valborgsmässoafton

Japp så har en tid flugit förbi. Förra veckan i torsdag tog vi en tripp upp till Skellefteå och hälsa på AKO och Daniel. Såå roligt att ses igen, det var som igår. Dom bodde jättefint i sitt radhus, så avundsjuk just nu. Lagtomt stort och fint inredd! Vi blev bjuden på lunch eller jag iaf. Viktor äter ju bara burkmat (vägrat mammas mat!) Så efter att den goda sallad var intagen, drog vi på Leos lekland och eftersom Viktor är under 1år (ännu!) så var det gratis!=) kul kul, han gillade stället. Fanns så många fina bollar och smaka på. Vi var mest i lilleputt land med tog oss en rundtur till det stora bollhavet, vilket var uppskattat mest var det ju roligast för Viktors del att titta på de andra barnen som rörde sig!=) haha! kul iaf och det måste vi göra om fler gånger.
Efter det så vart det lite shopping till mig. kläder inför sommaren.

Så vart det helg och jag åkte till jobbet och det har varit en bra jobbhelg. Lugnt och stilla ändå en fullbelagd helg. Det är nog det fina vädret som göra det! Lätt förtjänta pengar i helgen iaf. Men nu får det vara bra ett tag. Stackars min rygg och ischias! Tror jag har dragit upp en gammal skada i ryggen. När jag en gång i tiden varit aktiv och spelade handboll och kastade spjut, så gjorde jag misstaget att värma upp på tok för lite och i ett kast vred jag ryggen så jag fick en hakning och klämde ischias, så hade jag jädra om i ländryggen som stråla ner och domna bort i foten. Och det känns nu på samma sätt som då! Bara det att nu vill ju ingen knövla ihop mig för att lösa upp låsningen. Så jag får ju vackert gå med detta och göra några avslappningsövningar som ska vara så bra! jo tjena! Jaa jaa nog om eländet!

Idag är det visst valborg och då brukar man hitta på saker att göra med andra människor. Hur han man glömt bort det?! Jag och Jörgen undra vad som är så speciellt med denna måndag då alla fråga vad man ska göra? inget? hihi!! Men nu är vi hemma och lediga och ikväll går vi nog ner till universitetet som ordnat lite uppträdande och majbrasa. Så det blir mysigt! Det är inte så långt så vi tar och går ner med vagnen så kan Viktor förhoppningsvis somna där. Imorgon väntas besök från hörnett gänget. Dom vill bli bjuden på grillat så det är väl bästa att vi gör det!=) haha!

här är vi på leo´s! många bollar...



Ojdå!

Jag har påbörjat många inlägg här men inte blivit färdigt för att publicera dom! Iaf så jobbade jag helgen som var, det var lugnt och fint hela helgen. Ganska skönt med andra ord. Även om det är lugnt blir man rätt trätt när man är i den form jag är! Rund är en form. Ingen jag satsat på men det är bara att rulla på.
Så var det vardag och denna vecka har Jörgen låånga dagar, först lite övertid och träning förstå! och sedan är det ju den där Doris, hon ska alltid komma in och förstöra!! Idag så drog Jörgen iväg till Storuman för att installera programmet på den virkesterminalen med avancerade vågar. Jaa jaa men fick en sms nu som det stod att han var hemma om ca 3,5 h. Det är bara till att vänta. Tror inte vi har så mycket tid övers för jag ska ju jobba till helgen med! Men allt detta tas igen nästa vecka, då Jörgen är en hel del ledig! Tack och lov!
Det är inte bara tråkiga saker som händer i veckan. På torsdag drar och Viktor iväg norr ut till Skellefteå och hälsar på min goda vän AKO som har bott där rätt länge nu! och jag inte varit och hälsat på!! Skämmas får man göra men nu blir det av! Mycket trevligt så det blir en heldag. Kul att se Skellefteå och AKO och Daniels nya hem!

