Grådag..

mm Det regnar och snöa men inget fastnar på backen. Trist och grått då det har varit så fint väder tidigare.
Helgen i Göteborg var fantastisk!! Vi skulle ju flyga men så var det där jädra askmolnet från Island i vägen, GO home askmoln!! så vi crazy peoples från Umeå tog bilen! Vi hyrde bil starta 15.30 och var väl framme 03.30 ganska precis så hade vi stannat i Hsand för att äta middag och kört fel och tankat samt snurrat i Göteborg innan vi hitta hotellet. Väl där skulle man fylla i namn och address vilket var ganska så svår tentamen efter 12h stillasittande i bil och kl 03.30. Vi fick varsitt enkelrum! (hotellet var 4-stjärnigt och landstinget betala resa och boende!!!!) enkelt och enkelt jag hade då en säng som var 160 för jag kunde ligga åt alla håll! Så äntligen blev det morgon och vi fick äta hotellfrukost MUUMMMSSS!!!!! så började dagens föreläsningar 09.00 då vid den tiden vi ramla in så visste samtliga på studiedagarna att Umeå hade bilat ner, varenda föreläsare nämnde att vi bilat och en rolig snubbe sa att han hade hört att Umeå hade cyklat ner! haha det tyckte jag var roligt! Föreläsningarna var otroligt bra handla lite om sepsis patientfall. Svinis influensans, medicinhistoria, en mycket bra föreläsning om bemötande! samt HIV prevension i u-länder. Vi gjorde även ett studiebesök på Östra sjukhuset på infektions kliniken de har typ 4 avd. en med IVAplatser för inf.pat. en barn och mödra inf. och allmän, MRSA avd. osv.
Middag och underhållning fick vi uppleva på hotellet för alla ifis medlemmar, mycket gott och underhållande. Sedan efter middagen så åkte vi upp i skybar och såg ut över hela göteborgs hamn surra strunt med andra inf.ssk från landet. Mycket trevligt! Studiedagarna avslutades med ett årsmöte och fika. Vi åt och åt och åt hela tiden. lördag kvällen var fri för vi skulle få flyga hem på söndagen. Vi drog till bubbelpolen på relaxen. ÅÅH! härligt det var att jobba den tiden för jag var itjänst och representera inf. från Umeå. Efter det så träffa vi en kompis till Kristofer som ha gick sskutbildningen med i Övik samma som jag! vi åt middag på stars ´n bars. Sedan blev det en titt på göteborgs nattliv. mycket trevligt!
Söndag åt vi sista hotell frukosten och drog till Landvetter och dumpa bilen där och tog flyget hem. Skönt att komma hem iaf. Men då hade ju sambo fått för sig att sälja bilen till en finne och drog iväg till Piteå. Så nu har vi ingen bil men ingen fara vi har cyklar och än så länge tror jag vi klarar oss med det..
Igår buffa jag dagen. Hade Linda som inskolning MYCKET skönt för jag gjorde inte så mycket eftersom Linda måste få chansen att testa vingarna innan det blir skarpt läge!! Idag är jag ledig mamma ska komma förbi efter hon haft utbildning här uppe så hoppas jag vi ska på stan och äta lite lunch. imorgon jobbar jag för Hanna vi gjorde ett kompisbyte och sedan börjar min vanliga rad tors - lör. Till helgen är inget riktigt bestämt än vi får se.
Hejsan hoppsan

Göteborg!

Yes yes bra dumma askmoln flytta på dig.. just nu så bådar det gott för min Göteborgs resa, yippie! Packat? nej! trodde du det eller? blir väl imorgon, fast kanske borde göra det idag. Får se.
Idag har jag bakat. Matbröd! ett brytbröd mums va gott!  och kokostoppar gott! och så gav jag mig in på ett annat bröd med frukt i som tar jätte låång tid men ska väl svinga ihop den med om en stund, för den ska jäsa (ruttna) minst 6 timmar! det är snart.
Vad har jag mer gjort? jo sett på fort. av ARN börja se den igår men fick avsluta då sambo kom hem kl 01 efter jobbet och sa att det var dax att sova TYPISKT! Sett ett avsnitt av Glee roligt. Vad mer? jo! jag var och sola på gymmet idag. Ska börja bruna(röda) på mig lite inför Bullis så att man inte bränner sig lika hårt som alltid. Det är en annan sol där!
Jaja mer än såhär blir det ej!

Jädra askmoln!!

