Det Närmar sig

Nu är det inte långt kvar tills imorgon, den dagen man ser framemot, såå kul men middag och trevligt personer. Jag jobbade till stängning idag lärde mig mer saker, trött som bara den när jag kom hem. Laga mat, marinera köttet tills imorgon så det riktigt få gona till sig, baka efterrätten (i tusen skålar tror jag) och diska. Har nu satt mig i soffan, insåg nu att det egentligen är sängdax. Så det får bli kort detta inlägg.
Imorgon sista dagen vill bara att det går fort så man kan åka hem och förbereda och göra sig lite fin. Vi stänger tidigare iaf imorgon pga. valbrogsmässoafton. Skönt med lite längre helg också, träffar Jörgen då eftersom vi jobbar om varandra hela tiden. Lite små drygt nu. vad sk jag berätta mer.... vad ska jag ta?..... Nä vi hörs imorgon om jag hinner eller någon annan dag. Sov gott!!

Jaha...

jaha.. vad ska man skriva denna gång. Tisdag 28/4 inget speciellt, jobbat på iofs. gjort mer självständigt arbete. Tråkigt dag på ett vis trist väder( men det tar på snön). Men det var tråkiga besked idag känns det som många som vart ledsna såklart. jobbigt. Mina skavsår har plågat mig hela dagen fick ta foppatofflor och bussen!! köpte compeed men inte fasiken hjälpte det något bättre!! Gick lååång dag idag kom hem 17.40 as hungrig (om Jörgen vart hemma hade jag nog vart as grinig) laga mat och lite effterrätt banan och äpple, gott!! Har glutta på ett "how I met your mother" avsnitt bara fillers, tråkigt. Tråk dag!!! Ja man borde väl hä sig in i duschen, så man blir lite ren. JA JA

klappat och klart!

Idag måndag var vi till vårann bank i Sidensjö! och fixa klart med lånet och (Jörgen fixa pensionsparingen en gång för alla, det var inte en dag förtidigt.) iallafall så gjorde vi iordning med alla underskrifter när vi ändå var där istället för att skicka runt alla papper. Man fick verkligen öva på autografen. Vi ska börja seriös packa efter Valborg=)

Helgens bravader var riktigt trevligt, som alltid med Petra. Vi träffades på stan och mingla omkring där, handla middag på Kvantum och  gick vi hem till Rundvägen i det fina vädret, svettig när vi kom fram, hot! Petra gjorde världens godaste sallad som vi åt på balkongen ett glas vit så var stämningen på topp. Kvällen fortsatte framför till "Robinsson" med ost och kex och cider som flöda. Vi kom aldrig ut på stan vi satt och surra om så mycket och hade så trevligt iklädda mjukisar så vi stanna hemma och däckade innan tolvslaget. Men vilken kväll, högt i tak om ni förstår vad jag menar=) Det vart lite planer om en SPA-resa i augusti och givet en träff med vårann Therese, som saknades.

Söndagen som var lika fin som lördag med strålande sol ägnade jag åt att sitta i solen och kolla in killarna när de bytte till sommardäck på alla silvriga saabar hemma hos Pär, mycket trevligt att se andra arbeta. Det dåliga som hände är att jag fått SKOSKAV!!!! skit ont!!!! kan inte gå i mina nya skor för det är dom som är roten till smärtan. AJ!

På Valborg jobbar jag till 16. och Jörgen är naturligtvis ledig. Sedan så drar det igång här, Messe och Amanda, Pär och Kina kommer för att äta och dricka gott. Vi har lite planer för kvällen, det kommer att blir jätte kul tror jag!! Prämiärgrillning blir det!! japp men först måste man ta sig igenom arbetsveckan även om den är kort. Har lite dåligt samvete att jag tog ledigt idag för att kunna fixa med banken men det var ju grönt från deras håll så. 

Tänker mycket på min lillasyster som inte verkar må så jätte bra. Och länge sen vi sågs. Det är inte alltid så lätt men hjälp finns att få om du vill. Finns här ingen ska behöva må så dåligt!! massa kramar lillsis<3

Mot helgen!!

Äntligen är denna arbetsvecka slut och man kan blicka fram mot helgens kommande bravader=) hehehe! Jag syftar på att jag ska till Petra. Hon ska jobba hennes arbetsveckan är ej slut men efter det så är hon min och jag tror vi kommer att ganska så kul!