Annars är det inte så mycket projekt här inte. Joo iofs försöker hitta ett badplagg till mig själv inför stundande sommar! Jag säger plagg för jag tänker aldrig någonsin visa mig i bikini för resten av min liv, Det är bara att inse att den tiden är förbi, jag vill ha något mer täckande! Jaa baddräkt är också en skrämmande tanke men jaa det är väl bara att erkänna att jag hör väl dit men det känns inte rätt!? En bad-burka skulle ha passat bättre. Tror det ska kunna finnas någon men jag är som sagt på jakt efter ett badplagg vet inte hur den ser ut ännu..


Klappa händerna när du är riktigt glad!

Det kan vi nu!! tidigare i veckan när jag gav Viktor mat vid matbordet (såklart!) och rätt som det var mellan några tuggor, klappa han händerna!=D Snacka om en lycklig kille! och jag vart lite paff för han var ju så gullig! Super stolt, med händerna knäppta och stora flinet!=D ååh vad det värmde gott! Under den kvällen blev det mycket sång om att klappa händer..

I tisdags var jag och besiktigat mig hos BM. Allt var ok men blodtrycket var lågt, har känt av det några gånger. Får ta det lugnt. Men BM hon låter så uppspelt och oroligt när något är avvikande! Fick ta nya prover också då dom förra blev oanalyserbara! Jaha typiskt! Så, Så var det gjort för nästa gång.. Efter lunchen hade jag och grannen tänkt gå till Öppna men då var det stängt!! Jag var ju dösäker på att dom skulle öppna igen den dagen! men jaa jaa vi sa en annan gång då!

Det är fortfarande aprilväder, ena dagen vår och andra rena vinter dagen! Längtar till sommaren!! Och denna sommar är hårt planerad. Börjar med 1årskalas!!=D sen en student, bröllop, kanske ett dop eller namngivning, 30årskalas. Och mellan allt det där, så fyller en hel hög men andra personer år, som inte fyller jämt då! Tänkte ju göra lite fina kort, bäst att beställa lite! Så de får jag göra under kvällen..

Idag fick vi ett besök av Farmor och hennes arbetskamrat, dom skulle ha skjuts till flygen för det ska på konferens. Trevligt att dom kom förbi här först! och imorgon ska vi på takida!! nice!! Helgen bjuder på jobb!! Så då vet ni det!

Hej hej!


Det är inte alltid lätt att ta kort!?

Släpp pappas öra! Titta in i kameran! Blunda inte!! Leee!

Mycket bra!!



Halvlek!

Då har helgen, halva april och halva graviditeten gått! snabbt det går! Nu är det bara nerförsbacke kvar, allt det jobbiga börjar. Ärsch! det vet man aldrig!
Men vi kan väl börjar med helgen. I fredags skulle jag påbörja en jobbar helg, men så ringde våran sektionsledare på jobbet och undra om jag kunde byta till nattpass istället, två nätter handlade det om! ok sa jag... Det jag just för ögonblicket när jag tackade ja till erbjudandet! var ju att vi har en liten man som är strulig på natten!! jag snackade med Jörgen och vi skulle testa hur det gick. Så det var ju läge att försöka sova lite grann på eftermiddagen.
Det som var kul när jag dök upp på jobbet, var att nattpersonalen bestod av bara in ringt folk!=) mammalediga och studenter! hehe! Men vi har ju alla vara ordinarie tidigare på avd., det borde betyda att det fattas en del folk?! Det var en del att göra, patienter som "tomta" på långt in på natten. Jag fick en uppdatering hur det gick hemma och det gick då inge vidare. Killarna var vaken! attans va jobbigt att veta! Stackars Jörgen som jobbat fm och klivit upp tidigt med lite sömn i kroppen, fick ta han om Viktor som skulle vara vaken. Men men Natt nr 2 hade gått mycket bättre, tack och lova!. Men jag tror inte på fler nätter, hellre kväll och dag fram över!
Då var det ju bara att vända tillbaka dygnet då! lätt som en plätt!! INTE! Man mår inte bra av att vända fram och tillbaka. Hela kroppen gör ont! Men lyckades hyfsat är väl ganska så seg bara.

