nu är det nära!!!

Det har aldrig varit såhär nära hittills till julafton! Idag har vi varit i rännar taget, jag och Viktor. Kl 10 imorse(? är det inte fm?) Så for vi och hämta mer mat till den unge herren. For en snabbis ner på stan och kolla in villervalla kläder som det skulle vara rea på men det vette tusan om det var!! Förra årets jacka var det 30%på, dom är fina men vad? och lite sommar kläder låg i en hög. Jaja hitta en jättefin hängseljeanskjol (hoppas ni förstår vad jag mena!) som hade ju varit en perfekt julklapp till lill-flisan men 349kr!!! nej nej! Dom har så roliga kläder och bra kvalite, men dyrt! Men vi åkte hem för lunch, så hänger en påse på dörren och i den var det en jätte god, doftande kaka från våra grannar i mitten. Super mysigt gjort!! Så fixa vi med mat och så drog vi på nästa barnens hus tänkte hitta något där till flisan men icke, hitta inget särskilt alls. Köpte riktigt handskar och tossor till Viktor iaf. så han slipper bli kall om händerna, som han blev igår på promenaden. Vad ska vi hitta på?!?! Ikväll är vi bjuden på mat hos Jörgens mormor, så gott det ska bli! Tänkt av mycket man missar att lära som om matlagning som hon kan och inte jag! tråkigt att det blir så men vi har inte samma tid att lägga ner på maten eller är det bara en fråga om prioritering. Hur fixade man allt förr? Men det passade bra att bli bjuden på mat idag, för kväll blir det packning för resten av slanten för imorgon åker vi ner till Övik. Där ska det vara whiskey provning och vi kvinnor ska baka julgodis! mmm! Det ska även bastas i tunnan.


21/12 Onsdag

Vad blir det, dan för dan för dan för doppare dan? Idag ringde ssk från forskningsavd. som har hand om mat studien som vi är med i. Hon påminde om matdagboken som ska starta imorgon. Så bestämde vi att jag fick komma och hämta mer mat för Viktor äter mer och mer puré och han säger mmmm mmmmm mmmm! Han är ganska gullig han!=) och som det händer saker, idag hann han kolla in eluttaget och datorn som står på golvet bredvid tv, och in den datorn sitter ett "usb-minne" Den fick sig en släng. Hoppas de funkar för det är signalen till den bärbara tangentbordet. Dags att "babyproffa" lägenheten!!! Han kolla in alla möjliga utrymmer som jag inte visste att vid hade och hade inte aning om att han kommer åter. Snabb är han.. Igår våldgästade vi en föräldragrupp (vi är ju med in en annan) och det var fler från vår föräldrar grupp från MVC. Kul att se små killarna(tror det var 4 eller 5stkillar) för det var bara killar från vår grupp och en tjej. Och det var kul för det var en mindre grupp en vår egen, och denna gång var det sång och lek precis den jag missa, när jag var hos tandläkaren. Kanon för Viktor tyckte det var jätte kul, fick med oss några roliga sånger med oss hem också=) bra att ha i nödlägen! Så bestämde jag och "grannfrun" en promenad efter att hon jobbat. Så idag blev det en lång promenad med barnvagnarna. 1,5h var vi borta och samtals ämnen finns det gott om. Mycket trevligt. Så nu är vi hemma i värmen och väntar på maten. Ikväll blir det lugnt. Imorgon ska vi hämta mer mat och sedan ner på stan och kolla på villervalla kläder. Sa bara kolla! Hej hopp!

Äntligen måndag..

