Besökare

Idag har det varit ledigt, så skönt. Jag och Jörgen har vart på expo och handlat lite fina glas och skräp roligt att göra sånt med grabben. Sedan så glodde jag på datan medans han var och träna. Har kommit ur form eller jag har inte ens någon form nu förtiden. Tycker det är jobbigt att träna och det känns konstigt när jag älska förut. Jaja det ska väl kunna ändras nu när man har 3-3 schema. Men det viktigaste först jag fick besök av ett par gyn.kollegor kom förbi och jag bjöd på muffins mums så goda de blev men maffiga!


Såhär ser dom ut!


Imorgon måste jag ringa till optikern har ont i huvudet(protesen) allt för ofta nu, måste bli nya glasögon attans!
Ringa master Micke för att kunna köra lite bil. jappe blir en bra plan.. great! nu ska jag inte göra så mycket gå och lägga mig kanske.

Hare hej!

Äntlingen!!

Är jag ledig OCH äntligen får vi till en tjejkväll men mina chicks Therese och Petra!! GÖTT LÄNGTAR my bruds!!! och jag har så bra planer ska ni veta!! hahaha! Hoppas jag får till allt.

Nu är jag ledig i hela 3 dagar, japp du ser rätt 3 dagar! Det är så när man har ett bra schema och ingår i 3-3 modellen serru! Jag ska dock inte slappa jag ska baka massa goda muffins till imrogon för då kommer några andra tjejer förbi och fikar lite! ett par gamla jobbar kompisar från gyn. kommer. Ska bli trevligt och snacka massa skit.

Sen på fredag kväll jobbar jag och lillsis kommer upp, och samtidigt så har vi massa curling folk hos oss. Men jag jobbar så Jörgen får passa upp dem. Ska väl glutta lite på curling efter jobbet och sådär men annars ska jag försöka snå åt mig lite tid med systeryster! Tja nu har man smaskat i sig lite mat, borde städa lite i köket sen blire soffställning resten av kvällen kanske,, jaa varför inte.

Hare gött publiken!

Hockey kväll!

Det är mycket som händer just nu. Min mamma har iaf. varit uppe på besök de här igår och idag.
Vi har vart på stan, lagat mina jobbarskor Äntligen!! stackars mina fötter som fått stått ut med hårda skor ett långt tag. Iallafalla åter det de viktiga mamma har vart här, det var skönt att få rå om min mamsen ett tag (rå om varandra)!! prata och diskutera litegrann. Jag slapp buffa idag så nu sitter jag med min andra hälft och gluttar på hockey så trevligt..

Jobbar i helgen igen, tråkigt för Jörgen som blir lite ensam men han hittar nog på något att sysselsätta sig med. Annars planeras det för en tjejkväll här framöver. Skulle ju vara så roligt om det gick att genomföra. Jaja nu snart är sista perioden sedan väntar sängen såå skönt!!! börjar 14 imorgon får se vad man hittar på tills dess. hare gött allahopa!

hejsan!

....

Our family chain is broken,
and nothing seems the same.
But as God call us one by one
the chain will link again.

I will not lose you... Fight!!!

Minnen

Jag sitter här och är något nostalgisk, tittar igenom gamla bilder, från studenten och allt som hänt efter det. Åh! I love alla mina vänner!

Men det är en bild jag vill lägga upp för det är så underbar.=)


älskar dig min lilla maräng!! ;)

onsdag..

tack för alla fina komentarer!!! Ni har så rätt, det blir bättre och bättre men inteh elt optimalt. Torr bollar! men jag ska ladda nu i två dagars ledighet, och jädrar vad vi ska skratta på lördag.  Lördag jaa, första helgen sedan maj månad fyy!!=) men det ska väl gå.
Sen så är inskolningen över och jag ska klara mig själv men det finns tusen andra att fråga så jag tror faktiskt att det kommer att gå hyffsat. haha!

Men vilken helg det har varit mycket NICE med räkbåt i fredags med gyn.gänget SÅÅÅ BRA! sedan drog vi på Harrys och jag kom in!=) hahaha!! såå skojjit!!! Sen på lördagen så hade vi jörgens faderskap på middag kul att laga mat, gjorde vit chokladmousse! yumiyum!!!