Halva april betyder att mamma har fyllt år. Och det snart är maj, då vi ska ha 1års kalas och snart sommar då jag ska jobba i juni och vi har en student och ett bröllop att gå på! Det är ju vårat vanliga göra på sommaren att gå på bröllop. Det blir 6:e året i rad nu!=) Faktiskt riktigt trevligt! Men jag måste hitta något fint att ha på mig, inte lätt eftersom jag vet inte hur tjock jag tänker bli?! Håller utskik nu iaf. men det är svårt. Ja så har halva graviditeten gått då, går in i v.21 på onsdag. Imorgon blir det barnmorskan nya prover och kanske medicin får se.

Imorgon ska det äntligen bli öppna förskolan, dom har haft påsklov fram till imorgon efter lunch. Eventuellt att vi får sällskap av våra grannar som också har en pojke i Viktor ålder. Det blir skojigt vilket som, så grabben äntligen får sträcka på benen och göra av med all energi. På fredag ska vi på takida!!! så roligt!! Det är Jörgens pappa som bjuder, som tack för all hjälp Jörgen har gjort med dator och andra prylar. Så ska även farfar och faster Elin få passa Viktor under tiden vi är på konserten. Det var snällt! Sen är det ännu en jobb helg på schemat. Det är fullt upp hela tiden!

Förra veckan kom Jörgen hem från gymmet och berätta om att tv4 hade varit där och filma. hehe! dagen efter såg jag på tv4play inslaget som handlade om en upphandling mellan universitetet och iksu som bara kunde tillgodose universitetets krav. Då fick man se sambon träna på att lyfta skrot! Han såg lite proffsig ut! hehe! nu är han värsta lokalkändisen anser jag, då han varit med på tv!!=D haha! Han har då inte blivit smittad av min latmask!


Tjoh hej!

Latmasken..

Jag har upptäckt att jag drabbats av en allvarligt parasit! Den heter latmasken! vet inte när den bosatte sig i mig men när jag tänker tillbaka borde det varit ganska länge sedan. Men den har börjat växa sig allt starkare! Det känns lite tungt att komma igång, ta för sig även små saker. Så fort det är en lugnt stund tar jag tillfället iakt och latar mig. Fast jag borde och har tid till att göra andra viktiga saker! Vet inte om de finns något botemedel eller vaccin, jag undrar om den är anmälningsplikt? men kanske det bästa för att råda bot är nog självdiseplin men jag har inte hittat någon sådan på länge...

Inte blir det bättre av dessa sömnstörningar som kommer från en lite man som heter Viktor. Av någon anledning är han väldigt stökig på natten!!! jag blir galen! Vet inte hur vi ska lösa det här.. ska de vara separationsångesten? annars vet jag inte vad det beror på. Mycket märkligt. Det blir jobbigt för alla eftersom inget får någon bra sömn. Även han som är orsaken dom nattliga aktiviterna. humm..?

Och idag hade jag hoppas på bättre väder men detta pissväder forstätter. Drygt att gå ut! Men jag har ett craving och jag tror inte jag kan vika undan för det, så det kommer nog bli en promenad till ica här borta. Kanske cravings är en lösning på latmasken?

