mitt i veckan

Idag är det ju tisdag men när man är hemma, såhär som jag är så blir vardagen ganska lika varandra. Alla jobbar eller göra andra saker.

I helgen var vi på dop i Härnösand, i Säbrå kyrka Så fin!! Jag kom på att jag inte varit där sedan Eva begravdes och cermonin var just i Säbrå kyrka. Då var det fullsat och sorgligt! Kul att man får uppleva andra roliga stunder i kyrkan också. Så som dopet!! Jätte fint dop! och den snällaste killen någonsin. Han var glad och skratta åt prästen vilket är kul! Viktor skötte väl sig hyffsat i bänkraden, Han hade fullt upp att utforska sin mocksiner och psalmboken, som mig duktiga kusin gav honom! förlåt kyrkan, för boken! Sedan fick gå ner till församlingsgården och äte en jätte god buffé! men pajer, bröd, ost och kex!!!!!! sallad och sedan tårta! Mycket gott! Vi fick även skriva i en gästbok till Theodor, vilket var en jätte fin idé!!! Det kan man ju tänka sig att sno till något annat event längre fram i tiden!=)
Sedan for vi hem över till Umeå, Viktor sov hela vägen han var trött! Vi ville inte sova borta så mycket med Viktor nu när vi kanske fått ordning på sömnen. Vi har flyttat in honom till vårat rum igen. Så ska vi börja om när han känner sig trygg igen. Det har ju varit några jobbiga veckor här. Men det verkar har båst över det värsta nu.

Ja denna vecka bjuder inte på så mycket, idag är Jörgen i Lycksele för att instalera ett nytt dataprogram Doris! Brukar kalla henne för älskarinnan. Man kan aldrig lita på Doris det rings hit och dit och han är alltid iväg på något med Doris. Tycker det är lite orättvist då Jörgen fått det störta distriktet att instarera på, de andra Doris-ansvariga har bra ca 7st platser tror jag?! att instalera på. Medans Jörgen har ca 17st platser att åka till och svara på suport kl 06 på morgon! jaa ja han får ju en lite peng för detta besvär, så man kanske inte ska klaga då jag inte drar in så mycket slantar..

Eller ja i helgen ska jag gästspela på jobbet lördag kväll kommer jag och strular till det för alla och inte minst för mig själv, kanske! tänkte på det efter jag tackat ja. Kommer jag ens ihåg något?! sepsis vad är det?! hur sätter man en PVK????? har ju inte gjorde det på snart 1 år!!!! äsch det fixar väl sig. Skönt med en kväll iaf. Har tänkt frågasätta allt iaf!!! var enda kontroll och onödiga prover på helgen! Inget ska behöva plågas på lördagkväll mer än nödvändigt! Känns som ett bra mål.

Jo sedan söndag är det ljustfest i våran kyrka på Mariehem. Då får vi komma och hämta den personliga tavlan dom gjorde till dopet! Det firas med tårta och gudstjänst så får man hämta sin tavla. Jätte fint! Så det ska vi faktiskt gå på. Och jag tror vi får med Viktors farmor och farfar för dom är här upp med. Dom såg lappen på kylskåpet så man kan inte ju inte säga nej!?=)

Nu har jag vunnit på tradera igen, bästa att betala!

Några bilder från dopet!:




Min Födelsedag!!!!

Idag kl 13.33 för 25år sedan föddes en underbar vacker lite tös och det var JAG!!!=) Ett efterlängtat lite barn som nu inte längre kan räknas som ungdom?!!?!?!? fasen fatta jag är inte en ungdom längre för gränsen går vid 25 tydligen fast man blir myndig vid 18. Jag känner mig fortfarande 18år och nyss gått ut skolan. Men det var ju ganska många år sedan nu och inte tal om hur länge sedan studenten var!
Hur skapar man nya goda minnen som man alltid refererar till?? eller har den tiden runnit förbi?
Hursom så ihelgen firade vi litegran, lite namnsdag Viktor dagen var igår den 22/1 godingen som snart blir 8 månader=) och mig förstås. Kusin Christer och Sofia och broder kom upp och firade, valigt kul att som ville det! Bjöd mig på en subway macka också!=) toppen! Sedan var också Jörgens pappa och Sonjalis förbi och med fina presenter!!=)

