Äntligen!!!

Nu idag har panduro grejorna kommit! som jag har väntat. Så nu blir det pyssel bara lillkillen börjar pigga på sig. Annars består dagarna av att bära på han! vilket är mysigt men han börjar bli tung! hehe! Men det är på bättringsvägen iaf. Ingen feber över 38 gr har uppmätts idag. Fin fint! Varit lite gladare och nyfiken, vilket är bra tecken! mysgubben!! Fy för denna natt som varit, huvva!! Inget sim idag iaf.

Imorgon ska jag till tandläkaren....... Det är inte roligt! men ett måste såklart. Tur att Jörgen jobbar hemifrån imorgon så han kan ta Viktor medans jag sätter livet till hos tandläkaren.... Ursch!

MMMM imorgon ursch!

Feber!

Jaha så slog febern till inatt!! eller kanske redan igår kväll. För det var en frustrerad kille vi hade, så febern var nog på väg upp då. För det är väl det som är jobbigast. Snorig som få, hel täppt enna näsborren och inte var det kul att rensa näsan inte!! så hemskt när man göra det, men det måstes! Han har legat i vagnen i natt. Så man jagh ar kunna gunga han. Jobbigt läge är då Jörgen ska jobba fm och börjar kl 6. Men det har gått relativt bra i natt, han vakna vid 5 tiden kokhet! han fick lite mat och lite näsdroppar så somna han om till kl 7, då bråka vi igen och sov till 8.30. Då var det bara att hä sig upp! feber 38.2 upp mät på morgonen. Så nu är han i ett läge då han skrattar och gråter samtidigt. Han vill inte ligga ner inte sitta och inte bli buren fast det är det bästa av all onda ting. Lillskrutten!!

Det är märkligt att när det väl händer något, så är det sundaförnyftet puts veck. Det tar längre tid att sortera tankarna hur och vad jag ska göra. Men det löser sig ju alltid ändå. Det blir ju inget bad denna vecka heller, tråkigt för nästa vecka är det uppehåll. Synd att vi inte kunda tajma!=) haha!

Jaa det blir nog inte så mycket gjort idag.

Älgkött!!

Vi har blivit lovad älgkött länge nu och NU, nu har det kommit! Förra årat blev vi också lovad älgkött men inte blev det av det inte!! Vilket iofs. inte gjorde mig något, när jag låg och kräktes som bäst och var allergisk till all lukt som hade med mat att göra!

Men men det satt hårt åt i år igen! Så när som helst ringer det i Jörgen telefon och då ska han åka till vännäs och hämta köttet! Kanon!!! men en stycke problem har vi och det är inte malet och vi har inget köttkvarn heller. Eventuellt får vi låna från "Rudolf" på Jörgens jobb. Hoppas det iaf. men det blir en lång omväg hem och han ska förbi där och hämta malen.

Övrigt denna gråa kalla söndag, händer inte så mycket. Brukar aldrig göra det! Söndagar är tråkiga! Men jag och Viktor tar en promenad till coop och hämtar ut goboken-paket. Det skulle vara musik i detta paket så hoppas det blir roligt, så man kan under hålla den lillafarbron. Han är som kinkig nu mest hela tiden. Man får inte lägga ner honom, bara bära. Bära barn! och vi har inte fått ordning på natten. Vi hade hopp igår natt åt han iaf. inte mellan 23 30 - 08.30!!! men då höll han ju på söka iaf så jag var upp och vände på han, stoppa in tutten kanske en 5 gånger iaf!

Men annars är han hur go som helst, nu har han börjat skratta (ett tag sedan) men det är långa "skrattanfall" som håller i sig. Har bestämt att jag ska beställta en stycke gitarr möster iaf!=) blir så kul att sy gitarrer till alla pojkar vi har runt om oss!=)


Elaka sjuksköterskan kommer fram då och då...

Hehehe! jaa det är ju så att jag har en sambo som skadat ryggen han har tagit i för mycket när kan sket så ländryggen paja eller var det att han lyft lite för tung på gymmet?! vet inte riktigt hur det gick till men ont har stackaren och det strålar ut i skinkan. Fy jag har också haft en sådan låsning i ryggen att hö ben vara domna stack och hade sig. Kunde inte sitta ligga eller gå, så jag förstår han!! Men iaf. så var han duktigt och gick till naprapaten som smattrade ut han smatter band till rygg! Men så idag har det onta återvänt och stackars skjärten som strålar. Så idag tog vi fram en gammal TENS apparat!!=) hihihi!! och det är kul att det är jag som håller i rattarna och styr intensiteten  och hur snabbt det ska gå!!! mohahahaha!!!