Igår var jag på telefonrådgivninge inom gynekologi utbildning (säg det fort tio gånger! hahaha) Mycket mycket bra utbildning nu känns det säkrare och jag hade mycket nytta av utbildningen mycket nöjd. Vi gick igenom allt, så idag när ssk/BM satt i rådgivningen så fick dom nytta av ett och annat från utbildningen. Inte en kotte fick komma in till oss, nä skoja bara! Idag fredag så gick jag med barnmorska Margareta mycket trevligt vi körde på vårt rejs, mycket om aborter idag. Vilket tar lite på en sådär men men det hör ju till. Efter vi släckt och slåst stället så vart hemmåt som gällde men först en sväng förbi stan. Min snygga röda Bh hade kommit som jag beställt från "Ingrid´s" var ju bara tvugen att hämta ut den innan helgen. ÅÅh så snygg den är!! Anväden presentkortet. Försökte hitta ett par snygga kläder för en ev. utgång imorgon men fy fasiken de fanns ingen jag ville ha eller som passa min kropp!! måste allvarligt göra något åt hur kunde det bli såhär!!!!!!! Vi åt god middag när jag kom hem och nu sett en sämre film som vi mysade till. Ska nog hoppa i sängen och mysa mera och prata en stund. Gosit!

Rensning!

Det känns som att det går bättre och bättre på mott. tredje dagen. Kunde göra lite mer saker självständigt. Men dessvärre så trodde en sur dam, att jag var STUDENT!!!!! Bara för att jag gick inskolning, jag ÄR leg. sjuksköterska! Fast då sa Åsa till att hon var i trygga händer och att jag var en äkta vara!=) haha! Åsa är bra hon. Ja ja, imorgon blir det telefonrådgicningsutbildning blir nog intresant. Har även låtat med mig en bok om "Gynekologi inom öppenvården" till kvällsläsningen eller NOT!! Men ska läsas igenom iaf. bara bra att ha lite teori. Träffa fröken Andersson (Kina) på väg hem från jobbet, hon skulle ha lektion jätte läänge från 17-21. Inte avis direkt. Men tydligen så ska vi fira första maj tillsammans så det blir trevligt det. Laga en enormt god gryta till middag och baka samtidigt goda cookies! fy skäms på mig har ätit flera stycken nu men de är asgoda så det blir ett extra varv till jobbet imorgon, haha!

Japp så var det rensar dax igen då! rensat här i gästrum/kontoret. Fy va jobbigt massa skräp och vart kommer allt i från jag minns då inte var skräpet kom ifrån. Så less på denna rensning har tappat energi igen när jag är hemma orkar inget. Ska väl återgå till den skit rensningen så det blir gjort och känns som man har gjort någont nyttigt idag iaf. Tjipp tjopp!

Kaoset i hallen:
  


Tisdag!

Jag vill börja detta inlägg med att säga jag saknar er Therese och Petra, Petra ser jag till helgen=) och Therese hoppas jag på så fort som möjligt. Ni är underbara!

Det är riktigt skönt att få sova längre på morgnarna nu när man är på mott. känner mig mer utvilad och har mer energi, är gladare! Fast baksidan är längre dagar! Men man kommer väl in i den rytmen också. Idag gick jag med ssk Åsa hon har inskolat mig förut fast på gynavd. Hon är härlig att jobba med, det sitter inte fast om man säger så. Vi fick en del akuta saker att ta hand om och lägga in på avd. inför op. Det var kul att det hände mer men såklart tråkigt för dom som är så pass sjuk att dom får läggas in. Jag fick tillfälle att öva på den administrativa delen med remisser och grejer, det är en hel djungel där man blir helt knasig vad man klickar hit och dit, men bra att få lära sig. På torsdag ska det vara stängt för vi ska på telefonrådgivnings utbildning, men de har lovat att vi från avd. inte behöver sitta i telefonrådgivningen i sommar, hoppas väldigt mycket på det!!! Nog med allt de nya man ska kunna sköta med de vanligt mott. arbetet.

Idag har jag även provat mitt stora inköt från helgen köttbulletången, så fina och jämna köttbullar har det väl aldrig varit här=) haha! efter maten så cykla vi till OKQ8 för att pumpa cyklarna och vilken skillnad det blev, trodde att jag hade tappat ALL kondis jag någonsin har haft! men nu går det minsan fort som det ska! Vi hämta också ut mina nya sommar skor från Puma (från Tyskland), SKIT SNYGGA!! och jätte sköna!=)



Ska hoppa in i duschen nu och filosofera lite. Hörs imorgon hej hopp!