Så idag har vi haft besök av härligt Erica! Mycket prat, det blir lätt det=) Sedan fick vi kasta oss iväg till sjukhuset och avsluta denna matstudie. Oj oj minnet är inte bra, missa att ta med mig mat, men vi fick lite mat därborta mycket snällt! Så somna killen på bussen, bra gung i den!=)

Så snart väntas mer födelsedagsfirande med Jörgens mamma med familj, som kommer och hälsar på!=) kul att dom tog sig tid att komma på en måndag! Joo har även fått en rolig godislåda på posten, från Kristin och Micke och Theodor!! mycket rolig överaskning, trodde det var ett pussel men så stod det godis, vilket var skoj! Jätte fin bild på tremänningarna på framsidan!=)

Nästa helg vänter ju en dop av Theodor! så kul att få delta och träffa alla igen!


Freeedag!

jahapp nu for besöket hem, ett trevligt besök från lillasyster med sambo som kom upp idag för att fria min födelsedag. Vi tog hem mat från "thaien", det verkade uppskattat iaf. Gott, gott var det! jag tog en favorit så det satt bra för mig. Fast den är bara räkor stekta i ingefära och viktlök, eftersom det är räkor brukar man inte få så många utav, så snart knorrar det väl i magen igen. Beställde även vårrullar  och har sparat en, haha! (väl förberedd) Viktor underhöll på bra, höll på att banka på allt möjligt, så han är en riktigt tröttmössa men kan inte somna just nu iaf! jaa jaa han slocknar väl snart.

Idag har jag känt min lite piggare än tidigare dagar, iaf. på förmiddagen idag. Så vi körde igång kl 8,30. Busa i sängen och käka frukost och stöka på här och där. Sedan somna grabben vid lunch och det gjorde jag med och efter det, var det som att en ångvält hade kört över mig!! så efter den sömnstunden så var jag helt döö, matt, helt slut på!! jaa jag tror ni fatta. Tvinga in kroppen i duschen när Jörgen kom hem. ååh så tröttsamt. Men när besöket väl kom så piggnar man ju till. Vi har kolla på fjällenstugan också suber nice! hoppas de blir lite skidåkning iaf någon dag.

Jag har bestämt mig i sista minut att det ska bli kalas på söndag, vet inte hur många som är intreserad av att komma upp och fira min 25 årsdag!? Men det som lever får väl se. Måste kanske förbereda något iaf. Jörgens mamma och Kjell har vi ju skickat iväg på högakusen hotellet för middag med Svenska kocklandslaget, så jag vet att dom inte kommer just på söndag. Det blir spännande att höra om. Min mamma och Kent har nyss varit upp för några helger sedan, kanske kan köra uteslutningsmetoden på vilka som kommer, hihi! Vi får se på söndag. Ja ja jag vet inte vad jag år sugen på själv men får väl fundera lite imorgon eller så.. Något blir det ju att bjuda de stackar som kommer.

jaa jag vet inte mer vad jag ska skriva.. Hörs senare

jaha så var helgen slut..

Då var det en ny vecka.. Det går undan vill jag lova. Jag började på ett inlägg i fredag med mer hann jag inte för Ikea byggkoset starta. Vi kan ju konstatera att jag och sambon inte är några renoverare oj oj inte för att hänga ut någon men det blev inte bra i lagsammanhållningen. Så tur är väl att vi bor i lägenhet. Ja fredagen den 13/1 innebar att Jörgen var ledig, man kan slappa man ser varandra mer! Och grabbarna kan busa och jag ligga i soffan och sova! Det som jag trodde var det stora projektet av att ta urinprov på Viktor men det gick så fint så! Inga problem men tur att han är en pojken för hur tusan får man på den lilla klister påsen på en tjej?!?! jag undrar jag!

