela dagen! Hoppas det är bra väder så vi kan gå ner på nydala kanske och picknicka lite.

Joo i helgen kom det en lite lyckselebo till världen! Nu äntligen fick Therese och Jonas Benjamin och Anton, en lite flicka och lillasyster!! Grattis till hela familjen!! Då väntar vi bara på nästa bäbis för Petra och Tomas och Sixten som ska bli storebror!

Ja nä nu ska vi lägga oss. Skönt att få vara ledig imorgon.

Detta har hänt..

En summering sedan jag sist skrev här på bloggen:

Fredag 8/6: tog min kära lillasyster Studenten i Sundsvall. Hon gick ut fordonsprogrammet med inriktning transport. Så nu har hon alla körkort!! utom buss, tror jag. Fantastiskt bra jobbat! Hipp Hipp hurrraa!!! Så stolt och fatta nu är alla barnen stora och har kastats ut i arbetslivet/lösheten?! Jag vet att hon håller på att fixa jobb och tror nog att det kommer gå hur bra som helst!

Här är en färdig bakad student!


Det var en fin mottagning med hela släkten närvaranden i sundsvall. God mat och vi stannade till sena kvällen. Vi var med på två presenter, en jätte fin klocka som vi dela med Jörgens familj och att ett halsband där hänget är en islandshäst i guld! Den var min familj och delade på. Tror hon blev mycket nöjd med båda! Vi träffade även lilla Villemo för första gången och försökte ta ett tremänningskort:
Ett strålande resultat=)


Söndag 10/6: Hade vi 1-årskalas för Viktor. Eftersom jag jobbade helgen som var planerad. Viktor blev uppvaktad på Camillas student också. Det var mest kompisar som kom på söndagen. Och det var nog tur! för så mycket plats finns inte i våran lilla 3:a. Vi måste flytta snart!!!!! Mycket presenter blev det. Vi kan öppna en egen öppna förskola här känns det som! Ännu en anledning till varför vi måste flytta!!!

Det blev tårtprovning också!


Efter en lång helg med mycket aktivitet. Så somnade familj tidigt och sov en skön natt. Den minsta grabben var hel slut efter 1-årsdagen! Lite märkligt var ju att alla barn som kom på kalaset bara var killar från 4 veckors ålder till 4 år(tror jag)!=) hehe!

Sedan var det jobb för hela veckan lång för mig. Vi håller på med storstäd. Så flytta hit och dit och massa grejor i korridorerna. Samtidigt håller elektriker på att byta patientlarmen så det hänger massa sladdar och kablar och ibland någon elektriker från taken! Ett himmelsk röra!! Skönt att det bara är två veckor kvar nu, eller till och med lite mindre tid är det innan jag gå hem och får vara ledig med min familj!

I veckan fick jag brev från försäkringskassan att jag fått beviljad graviditetspenning får 7 juli. tackar tackar! Det tog 2 veckor så var det beslutat!! Fantastiskt jobbat!!!! I juli blir det dop och bröllop helgen efter. Så den veckan har vi bestämt att vi stannar i Härnösand. Vilket jag är väldigt glad över. Då kan vi åka till Billsta och sola och bada och må allmänt gott. Kanske fara en sväng till Murberget och kolla på djuren och den gamla staden. Hoppas såklart att vädret blir bra! Men det finns ju en backup plan för det med. Ikea i Birsta!!=) haha! Jörgen har fixat lite träningsmöjligheter så han kan träna när han blir rastlös! Toppen!

Just idag på min enda lediga dag denna midsommar vecka. Har vi varit på utflykt till Ytterbodafjärden, där har Jörgens mormor och morfar haft stuga. Så mysigt ställe! I närheten i Skeppsvik så har en jobbarkompis till Jörgen en stuga så vi for förbi där och drack en kopp kaffe och satt i gräset en stund! Det var hur mysigt som helst. Fantastisk sommar dag! Och deras stuga luktade stuga!!! ÅÅÅÅåh vad kär jag blev. Vill också ha en stuga att flytta ut till på sommaren och bara vara! Vi blev bjuden ut på en hel dag med båtåkning och kanske bastu. Det måste vi absolut göra!

hopp hopp nu måste jag väcka lillfarbrorn som ligger och sover!!!!! ooops!

Rullar på....

Nu blev det sådär igen. Jag tror min utkast lista är längre än själva inlägg jag gjort! hehe! Mycket påbörjat men inte avslutat. Blir ofta avbruten tror jag visst bestämt.
Jaa jaa men helgen har gått och jobbet gick fint. Jag hade två patienter varav en gick hem på permis för helgen!!!! Så en patienter till Emilie kvar! Hur är det möjligt att jag inte ens fick in någon under en hel helg!!! haha! otroligt! Ja så det blev till att städa inför sommarens nerdragning av vårdplatser. Så till veckan så stänger vi avd2 och då försvinner 10 platser. Igår började nedtrappning men och omflyttningarna och jourfallen att komma igång! Jag tycker alltid det är kaos. Och mitt upp i allt så ska det stor städas i minsta vrå! Men trotts lite patienter så jäklar vad foglossning jag hade i måndags! Vart kom den ifrån?!?!?!??!! Men det är bättre nu så tur att det gick över fort!

Imåndags så var vi till BVC för 1årskontroll. Längd och vikt så mycket bra ut, han växer så det kankar vilket också troligtvis enligt BVCssk kan ligga bakom sömnstörningarna! Hon tyckte mindre om att han äter på natten. Håller med men tålamodet är minimalt på natten och sedan vill vi gärna bo kvar i lägenheten ett tag till. Så vi inte blir vräkta av grannarna! som ar sitt sovrum brevid viktors! Och ger man han vatten blir han förbannad. Humm remiss till tandhygienisten blev det iaf. Och så var det vaccinering gick fint med lite feber fick vi uppleva igen på natten, såklart! Men nu är vi pigga och väntar på helgen ska börja.

Fredag så blir det studenten i Sundsvall för Camilla, det blir spännande och roligt! Sedan bär det av hemmåt igen för då måste vi fixa inför kalaset på söndagen. Ett försenat 1årkalas. Roligt att det händer mycket.

RSS 2.0