Studiebesök

Nu är vi inne i en olorligt sömnperiod. Blir tokig för det är så konstig. Han alltså Viktor har blivit väldigt närhetssökande iaf på natten. Det går inte att trösta honom i sängen, utan bara ta upp honom i famnen och lägger jag tillbaka honom så blir har hysterisk. Så tar vi över honom i våran säng. Men nu snurar och far han fram och tillbaka! Ingen ro eller bra ställning att slappna av på. Så hade varit nu i några veckors tid. Tröttsamt!
Den här veckan har han följt Jörgen förmiddgas schema, för vi har då gjort Jörgen sällskap innan han far på jobbet. kl 04 är för tidigt att vakna och det tar lång tid för honom att somna om. Men vi fick en sovmorgon till kl 07. Sedan var det fullfart bara att kliva upp.
Men rastlös som han är river och sliter han i allt och jag kan inte göra några egna grejor alls, i ett försök att filéa kycklingen och marinera så var han på mig jag vet inte hur många gånger som helst. Och sitta i matstolen beredvid gick inte. Så tillslut tog mammans tålamod slut och samtal med faderskapet till Viktor så packade vi oss ut i bilen och begav oss till Sävar såg för ett studiebesök på Jörgens jobb.
Det var lite spännande med alla knappar och stockar. Och alla sladdar!! De kom och gick folk och helt plötsligt dök chefen upp, då kände vi att det var dags att gå!=) haha!

Efter lunchen for vi och shoppa loss lite grejor. Apoteket och kläder! Till alla utom mig?! märkligt? det brukar ju inte hända. Jag fick en gratis body från kappahl och 25% på en annan vara, från en tidning. Viktor fick några pyjamaser och Jörgen en snygg tröja.

Den här är till den iv väntar på:




Nu väntar vi på middagen, dietmat ala Jörgen. Kokt torsk får se hur det blir!=) hej hej!

RUL

Så var det gjort.. Idag var vi på specen och gjorde det så kallade RUL, alltså rutin ultraljudet. Som man göra halvägs in i graviditeten. Allt såg så fint ut och det var mycket tydligare den här gången än med Viktor faktiskt. Vi såg hjärtat klart och tydligt, hur alla kalaffar jobbade, aortan och ryggraden! Jättefina bilder.. Nu känns det betydligt mer verkligt att man sett den som är orsaken till alla konstiga rörelser i magen.

Idag är det riktigt aprilväder. Bästa att hålla sig inne. Tillhelgen blir det jobb. Just nu sitter jag och funderar vad man ska ge syster i studentpresent, hade hitta värsta idéen men den kostade 7000kr utan frakt!!!!!! Sorry sis men du var inte riktigt värd de i min budget!;-) hehe! Jag funderar vidare..

Här är vårat nyförvärvd som är beräknat till den 5 september. Vad det blir återstår att se..



Och en bild på våran buskille. Älsklings goding!!!!!!<3



Snart vardag igen.


Det är nästa så att man längtar till vardagen igen, varför är det så? jag längtade ju till ledigheten. Kanske jag blivit less på Jörgen som bara strör omkring här;-) hehe! Nä hittills har vi haft en jätte bra påsk tycker jag. Lagom mycket stress och alla resor har gått bra.
Vi var ju en säng ner till Övik förstå på fredagen åt vi middag hos Jörgens syster med familj. Jättegott och trevligt. Vi gick hem och la Viktor och fick lite tid för oss själva.

På Lördagen var det planerat ett husesyn på huset som håller på att bli färdigt ute i Billsta. Där fika vi lite med Pär och Kina och snacka massa barnsnack när dom snart ska få barn i maj. Jag tror det blir en pojke för det såg så ut på magen om man nu kan se sånt. Långt ner låg den. Snart är dom färdig med kök och badrum och planlösningen på bottenplan. Det blir jättefint iaf. Efter det så tog vi en promenad i metropolen Billsta också, perfekta kolikvägar att gå!=) haha!
Sedan for vi till Sidensjö för att äta upp Stefan och Lenas banankladdkaka. På vägen träffa vi på Korre och han flickvän Anette (tror jag det var.) Roligt att träffa Korre han är en härligt kille!! Så blev det ett husesyn hos Stefan och Lena också. Då dom håller på att få ordning på övervåningen och vilken skillnad!!! otroligt va fint och att vitt kan förändra så mycket!