Tröttis dagen är snart över!

Snart är denna dag över! SKÖNT!! Jag har väl sovit 3 timmar sammanlagt, tänkte i morske - då var det dax igen då! men men inskolningen gick väl hyffsat, det är ju bara att det är ju en helt annan värld på mott.!! Dem gör allt vi bara hört talas om på avd. och jag vill hjälpa med hur?! vet ju inte hur det ska vara. Känns så frustrerande och inaktiv som tusan att bara titta på när min usk städa ett av behandlingsrummen. Men det är en viss prosedur också, så vad skulle jag ha gjort! men en aningens intressant är det man får assistera på undersökningr typ cellprovtagningar osv. Jag tro när man blir mer "jummen" i kläderna(för inte kommer man hinna bli varm i kläderna heller) så fixar man väl det mesta så dagen flyter, men just nu efter idag med korvstoppning och lite sömn så känns den vägen väldigt lång. Kvällen känns kortare än väldigt när man kommer hem senare, vi hann äta åka och pumpa sommardäcken på bilen och handla, snabb baka cookies (Jaaa, det är den veckan!!) Sen så tog den slut måste hoppa i säng liksom.


Till helgen så blir det Övik! jag ska ner till Petra och Jörgen till Pär. ÅÅh! Det är väääldigt länge sedan jag såg Petra. Synd bara att Therese inte kunnde vara med denna helgen, hon ska på begravning. Tungt att mista någon nära.
Jag är en gnytta avundsjuk att Petra och Therese pratar med varann vilket är jätte bra, men jag är inte så värst duktigt på att lyfta luren!! I´M TRULY SORRY!!!!
Jajaja men vi får helt enkelt hitta en ny helg framöver när vi kan ses. När vi nu är i Övik till helgen så ska vi försöka fixa oss en tid på banken i Sidensjö för att fixa allt med pengarna till lägenhetsköpet, ska fråga om jag kan vara ledig på måndag till veckan. Härligt! kommer allt närmre 1juni.(NÄÄÄÄ vem försöker jag lura!!! det är as långt dit!!.) När nu tjatar gubben på att få sova, hoppas jag kan somna nu och inte vakna tusengånger!!! Natti natti

Sunday!

Jaha nu är det söndag igen, har precis vinkat av Kristin mamma och pappa. Det har varit en bra helg. Kristin landa i fredags 18.05 vi tog bussen hem och käka lax mums! Lördagen blev det stan en sväng några inköp vart det trots löning är en vecka bort. Jag köpte nya vantar för det är kalt och cykla utan på morgonen! och värsta fyndet en ... trumvirvel... tack! Enn Köttbulletång!! haha! En sådan måste man ha hemma, ett hushåll klarar sig inte utan en köttbulletång. Vi restan av dagen det ganska lungt och käka lite innan vi drog på bio "17 again", den var helt ok 3 av 5 poäng får den av mig. Idag då var vi på Plantagen och köpte mammas födelsedagspresent en solcellsdriven trädgårdsutsmyckningslampa(ni fattar exakt vad jag menar va?), hon blev glad! Grattis mamma i efterskott!


Mitt stora inköp: Köttbulletången!
Bio filmen vi såg: "17 again" Ganska så roligt




Jörgens pappa och Sonjalis kom förbi en sväng, dom hade också vart på Plantagen. Så dök mina päron upp, då vart det lunch-mackor. En massa prat om våran nya lägenhet, om flytt och allt sånt som ska med och ordnas. Det kommer bli jätte bra tillslut bara vi flyttar snart!;-) Vill så gärna få ut nyckel tidigare så man kan flytta så fort som möjligt!!! Vi har bestämt att vi ska behålla stor sofforna men det gick då inte att plocka isär armstöden, så vi får nog plasta in dom allt vi kan för att inte förstöra den talande hissen. Längtar såå när man håller på och prata om de.
Snart är det ju måndag och det innebär att jag ska inskolas på mott.. shit! Har fjärillar i magen så nervös tänkt om jag gör fel fattar ingenting tänk om dom tycker jag är dåligt. Det är ju ett helt annat arbete nära doktorerna och en del av dom tycker inte jag är så särskillt snälla!! Måste fixa ut mitt nya sjukhus id-kort också, annars kan jag inte byta om imorgon, och jag gruvar mig för att jag ska försova mig för jag är så trött sedan nattarbetet, kroppen är inte riktigt omvänd ännu. Nä nu ska jag väl ta och vara trevligt och snäll mot min Jörgen mat och film kväll säkrt. Hej hopp!