Ja det är tänkt att jag och Kristofer från jobbet ska åka till Göteborg på torsdag på ett infektions ssk årsmöte med massa intressanta föreläsningar osv. flyga, bo på hotell, gå på banquet! men icket!! för då ska en jädra vulkan på Island få utbrott, som inte haft utbrott på 190 jädra år!!! just nu kanske inte vi får fara iväg! och då måste Emilie jobba mmm men jag vill åka på föreläsning och bo på hotell i Göteborg!!!! Här har man gått och vänta och längtat och väntat och längtat... ja ni fattar! och så ska det inte bli av! och våran chef vill ej att vi ska resa på något annat sätt.. Hoppas det blåser bort så vi kan åka till Göteborg, snälla snälla!
Annars får man väl börja räkna ner till Bullis resan iaf. jaja..
Ser en film ska fortsätta se den!

En lååångdag..

fast jag var uppe rätt tidigt för att vara mig. visst är det måndag? jo.. jag har mest flummat runt. pysslat tittat på tv gjort viktiga saker pratat i telefon med Anna-Karin det var trevligt vi kan då surra läänge.
Han jag delar brevlåda med har varit på dator kurs (tror jag det var) han kom hem en snabbis, åt mat och sedan iväg på jobbet. Så jag har väl varit ensam hela dagen. Men men kan vara skönt att få vara för sig själv också. Just nu vill jag snabbspola lite gärna fram tills vi ska åka till Bulgarien, det är snart. Skönt sedan kan man snabbspola igen fram till semestern. haha! Har inga riktiga planer än för det men skönt att vara ledig tillsammans. Kanske vi kanske åker utomlands igen. Jag vill faktiskt till London eller Rom. humm..
Det blir ju massa födelsedagar innan semestern också. tänkte inte på de. Jörgen tex. han fyller på midsommarafton lätt att hitta på någon då! nej! Jag tyckte det skulle vara schysst att ha en jätte grillfest på någon gräsplätt men inte lätt att få hit folk, alla ska ju vara hemma hos varandra och dricka snaps. Jag vet ej vad vi ska hitta på.
JAA jaa vilka funderingar, man måste ju fylla det meningslösa livet med något..

Jag mår illa jag mår illa

Livet...
Jag vet inte varför jag mår illa om det är för att jag är arg less besviken frustrerad ledsen. Eller att jag ställde till det på jobbet för det känns obefogat nu att vara hemma. Eller bara för det satans missfallet?! Jag vet inte...
Hur ska man tänka hur ska man reagera på dessa situationer? skratta eller gråta? jag har gjort båda men måste man verkligen gråta? det är ioförsig skönt efter man gråter att det släpper på trycket men jag upplever inte att trycket släpper längre. Det är jobbigt att sova, jobbigt att tänka, jobbigt att jobba, jobbigt att äta, jobbigt att bara vara mig, fy fan! jag tror inte jag tycker om mig som person jag är falsk jag är svag jag kan inte alltid säga ifrån och om jag säger ifrån då får jag dåligt samvete att jag var så elak mot den andre och att jag inte hade någon rätt att säga ifrån eller bete mig sådär. Jag kan inte stå upp för mig själv, hur ska jag då kunna ta han om en lite kotte. Det är nog därför missfall blev av att kroppen vet att jag inte kan så då blir det inget foster utan bara en massa missfall för det är min plats på jorden att vara eländig och ha ångest och bara gräva ner mig i alla hämskheter.
missfall missfall det är ett missfall men är det rätt? stanna hemma för att inget. det förändrar inget nog kan jag jobba men jag är nog inte lämplig för distraherad men jag är för distraherad för att vara hemma också! fixar inte det det maler det trycker det skruvar inom mig. så vart ska jag vara?
för jag kan bara fundera och må illa... mmm jag mår illa.

En onsdag kväll.

mmm jobbat dag, var förbi gyn en sväng IGEN! haha saknar dom, trevligt var det att boosta glädje och dom säger ju att dom saknar mig också, och blir alltid lika glada. haha! Denna dag starta inte så väl, skulle damma av cykeln och ta den till jobbet med lite luft så tog jag mig den längre sträckan till jobbet och stanna vid universitetet och tänkte pumpa däcket. Men själva munstycket hade nog legat i snön ett tag, men jag skulle promt prova att pumpa i lite luft! yes sagt och gjort skruva jag av ventilhatten och satte dit pumpen. MEN tro inte att det pumpar IN luft den släpper ut ALL luft i framdäcket! snoopet! det gick inte att krångla mer utan det var bara att springa med cykeln till jobbet. Undra hur många som undra vad jag höll på med, springa med en cykel nödvändigt? nej!
Hemvägen vart extra lång gick till "närmaste" bensinstation, vilket var åt helt fel håll än hemvägen.. men jag kunde iaf cykla hem när luft vart påfyllt i däcken. Väl hemma vart det mat och packning inför imorgon då jag drar till Örebro till Paulina. Det var länge sedan nu.
mm ikvällens ära har jag sett ett avsnitt greys anatomy, surfat och dansmatta har det blivit kommer nog få träningsvärk i vaderna imorgon. tagit en låång dusch och en funderare. yes.. this is it for now..
natti natti

RSS 2.0