Efter det så vart vi väldigt sugen på hus vi också, fast vi båda har gräsallergi och icke kommer att kunna klippa en gräsmatta men hus har så många fler fördelar. Gärna ett hus där man inte behöver göra om så mycket, för vi/Jörgen har inte tålamod till det!=) hahaha! Vi funderar på det under hemvägen. Sen så blev det ju påsk middagen med hela familjen Lundström/Nordin/Granberg. Trevligt att äta så tillsammans! Vi åt och åt fanns inget stopp iaf inte i mig!=) Tillslut så tog luften slut i Lilleman och då åkte vi hemåt till Umeå igen. Det är lite trångt att dela på en 120cm?? säng med magen, Jörgen och en Viktor som vill komma över och sova med oss. Så väl hemma landade vi i sängen rätt snabbt.

Söndag blev en degar-dag iaf. för föräldrarna, Viktor hade andra planer. Undra hur man ska underhålla honom i veckan då öppna förskolan är stängd!!!?!?!?! Men vi var bjuden till Jörgens mormor med Jörgen mamma och Kjell och det var trevligt. Mycket bus och god mat!! Tänkt att man aldrig få till maten så som mor-och farmödrar kan?! Samma sak min mormor och farmor dom lagar så god mat ingen avancerad mat men den är så god! Jag tycker det är sorligt att matlagningskonster försvinner med tiden. Jag skulle vilja lära mig mer...

Idag måndag/söndag har vi varit och handlat på världens bästa tid, kl 10 söndag morgon! haha! ingen trängsel och det var bra man kunde ta de lugnt. Efter det tog vi en promenad och bytte ut våra vinstlotter till ännu större vinstlotter, kan man ju önska iaf! Jörgen har nu dragit iväg till gymmet och efter det blir det grillning!!!!! gott gott! Hoppas på en bra kväll innan vardagen drar igång åter igen!


lååååång fredag

Hejas! Nu har vi droppar av pappa Jörgen på dagis en stund (alltså gymmet) jhan blir så odräglig bland folk om han inte tränat på länge. Bäst att i förebyggande syfte, gymma honom innan avfärd till Övik. Jag och Viktor tog en promenad till Ica för att handla lite mjölk till pannkakssmeten. Slog "morsan" en signal för att säga glad påsk. Blev ett långt samtal, "åsså" gick vi hem igen. SÅ här är vi nu, packa de sista och vänta på Jörgen och äta lite lunch.
Otroligt vilket härligt väder det är ute faktiskt! Mycket nice! Måste jag säga!

Glad påsk igen!

Påsken!

Det är ju den hägtiden nu. Och jag ska inte jobba! för en gångs skull!! Mycket nice! bara vara med min familj och känna lugnet tillsammans! Idag hade vi lunchbesök som blev hela-dagen-besök. Såå trevligt och kul! Det var lilla Felicia med familj som var här uppe och kolla till bränskadorna på händera. Så förra gången så bestämde vi en lunchdate och den blev idag.
Och vilken mat vi bjuder på!??! joo "en trumvirvel" Tack! JJa Jörgens jädra dietpizza!? hallå? visst den är god, jag säger inte det. Men känns lite konstigt att bjuda på värsta dietmaten till gäster. Men den verkade uppskattad iaf och det var huvudsaken. Efter maten blev det en promenad med barnen till apoteket för pencillin till Flisan och promenade fortsatte bort till Mariedal och butikerna där. Kolla på skor, har funderat på lite skor till Viktor inför sommaren men det är så svårt att veta om han ens tänker sig, kunna gå då eller vilken storlek han har då! Så åter igen bestämde jag mig för att avvakta den frågan. Men det är lustigt även om jag var på en billig skobutik. Kostar ändå de minsta skorna ca 400kr!!! iaf dom jag titta på och dom som såg stabilast ut.
Barnen somna i vagnarna, så vi gick in och fikade en fika, jag fick fikacraving på prinsesstårta! Men tog världens äkligaste dricka MER persika/melon. Fy va äckligt söt den var!! ursch!!! Det blev en kort fika då de små inte hade sån lust att ligga stilla. Så iväg och röra på hjulen och in på tygaffär. Där inne var det rea på vaxdujkar och jag har varit sugen på att klä om skötbädden. Den ser så solkig ut efter några tvättar var det inte så bra heller kändes det som. Och inte har jag lust att köpa en ny heller. Kostar lite. Så Jörgen fick välja färg så köpte vi en bit. Och efter att sällskapet åkte hem efter god middag och inbjudan på lite påsk fika i helgen, så skred jag till verket! Och det gick väl hyffsat bra. Jag är iaf. nöjd=) kul att få pyssla lite när man har lusten.