 

Helg och ledighet!

Sådär ja nu är jobb veckan över, helg och ledighetet väntar! Försov mig idag hade inte tänkt sova så länge för att kunna lägga mig i bra tid i kväll, men när Jörgen väckte mig vid 12.15 så var jag helt dö! Vart ända fiber i kroppen sov! men masa mig upp och la mig i soffan med Jörgen och börja må tok dåligt och ont i huvudet!! shit får inte bli sjuk. men gick och la mig igen och vakna 15.35!!!! OOPPPS!!! Hade ju tänkt hinna med massa saker innan Kristin kommer upp nu är det bara en och en halv timme kvar. Föräldraskapet ska också komma upp i helgen på söndag tänkte droppa av lite flyttkartonger och sånt, sen tar dom med sig Kristin hem, så slipper hon åka snigelbussen, schyrra!

Nu har vi fixat adressändringen och tiden går så fort, vi har rensat garderober, förrådet och mätt upp nya lägenheten!! 1 juni är inflyttning men hoppas få ut nyckeln lite tidigare med det är ju inte lång tid kvar nu inte, Längtar!! Har lite bilder från lägenheten på en annan dator kanske kommer upp lite bilder här snart.

ÅÅh! jag har snuttat på världes sötaste bäbis i natt, hon var så fin och vaken hela tiden låg och titta omkring, såå snäll hon var!! Hon mådde lite tjyvens hade kvar foster vatten som skulle kräkas upp! Men vi gossa länge och titta på varann så härligt!

Osocialt!

Ååh! Har nyss klivit upp, ändå trött. Tre nätter gjorda och bara en kvar! Det har varit så lugna nätter alla patineter sköter sig så fint, dom sover! Inte ens några bäbisar att snutta på i natt!!! Känns så osocialt att jobba natt, man pratar ju inte lika mycket med patienterna, och man är ju mindre personal grupp på natten det går ju att surra med dom men det blir liksom inte desamma som på dagarna. Sedan sover jag på dagen då Jörgen är vaken och när han börjar jobba 15.00 brukar kliva upp. Trevligt! Vi lär ju inte bli less på varann direkt, det är så synd att jag ska sova då får han inte väsnas så mycket det hade varit bättre om han jobba förmiddag när jag går natten, så typiskt bara! Jag hoppas det blir lungt nu i natt också, kanske kan ta med en film och titta på? Måste sen vänta tillbaka dygnet snabbt tills på måndag när jag ska inskols på mottagningen inför sommaren när gyn.avd. ska stängas. Börjar bli riktigt nervös nu!

Imorgon kommer kusin Kristin upp på kvällskvisten, skoj ska vi ha! Hon har inte varit här och vi ska ju snart flytta igen. Haha! Sedan var och länge sedan vi vara med varann utan att det är kalas med tjocka släkten. Det blir nice!

Nä bäst att klä på sig och vakna till nu!!

Nattarbete

Japp jag jobbar natt hela denna vecka. Har aldrig gjort de förut, lite skraj!! men det går ju hyffsat bra nu andra natten gjord och två kvar! Det som jag surar lite över är att jag vakar av på fredag morgon och ska börja jobba igen måndag 06.45 igen!!!! Är dom inte klok som har hittat på schemat!!! Malin som haft dessa fyra nätter förut fick iaf. vara ledig till onsdagen veckan efter, det är lite mer tid att hinna vända tillbaka dygnet. Ja ja ska klaga när jag ser chefen igen! 

 

I helgen blir det kul, då kommer kusinvitamin upp Kristin! vi ska umgås och ha det bra med varann. Ska möta upp henne på bussen 18.05 på fredag. Ser framemot fredag!=) Hoppas det blir bra väder så ska jag visa henne runt Umeå hahaha! typ till sjukhuset och tillbaka för det är det ända jag känner till! haha! nää, vi har funderat lite om picknick om vädret tillåter. Vi får se kul blir det ändå!

 

Nä nu måste jag ut och hinna få lite sol på mig ska käka lite också, innan jag hojjar till jobbet, Så jobbigt att cykla hem trött och motvind, ingen bra komination!!! Men måste röra på fläsket!!


Välkommen till min nya blogg!

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/652206/eilime?claim=aazu4ffpt7n">Följ min blogg med bloglovin</a>

RSS 2.0