Helgen har bestått av ikea kartonger handling av nya mattor och stol så nu ser det riktigt fint ut här. Är så nöjd med Viktors rum men det saknas lite smågrejor man inte kunde beställa på internet så ska försöka skriva på en lista som mamma ska få, för hon har sitt jobbkontor i Birsta och då får han ta sitt mormoransvar och köpa de grejor jag vill ha.

Och eftersom Viktor fick ett eget rum så har vi testat, att han fått sova i sitt egna rum. Första natten gick väl hyffsat, han vakna några gånger. Men vilket han brukar kunna göra när han legat inne hos oss. Det är så att jag tror vi stör varandra, så blir han van att sova i egetrum blir det toppen. MEN! i natt jag trodde jag skulle bli galen! Han vakna precis när jag höll på att somna 21.40 sedan kl 01, 02 02.30 Då tog mitt tålamod slut, för att hålla på att springa emellan, så jag tog med han i i vår säng. MEN det skulle jag inte ha gjort!! trotts att det vara kolsvart jag och Jörgen låg med ryggen till, så for han runt och trodde vi skulle busa som vi göra på morgnarna. Tänkte att han borde ju vara trött eftersom det är mitt i natten och att han somnar nog snart. Men efter ca en timme med virvelvinden så bar jag tillbaka han i sin säng. Där låga han en stund, till jag kom på att jag hade slagit av babyvakten så var jag tvugen att gå och slå igång den och då var han vaken med tyst. Så han måste ju ha somnat tillslut ända tills jag vakna 07.20 av att det var någon helt förtvivlad i rummet intill. Då hade Jörgen hunnit iväg till jobbet som startar kl 06! stackarn! Vilken natt och jag hoppas nästa blir bättre!

Nu till morgon har vi haft "BVCtanten" på besök, det var boeltestet som gjordes och fråga lite om utvecklingen. Vi ska tillbaka nästa vecka för Viktor var mer intresserad att titta på hennes glasögon än att lyssna, får se hur det går. Lite informations och så. Skönt att hon kom hit=) fick en uppgift att kolla om han fortfarande skelar.


Jahapp ska väl ut och ränna lite med bilen, när man väl får låna=)




uuh!!

uscha uscha!

Heldag på sjukhuset

Nä det är inget allvarligt! Vi är ju med i en studie med Viktor, om järnabsorption i mat och ersättning. Så igår var det en heldag på sjukhuset med special mat från dom, prover, vägning och dropp. Snabbt och smidigt gick det, Viktor var så duktig när dom satte nålen och när han sov fick han det lilla droppet. Så nu är det bara 2 veckor kvar som återstår av det hela. Han fick en gosedjurs kissekatt eftersom studien heter MJUA, fyndigt. Så träffa jag några bekanta när jag var och åt lunch i nya husets kafiteria. Erica och Lena, och sedan när vi gick på promenad i kulverten så träffa vi Anne. Alla från gyn/bb, trodde jag skulle träffa någon från min nuvarande avd. men inte dom är så isolerad fram resterande hus. Jag gick inte dit heller eftersom jag tror jag åker på massa jobb. hihi! Får se om sektionsledaren ringer fram mot helgen.

I veckan händer det mycket, vi har beställt möbler från IKEA som kommer på fredag mellan 14-18. Det var inte dåligt vad som kan vara personal sparande. När IKEA ringde var det inte en riktigt person utan en telefonsvarare som frågade ja och nej frågor och vi kom överens om att det gick bra att leverera på fredag. haha! Så innan dess ska vi montera ner några skåp och bodsskivan på datorbordet och av med hurstarna. Samtidigt så ska Jörgen till tandläkare och besikta bilen. Såå bra det kommer gå i veckan. Blir helt slut bara jag tänker på alla stress.

jaa jaa det får vara för denna gång..