Såhär blev resultatet:



Imorgon bär det av till Övik för umgänge av Jörgens familj. Trevligt! Är lite sugen att gå och köpa mer tyg för mer pyssel jag har i huvudet! humm kanske hinner under tiden Jörgen tränar?


Här är våran mekare och pappa och Viktor i fjällen, väntar på grillning.



GLAD PÅSK!!

världens sämsta förälder!!!

Så känns det nu.. jag la Viktor för att eftermiddags sova, i våran dubbelsäng. För han hade så svårt att komma till ro och ville ligga nära, gärna i famnen! Så somna han och jag bulla upp runt om honom. Det blev mat och jag la mig i soffa. Tyckte jag hörde ett pip från sovrummet men trodde de var tv. Men sedan hör vi en slammer och brak!!!!! Då har stackaren ramlat ur sängen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÅÅÅ men hjärtat va ont det gör!!!!!!!!

Men just nu verkar det bra, inga tecken på hjärnskakning. Men fy va illa jag mår bara av att vara oroligt och att jag har orsakat detta! Fy tusan! Ny blir det madrasser över hela golvet!

SÅÅÅÅ tråkigt!

Men så fruktansvärt tråkigt jag har just nu. Känner mig inte alls på topp. Allt är tråkigt och jobbigt och bara TRÅKIGT!
Viktor sover tack och lov, han vakna fyra och höll igång. Och vilket tjat om Viktor hela tiden, men jag vet inte vad jag ska skriva annars. Jag gör ju inget särskillt! Jag har varvat facebook flera gånger, inget nytt. Familjeliv urk! Alla min bloggar jag följer har jag läst. Det är inte ens kul att titta på kläder fast jag behöver men inte har så mycket på kontot. Jörgen är och tränar. Jag har absolut inget att göra. Fy!!

Onsdag idag, tro vad vi hittar på resten av dagen. Inget säker bara sitter och slöar och bara dagar och är trötta!! alla utom Viktor. Jag tycker Jörgen kan ta med han på gymmet, så han får upptäcka lite saker och springa omkring. Jaa jaa nu ska jag gå och göra ingeting och ha tråkigt.......



.........
.....

................. ursch va tråkigt!!!!!!!

Magsjukafjällen!