Jaa det är ju därför jag valde sjuksköterske yrken, för alla år av plågeri med min brutna arm som tagit ca 10 operationer från 1998-2005!! Så återvände jag till sjukhuset miljöer och nu är det JAG som håller i sprutan!!! hahahaha!

Lördagen har varit tråkigt ok. Familjen gick på promis men eftersom en av ryggarna inte mådde bra så blev det inte en lång promenad. Annars har det busats, badat! hoppas han kan sova gott natt!

Nu har jag äntligen fixat tack-korten och jag har redan ångrat mig vilken text det blev. Tog orginal texten men jag hade ju tänkt en annan text, vilket jag kom på efterhand! Glömt! Minne??

ojdå!

tiden bara går och går! Vart tar den vägen?? Vi har fort trassel med nätterna och det börjar märkas nu. Efter halva natten vaknar han och vill vara i famnen, viket innebär att jag fått sova med Viktor på magen! Inte lika lätt nu när han väger ca 9 kg! gosen då!! Tålamodet börjar tryta lika så orken att göra något. Men den lilla snorisen är glad ändå, lite gnällig och ska bära på inte ligga själv inte. Men det är ok, tur att han är så söt! Han är en riktigt goding!

Jag har letat fram tyg och symönster så jag håller på med en klänning jag tänkt på länge. Men inte så lätt när man bara kan sy vissa stunder. Tror projektet kommer att stanna när jag kommer till dragkedjan. Oj oj oj!! Kul är det att sy. Ska nog ta fart till en kjol och ev. en tröja. Mycket roligt.

Imorgon kommer dom hit, kusinerna och Viktors tremening Theo. Ska bli så kul!! jag är lite nervös. Vi ska bara vara här hemma och umgås som bara den. Trevligt!!

Och sedan i helgen så väntar 1års kalas!!!!! Lilla Sixten har gått och blitt stor! Jag hittade värsta bästa presenten jag tänkte sy en gitarr! men då var det flera dagars 7 dagars leveranstid bara på mönster!! fasen för jag kom på det lite sent så, då skulle jag inte hinna sy den. Så nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Tur att vi ska ha en familjedag på lördag och gå en sväng på barnens hus. Ser framemot kalaset med!

jaa jaa iväg nu och håll i säng sova! Så får vi se vad morgon dagen bjuder på för roligt!!=)

Torsdags nöje

För Jörgen skulle det nog vara hockeymatchen! Den har gått på i bakgrunden ikväll bara för att det betalas för den, så borde de utnyttjas!;-)

Idag vart det ärende på stan, trodde jag i min vildaste fantasi! Viktor somna gott lätt att packitera han in i bilen. Men så kom vi ner på stan. Det brukar vara så lätt att flytta över han i vagnen men icke denna gång. Han skulle banne mig inte ligga där! skrik och panik men det gick bättre då vagnen börja röra sig! Men han kunde inte somna om! Så jag hann inte runt dit jag ville. Utan en snabbis på village. Så var det bara att kasta sig in i bilen igen och åka hem.

Men denna veckan har varit sämre än de vanliga. Efter 3 månader sprutan så har det varit krig med maten, vi bytt ny dianapp och provat alla möjliga nappar i den storleken. Vi har ökat mängden med ersättning, bytt ersättning till nr 2! Så nu funkar det till denna veckan har han börjat äta mindre. Han kanske inte behöver mer men ändå inte likt honom! Han blir arg och sur, inte att han bara släpper nappen och är mätt och belåten. Det har varit mer vaket på nätterna.
Men nu går det inte att få honom att somna om stackarn! Han ligger och bökar sen skriker han inte så hjärtskärande (jooo de också!) men hörselskärande. Att man inte blivit döv än! Tar man upp honom har han blivit arg, svårt att få han somna. Så håller vi på att vakna varje h till Jörgen mobil ringer och säger att det är dags att kliva upp!! Fatta va trött jag är då! Det gör ont i kroppen, så trött är jag! Orkar nästan inte bära Viktor till skötbordet!

Så jag har trott att han sovit för mycket på dagen, men icke idag blev det sammanlagt 1h. För han vaknar efter ca 20 min man lagt han i sängen! Så nu är det gröt som är inhandlat och Alvedon gett OM det finns en liten liten risk att det kanske kan finnas en möjlighet till en öroninflammation. Har jag gett honom en S. Alvedon!! Så imorgon vet vi inte om det är gröten eller alvedonet som hjälpte! Hoppas bara han får en god natts sömn!