..... ååh!

Ibland BLIR DET som man INTE har tänkt sig, alls!

Bara för att jävlas när man väl har bestämt sig....

Hur gör vi nu..

En vanlig dag..

Det snöar så mycket så vi kommer inte ut genom dörren. Förens sent på em idag. Igår var vi ut en sväng och då var det plogat på alla gång- och cykelbanor men inte övergångsställena. Så få fick vi går många varv på samma cykelbana=) haha! Men idag var det ca 1-1,5 dm tung snö som kommit och inte har det börja sluta snö än. Det var tungt att dra vagnen kan jag meddela. Men vi kom runt vårt område på bilparkeringen=)

Igår för första gången på flera flera år, tog jag en spade? och skotta framför våran carports uppfart. Jag har aldrig behövt skotta eftersom pappa kör traktor, så har det varit fixat. Men nu fick jag allt ta tag i det och skotta plogkanten, plogbilen lämna. Jag skotta hela bredden av vår parkeringsplats ca 3 m kanske? eftersom vi har handikapplatsen så är det bredar! haha! Viktor tyckte om handtaget på spaden och skratta varje gång jag visa det för han. Men blev ledsen när jag försvann ut ur bild när jag skulle bära bort snön. Kunde jag inte bara göra en större hög på grannens uppfart. Iofs hade ju det varit kul men när det blir så tråkigt stämning då. Säkert så var det något tant eller farbror som undra vad tusan jag håller på med där nere?!

Idag blev det en lång sovmorgon till kl 10!!! alltså alla sov tiden är helt pannkaka på! shit va ledsamt det är! Det börjar bli små tråkigt när det är bara vi på dagarna och man inte kan gå ut eller åka någon vart i detta väder!! jaja..
Det är snart helg och då kommer mamma upp och sedan är det mogga som fyller 18år som ska firas! Kul blir det!
hej hopp

vinter!

Januari är min favorit månad för då är det vinter, vit och mycket snö och min födelsedag!!=) Jag är barnsligt förtjust i att fylla år, inte för presenterna men att man oftast samlas släkt och vänner. Fikar gott (som man kanske har bakat själv) och så man kanske man planerar roliga saker i framtiden. De senaste dagarna har det snöat konstant nu verkar det vara uppehåll. Ska försöka ta oss ut. Vi har fått låna en fin åkpåse av Jörgens arbetskamrat! Men så såg jag idag på mail, att jag fått svar av en tjej som säljer en voksi classic för 1600kr med sommar och vinter stoppning! hon svara och den är kvar!!! Jag vet inte vad jag ska göra det är ett ruskigt bra pris och den är bara använd 1 säsong!! shit! Måste höra av mig idag om det blir affär. Annars så funderar jag på att läsa en strö kurs för att läsa upp lite poäng. Vet inte riktigt om man Måste läsa på avancerad nivå eller om det räcker med grundkurs. Annars har jag hittat en som är öppen för sen anmälan den är på kvartsfart och man får lägga upp hur man vill, helt IT-baserad. Handlar om genetik och det finns en inriktning mot medicin! Intressant! Det är så mycket jag vill göra med kan inte bestämma mig! Så det resulterar i att jag ligger och funderar på sånt när jag ska sova! Vilket resulterar i att jag inte kan sova för jag är stressat på hur jag ska välja. Just nu håller jag på att lägga en beställning från ikea! haha! konstigt för ikea åker man alltid till. Men vi har varit och flängt så mycket under november och december så Viktor har fått sömnproblem, misstänker vi! Så nu blir det inget åka mer än dopet i slutet av januari. Men killen måste få lugn och ro hemma. Så i natt sov han faktiskt riktigt bra sedan vi kom hem efter jul. Hoppas det vänder och inte var en engångsföreteelse. ha en bra dag!

RSS 2.0