Njjaa inte känns det sådär jätte kul med måndag, fast denna vecka innehåller julafton och allt som hör till. Så det känns inte så farligt va? med just denna måndag. Har insett att ca halva föräldraledigheten har gått. Lillgubben håller på att bli stor! shit! va fort och jag har så svårt att hänga med i utvecklingen han göra. Känner jag... Han kan en hel del trix nu. rulla runt åt båda hål, undersöker sin omgivning. Pratar men fler bokstäver som mmammmmamamam eller babbbababaaba. Han gillar purérna han får. Han är nästan alltid glad, iaf kan man alltid få ett leende även när han grinar. Det är en brottnings match på skötbordet, han har inte den minsta tid att ligga still!! Vilket har försvårat blöjbyten och påklädning och han bara älskar att vara naken!=) Han är det godaste som finns! ååh vad jag älskar min lilla kille!!! Igår var vi hos Jörgens pappa på fika. Han fyller år idag men vi gjorde bort firandet igår. Så byte vi julklappar och Viktor fick en blå pulka. Han fick prov sitta iden igår kväll och det han satt själv och läkte med snöret, mycket underhållande. Och som på beställning kom det snö idag, men tror pulkan får vila till efter julen och så. Sedan får vi ta en premiärtur. Jag hade tänkt att ta mig ut med vagnen men det tänker jag ju alltid, så vi får se vad det blir med det. Ja nää nu ska jag väl gå och göra lite nytta medas Viktor sover.

Vilken helg!

Jo denna helg har varit riktigt härligt. Jörgen har haft eftermiddag schema denna vecka så då är han ledig fredagar = lång helg. Så i fredags så tog vi alla (inkl. Viktor!!!!) en lång sov morgon och sov till 9.30 cirkus!! Mycket skönt då lillkillen inte vakna på hela natten! Duktigt! Och planen var att jag skulle få min födelsedagspresent tidigare!! Nämningen vi skulle shoppa nya kläder åt MIG<3 tack tack tack!! Och bästa av allt var att Jörgen INTE skulle träna!=) Så vi åt frukost i lugn och ro, sen åkte vi till coop tåg ut paket från posten och sedan in på HM. Helt ok att handla där!!! ÅÅh tack tack tack!!=) Sedan vart det en sväng på bolaget också! Vi behövde inte "legga"!

Så fortsatte den produktiva fredagen, det fanns ett krav efter födelsedagspresenten. Det var att minst lika mycket kläder skulle ut från garderoben innan de nya kläderna kom in. Så sagt och gjort vi rensade alla!! garderober i sovrummet och sängborden. Skoförvarings lådan oj oj vilka slängar tag vi var i. Men så härligt det är att rensa faktiskt när andan faller på! Tvättade en del också, samt fårfällarna fick sig en upp tvättning, bra bra..
Så vart julkorten klara, att inte alla kan finnas på nummerupplysningen! fasen skaffa en adress för tusan!!
Det var en roligt fredag allt flöt på liksom.

Så igår lördag, så skönt med lång helg. Det var frukost efter en sovmorgon till, Jörgen tränade under tiden så fanns det tid att ta fram recept för julskinka. Vi for och handla som alla andra i Umeå också tänkte just då! hur går det till egentligen att man aldrig lär sig?! man vet ju att det är mycket folk innan jul och inte blir det bättre av att coop håller på att byta golv! Vi fick parkera på baksidan och gå in genom byggingången faktiskt! Men det gick bra.

Vi har också bestämt med våra kompisar som vi alltid firar nyår med att det blir hemma hos oss. Skönt eftersom vi åker så mycket ändå och det tar på Viktor. Blir ändrade sovtider och man kommer aldrig in i rätt rytm. Hemska föräldrar vi är! Jaa jaa vi bakade pepparkakor hela familjen eller jaa Viktor tittade på, men han såg intresserad ut. Så koka vi julskinka och när det var klar så åt vi en god macka till en film och sedan var den dagen slut. Mycket härligt lördag.

Just nu sover Viktor och Jörgen är och tränar.Hoppas på att kunna baka lite julgodis och sedan är det promenad i det vackra snöfallet. Just nu sitter jag och drömmer mig bort om en voksi påse.. Ååh tänk om man hade en sån! Mmm.

Lucia

13/12 är lucia som har namnsdag och förmodligen så har det ju säkerligen firats frunt om på dagis och skolor! Hade tänkt se det på tv idag. Bara jag kommer ihåg det kl 18. Denna dag är en vanlig dag, vi sov länge idag. Viktor vakna på förnatten och var vaken i ett par timmar men låg i sängen. Så alla vara väl mer eller mindre trött, så sovmorgon var skönt. Jörgen drog och träna och Viktor och jag for iväg och handla. Svinhalt på coopparkeringen!!! Men har inhandlat ingridienser för stora julbaket som får bli till helgen. Snart är alla julklappar klara också, ska bara pyssla ihop de sista korten och så väntar jag på en från posten som kommer vilken dag som helst. Härligt!

