ursch och blä!

Det menas att jag jobbar helg och det innebär att man ej får kissa eller äta på jobbet för det är snor mycket att göra! Jag måste ju ha den sämsta kondisen för jag orkar inte och alla andra jobbar på och är pigga och orka boxa och träna och dansa efter jobbet + att dem har barn. Jag stuper direkt när jag kommer innan för trösken!
Ja jag är less redan det är 2 helgen till samt ett total datastop på en av dem! vad roligt det kommer att bli!! jippie!
Imorgon kommer jag vara riktigt sur och grinig på jobbet sedan kommer jag hem och jag ska SOVA till nästa dag! japp det tänker jag då bestämt göra!
nu sova!

Återkomst!

Yes fredag och nästan en hel vecka har gått sedan vi kom hem från Bulgarien. Det var skönt att få vara lediga och bara bo på hotell äta god frukost! (det är alltid hotell frukost man pratar om) De tråkiga var att vi var med och öppna stället inget var igång! inga parasoller på stranden, alla restaurager hade inte öppnat i början och värst av allt så var inte aqua park inte öppet. Men i slutet av veckan var allt iordning för semestrande europeer! vi hade tänkt fördriva åtminstone en dag på aquapark men det fick vi styra undan tyvärr (planerar en åter resa för att kunna bada). Vi shoppa en hel del för att trösta oss;-) haha! en jacka, byxor och linnen notera att INGEN sprit inhaldlades, brukar ju vara standard när man åker utomlands. Men vi hade iaf det bra vi bara slappa och åt god mat och gottade oss i varandras sällskap. När det var dax och åka hem så hitta vi en rolig Bulgar som jobbade på hotellet och som berätta om tågluffar upplevelser han varit med om och lite om Bulgarien vilken kontrast vi hade. Han hade även några kompisar i Sverige igenom CS (alltså PC-spelt) en rolig prick att möta.
Lite drama var vi med om också på planet hem, jag mitt nöt, åt en kaka som förmodligen innehöll jordnötter, fick allergireaktion. klia och svällde i halsen och nästa och öronen. Hade mina allergi mediciner i stora väskan då jag tagit från jobbet och inte hade något recept på dom kunde jag inte ha dom i handbagaget. Jörgen fick hämta isbitar och jag knapra på. Väl på planet fråga jag en flygvärdinna om de hade Betapred tabl och det hade ju dom INTE!! Jag fick en inre panik att nu dör jag på planet slutar andas eller något! men så hitta en flygvärdinna en Bricanyl inhalator så jag puffa den till jag hade generell tremor i hela kroppen och hoppades att den kunde linda svullnande i halsen och fortsatte knapra isbitar. Tillslut när man äter många isbitar blir man kissnödig och då går man på toaletten, när jag var klar där så ser jag att en äldre kvinna får syrgas och är ganska orolig en flygvärdinna vinkar till sig mig för jag råka säga att jag var sjuksköterska och säger att hon tror det är ett blodtrycksfall och vill att jag tar över. Japp, jag tar över kolla pulsen som är MYCKET svår att känna och jag ställer fråga -har du bröstsmärtor? hon nickar helt panikslagen!! GREAT! tänker jag då! men det konstiga i den situationen är att jag har ordning på mina tankar och hela kroppen skakar efter bricanyl. jag ber om blodtryckmanschett flygvärdinna hämtar även nitro tabl. DET HADE DOM I SIN MEDICIN LÅDA!! hon får tillslut 2 tabl. av mig, det gick inte att ta blodtrycket då maschetten är trasig!!! iaf så lugna det ner sig hon fick tillbaka färg och puls. Vi bestämde att vi inte behövde nödlanda i Warszawa. När vi kom till Sverige och arlanda så möttes vi upp av brandmän, tullen, falk säkerhet, polisen och ambulansen. Jag rapporterade över vad jag hade gjort. Som tack fick jag ett parfym paket med DKNY för 500kr av flygvärdinnorna. Men de är hemligt! Hemma så är det jobb, jobb och jobb! extra pass bara ledig idag! fy bubblan!
Jaja, nu så ska vi snart äta sushi och sedan blir det bio! imorgon jobb!!!

Nya dag ny vecka!

På lördag åker vi jag och jörgen till Bullis!! längtar såå och som vi har längtat nu är det super nära. I helgen som var, var en mycket bra helg! hade inget planerat öppen. Men så hade mormor opererat sig och jag kände att det är viktigt att hälsa på henne så vi tänkte dra ner till sundsvalls sjukhus och hälsa på. Då kunde vi passa svänga förbi i övik och lämna Daniels present och byta mina nya arbetsskor för dom var lite trånga. Sagt och gjort
När jag kom hem i fredags så grilla vi en mycket god fläskfile efter maten så tog jag en dusch packa så tog vi räser Clion och drog till övik. Vi överaska övikborna men där satt dom på middag hos ulrika och daniel hela familjen och Jörgens mormor och morfar vi träffas alltid i övik men vi bor i samma stad. De var en trevligt kväll där men lite vin och vi kom lagomt till efterrätten.

Lördag tog vi en sovmorgon jag har hostat som aldrig förr. Men vi kom i väg till sundsvall stanna på birsta köpte en lampskärm och några galjar på IKEA mer hanns inte otroligt! för då var mormor på väg hem. Stannat hos pappa och kolla läget. Drog vidare till mormor med blommor och choklad. Hjälpte henne och handla. Så glad och se mormor favoriten!! Sedan var det dags att dra vidare upp till övik igen för grillning av lax ååh så gott. mycket trevlig kväll även den leverarade även en ca 40 st kondomer till Mogge då han verkar behöva det. Så blev det söndag och vi for förbi våra vänner Pär och Kina på en snabb fika, sen så åkte vi hemåt och hade en mycket mysig kväll hemma. Han har blivit så mysig av sig sambo. 

Idag så har jag fått tillbaka min mobiltelefon som blev stulen, så nöjd att man kan spärra telefonen också för förra helgen då jag tappa bort den så ringde vi och man kom direkt till mobilsvar. Men så spärra jag och så i slutet av förra veckan så vart den inlämnad. HA! mjaa annars så längtar jag på att få börja jobba så veckan kan gå fortare så vi kan åka utomlands någon gång.

Imorgon blir det köra och sedan på scandic och kolla lite priser till studiedagarna nästa år. ska hinna med så mycket.

hej!

RSS 2.0