I morgon väntas fikadejt med arbetskompis förmodligen blir det några till från jobbet. Ska bli kul och ännu kuligare om Viktor kan sova och vara glad imorgon.
Sen Lördag!!! då är det Ladies night!!! Äntligen så ska vi ses!! oj oj oj så jag har längtat. Och vi ska dess utom äta Petras mat! Hon hittar då alltid på god mat. Faller mig ypperligt i smaken! Jag har aldrig varit på det, spännande vad det är för nått. Viktor och Jörgen slänger jag in hos svärisarna. NICE! Det finns ett rykte att dom ska testa bastutunnan som införskaffats. Det blev fint, mysigt på vintern att värma sig i tunnan. Fattas bara en pool nu!=)

Jaa vad ska jag säga mer.. Nä bjuder på en grötbild!
MMmmm gott!=)

Tisdagsregn..

Jag tycker det har en tendens till att regna på tisdagar. Är det för att de är babysim och vi brukar promenera dit ner!? Idag fick vi iaf. skjuts ner av Jörgen, snällt! och vi promenerade hem. Som vanligt regnar det med när vi skulle åka sprack det upp och inte behövdes regnbrallorna på vägen hem heller. Nice! Man blir rätt seg efter att bada, det är lite trixit ändå att bada med en liten. Han ska duschas svepas in i handdukar som han inte vill ligga i vagnen medans jag duschar, då hinner han tröttna på att ligga och titta i taket. Så det gäller vara snabb! men idag är jag stolt över den lilla killen! Idag simmade vi eller han ligger men armarna över min ena arm och flyter på den och sparkar. Riktigt kul!!! Viktor tyckte de var jätte kul. Men vi har som fastnat i ett hörn där dom ställer ut alla färglada flytleksaker. Vi kommer inte därifrån, han vill bara simma där och titta på de färglada sakerna. Men det funkar väl ändå=) vi göra ju det vi ska göra. Har stämt träff med en arbetskamrat som också är hemma på mammaledighet. Vi ska fika!! på fredag!! det ser jag framemot! Jaha kanske ska sätta sig framför tv en stund..

Eftersänding på mailen.....

Jag viste inte att man kunde ha eftersändning på mailen. Coolt! för jag fick en mail av mailen själv att jag MÅSTE uppdatera mitt konto jag har hos dom, för att behålla utrymmet på mail och massa annat som skulle förändras om jag inte uppdatera och BETALADE för det!? va tusan tycker jag. Inte ska man behöva betala för mailen nu också! Men jag har en hotmail som jag aktiverat sedan tidigare men eftersom jag använder mest home.se mest. Har det inte varit lätt att byta till den andra. KRÅNGLIGT!!! Men så hittade jag att man kunde ha eftersändning från annan mail till hotmailen! Kanon tycker jag!! Fixade det med en gång!! och Grattis säger jag bara! för när jag loggade in sen igen på hotmailen så hade jag 16 000 nya mail!!!!!!!!!! Vad fan!!
Så jag har rensat litegrann. Det kanske var på tiden egentligen. Fy tusan va drygt! Men nu gäller det att logga in överallt och ändra mailadressen! Lätt!? och när jag skickar mail så står det att man ska skicka till den nya. Så om några år så är allt fixat med övergången!

Nu har vi även ett boende i fjällen under bröllopsyran! Kanon bra. Kristin hitta på blocket och så vart det kirrat att vi ska bo där nu. Trevligt och mysig stuga i Vemdalen, är inte så långt bort från kyrkan och samhället. Ser framemot bröllopet, längtar att få gå på fest och träffa alla roliga släktingar igen och kunna umgås med Kristin, Micke och lilla Theodor!!! längtar!! kul att kunna prata med folk som är i samma situation!
Tror jag ska köra en återanvändning av en klänning jag haft tidigare! Lika bra liksom. Men det skulle vara roligt att hitta något roligt och fint till Viktor. Funderar på en bodysuit som ser ut som en kostym!! så frän!!

Idag har jag ett projekt som verkar ta hela dagen. Rengöra ugnen. Men det gick inte så bra att göra det när Viktor sov, för jag råka skramla på och väckte han när jag skulle ta bort en glasskiva. Och sedan hände det inte mycket mer än det skulle bytas blöja och matas. Jag och Jörgen skulle äta. Så just nu har jag hunnit torka ut iaf. Men det är ju utsidan kvar och gallren. Och Viktor sover igen, så vill inte stöka med dom nu.

Annars väntar babysim imorgon. Alltid lika spännande och se om han kommer gilla det denna gång. Han gillar då iaf. att plaska på i baljan hemma. Förra gången övade vi på ryggläge och man kunde visst hålla enbart under höfterna för som flyter så bra. Och det är rätt häftigt att man Kunde verkligen göra så, tills Viktor sprätte till av förtjusan och dök under vattnet när han skulle kolla runt. Dykning ska man ju öva på sista gångerna!! Hoppas inte han blev rädd och inte längre vill bada mer.

Ja jaa här kan jag sitta och babbla bra länge. Ska bjuda på en bild iaf. på badkillen som håller på äta upp tummen!=)


RSS 2.0