Ihelgen var vi ner i Övik (för ovanliheternas skull) Det var dags för Lena att fylla 50 år, eller egentligen så fyllde ju hon igår måndag men hade en härligt fest i lördags på Arnnäsgården. Som jag fick ansvara för dekorationerna och det var mycket bra enl. mig själv. God mat och rolig stämning, roliga personer!
Har även lagt ut lite krokar på jobb. Appropå jobb frånten så kom jag på 54:e reserv på barnmorskeprogramet vt.12. Men vi har diskuterat Torgan och jag. Och vi kom framtill att det är i tidigareste laget att börjar plugga, Jörgen kommer att han svårt att vara pappaledig i vår. Då han fort. håller på med Doris projektet och vi inte har någon dagis plats. Så det bästa är om jag är hemma iaf till sommaren och vi inskolar Viktor på dagis till hösten och jag söker igen till nästa vår intag. Då hinner jag göra högskoleprovet och kanske kanske läsa en kurs. Så har jag mer hp. ökar chanserna till nästa gång. Så så är det. Känns bra att ha bestämt.


Spänning om framtiden!!!

Jaa idag kommer det EVENTUELLA antagninsbeskedet, om man kommit in eller reserv eller inte alls fick plats. Efter kl 13.00 idag så får alla veta som sökt till högskola/universitet för vt-12!!! Då kanske man fick möjlighet att få välja sin framtid de närmaste året. Vet inte vad jag förväntar mig men spännande är det!!!! Fjärilarna i magen, dom gör sig påminda, bara av att kolla vilket datum det är!
Idag börjar vi även med MJAU studien, med all mat och sånt. Vi vet inte vilket grupp vi hamnade i, eller iaf. inte i den gruppen som ska ge järndroppar iaf. Så det blandas journalförs räknas och mäts. Inget sån stor skillnade från tidigare, för det har vi hållt på med sedan jag sluta amma. Så från och med idag så får vi gratis mat och så fick vi en fin tupperwear produkt. Inte illa att vara med i en studie. Jaja lill killen klarar det fin fint hittills=)

Övrigt så var jag på stan igår och träffade Malin som jag jobbat med på gyn. Hon har varit i Norge med sin sambo och jobbat i ca 1,5år tror jag det blev. Nu har dom flyttat hem och tagit över Erics föräldrars hus. Så igår fick vi ihop en träff på stan för fika och julklapps shopping. Jag visa henne runt så hon skulle hitta igen sin hemstad lite;-) Så skönt att träffa Malin igen! Lättsam och enkelt att umgås med.. Så kul bara!!


Liten sjukling...

Jaha även om jag har stängt alla dörrar och fönster, så tog sig det eländiga förkylningsmonstret sig in förkylade ner Viktor. Fy tusan va dåligt! Natten har ju inte vara så härligt direkt. Snor och snörvel hosta och feber. Jag har fått suttit upp och sova med han i famnen VARMT! Inte nog med det vill man ju inte störa så mycket då vi bor i lgh. Iofs är det bra isolerat men på natten då det är tyst hörs det ändå. Samt att Jörgen drog i väg till Vilhelmina 06.00 för jobb och kommer hem sena kvällen ikväll. Kul jul hoppas på en liten sovstund snart.

I helgen så var vi i övik och hälsa de på Petra med familj och Therese kom ner med sin familj från Lycksele och vi också! Såå kul att träffa ALLA medlemar från alla familjer. För där är vi i livet. Vi lever familjeliv en del har levt det längre. Såååå skojigt att se Binjamin som kom när vi skrev vår C-uppsats som svetsade oss samman.


Tror annars det är dags slå i alla klapparna, när det finns tid.

ha en bra dag!

RSS 2.0