Så bar det av till fjällen, förra veckan i torsdag! Som det hade längtats, iaf jag! Kul att åka iväg och kanske åka skidor och må gott i fjällluften! och att få föra traditionen vidare till Viktor. Vi fick en tidigt väckning torsdagmorgon kl 05 men tillsist fick vi somna om till kl 07. Uppstigning, morgonbestyr och ut i bilen och mot fjällen! Första stoppet Övik. Där skulle vi lämna en hårdlift jag köpt åt Petra till deras vagn. Men som hon aldrig har fått igen men nu ska de sälja vagnen så då passa det ju bra att jag lämna igen den. hihi! Trevligt att hinna ses en snabbis annars rullar våra liv på.. Där växer magen så fint, så fint!! Inte länge kvar nu!
Sedan drog vi då till Hörnettgänget som är nya på det här med fjällen, dom var inte riktigt klara så vi låna bara toan och sträckte på små och stora tassar. Innan vi satte oss i bilen igen och drog vidare till pappa i Härnösand. Där vart det lunch för viktor och mer sträcka på benen. Sen mot nästa stopp hos syster i Bergsåker, men först stopp på Max för lunchintag för dom vuxna! Sedan ville vi ju komma fram någongång men av någon händelse så skulle Kejll briljera och visa sina alternativa vägval?!?? det blev lååångt och på världens sämsta väg kanske? eller kände det bara som så? men jaa jaa vi kom ju fram och slapp alla fartkameror! Äntligen framme och en mysigt stuga fick vi.
Så på fredagen började äventyret, jag tror det var på rekord vad snabba grabbarna var ute i backen!! redan kl 09 när dom öppna. Det har väl inte hänt sedan man själv var lite och var övervänt på att få åka till backen!!! Vi andra var kvar i stuga och förbededde allt för lunchen som skulle grillas nere vid liftarna. Vi promenreda ner med Viktor i vagnen och det var kallt och blåste rejält. Väl nere fick vi redan på att det var en internationell konferans med 900 deltagare! Gissa vilket partytält dom hade vid lunchen. Medan vi stog på sidan och försökte få eld på gaslolgrillen... men till slut blev det grillande hamburgare och korv för hela slanten. Hurra!
Men alla var rätt less på kylan och blåsten så vi avslutade skiddagen där och for hem till stugan. Eller en del tappra längdskidåkare tog sig en tur på eftermiddagen. I stugan vart det, det sedvanliga bastubad och öl, slappa och en stor dos av underhållning av Viktor!!=)
Skiddag 2 lördag, hade det droppat av några skid/snowbord åkare. Det var två stycken ute i backen, i helt underbart väder, soligt, lagomt kallt, och inte speciellt blåsigt. Jag, Viktor, pappa, camilla och Björn tog en tur till Björnrike som är en annan skidanläggning inte så långt bort, där vi har varit tidigt år. Där byggs det för fullt! Det blev lite shopping på shoppen också. Lunch i stugan och en lite promenad, bara njuta av fjällen! Men så börjar Jörgen inte må så bra. Sedan mådde inte pappa bra. PÅ kvällen kunde vi konstatera magsjuka och under natten så anslöts sig flera till magsjukegruppen. På söndag morgon när vi skulle åka hem, så vart det 7 av 10 personer magsjuka. 2st kände sig på gränsen. Vi städade ur och for så fort det gick. Viktor kräktes 3 gånger under natten men var pigg på morgonen och åt all ersättning och fick behålla det och var precis som vanlig, vilket kändet så bra! Inte kul om han vart tok dålig! Men jag blev sämre i bilen hem. Det vart några stopp för att kräkas under hemresan och väl hemma i tryggheten tog helvetet fart! Men efter en nattssömn så var vi alla på bättringsvägen och tvättmaskinen gick i ett, hela dagen!

Så jag hoppas att inte magsjuka överskuggar det trevligt vi hann ha i fjällen. Eller avskräcker nya och gamla resenärer. Det är skönt att vara hemma och ta det lugnt, sova i sin egna säng med egna kuddar! Viktor som vaknar kl 06 igen. mm härligt! Borta bra men hemma bäst!

Snart är det iaf. påsk och Jörgen kommer bli en del ledig. Han jobba ikväll sen är det ledigt till tisdag nästa vecka. Funderar på att gå och bada som vi sagt nu väldigt länge. Ja eller bara vara hemma och ha det lugnt och skönt. Vi ser.


Frukost!!


Det ser inte speciellt kallt ut men det Är jätte kallt!!:


Jo Viktor har ju fått en tand, så nu är det dags att vänja sig att borsta tänderna=) Han tycker pappa fuskar mycket:


Hej hej!



RSS 2.0