Annars händer inget! förutom att idag skulle jag göra kalops till middag, så öppnaj ag förbakningen till köttet och ut väller än stikande surströmings stank!!! FYY FAN!!! äkligt! kasta i soppora direkt och ut i soprummet!!! annars händer inget! Jörgen jobbar kväll, jag dag och ledigt imorgon!

jappe japp. tjipp tjopp!

ensam!

ja de är ensamt iaf. jörgen jobbar kväll och jag dag. tjaa va ska jag skriva, jobbet? nja det är en svårflörtad publik jag har, känner ingen gemensamt alls eller är jag bortskämd på gyn. ärsch det är inte lika roligt att släpa kroppen till jobbet nu mera. gnäl mer!

På fredag är det räkbåten som väntar och arbetskamraterna på gyn som vill säga tack till oss som blev över 1sep. Mycket trevligt gest, längtar det blir skojj!! Lördag så ska jag laga mat, vi får jörgens faderskap på besök på tre rätters och wiskeykväll/provning. Jag tänker då inte dricka någon wiskey! FY såå.... jag håller mig till något annat slisktit och gott!

tja sedan är väl den helgen också gjord. Fy vilken tråkig stämning de blev. nää hopp i säng och vakna (för tidigt) på rätt sida.

Tjipp tjopp!

Kalashelg!!!

helgen inleddes av slavjobba med Jörgen fredag kväll, vi polerade bil! drygt fick ont i ryggen av att stå böjd och det var inte lätt att hitta en bra arbetsställning. Men snabt var de gjort och vi blev klar på fredagen inte många timmar kvar till lördag men vi hann. Så vi fick en sovmorgon på lördagen pyssla på lite sen så drog vi ner till staden där allt händer Övik såklart! Messe som fyllt 25 år hade kalas och vi var bjuden=) En mycket trevligt kväll och god mat och goda vänner! Fick träffa Amanda som vi inte har sett på länge, då hon jobbar i Östersund nu mera. Iallafall vi har så roligt! kalaset tog slut och vii tog oss en promenad hem från skogsgatan till hörnett, mysit att vandra hem på natten.

Denna dag är Jörgen som vanligt superseg, men vi har tagit oss hem och planterat om lite växter pysslat på lite allmänt. Har fixat lite körlektioner med snälla Micke hoppas nu de kommer att gå bra!!

Ärsch här bjuder jag på lite bilder.
Ankomst till kalaset.


Messe och Korre


Svininfluensa attack!


Tillbords.



Svininfluensan!!!


Balkong med tårta! Korre och Pär


My ladys!


Ny vecka väntar imorgon 5dagars veckan, och körlektion Och att Kina kanske tittar förbi på onsdag!
Tjipp tjopp!


Torsdag

Yes indid. Idag har det känst ytte pytte något roligare måste bryta mig låss från student känslan när man går med en handledare. Jag kan blanda antibiotika och jag vet hur jag ger det, det blir såå lätt att man hamnar i något slags student-handledare läge. Men icket jag vill kan själv! haha trotsålderna vid 22år? Idag så träffa jag t.o.m en KIR docktor som jobbat på KIR avd. i övik under min praktik där för ett år sedan när jag var student. men hör här Han  kommer ihåg mig!!!=) och han är en rolig och kanon bra läkare att ha att göra med! mycket roligt! Iövrigt så har jag och Nicklas sprungit hit och dit men ändå fick vi ihop allt, imorgon väntar en utmaning då är vi en ssk kort på morgon och vi ska ha två sidor vilket Nicklas blev lite besviken över och jag håller med bara för att jag går inskolning så behövs inte en ssk sättas in eftersom jag finns utöver! lite utnytjning men bra för min del. Äsch! vi får se hur det går.

Idag är jag förövrigt super trött det kanske märks i texten, ho ho sammanhängande text?!!? va!!jag ni fattar eller?
Nu tjatar sambo Torgan om chokladbollar till hockeyn. Längtar till sängen jag.

Imorgon har jag på något konstigt vis tagit på mig att hjälpa Jörgen att polera och städa en bil(=slava) vet inte varför men det blir såå. märkligt. Lördag blire fest hos messe i övik för han har fyllt år såklart i veckan. blir nice! men nu kanske man måste ta och göra dom där bollarna!=P

Sov gott!!

2:a kvällen

Snart ska man i väg igen till nya jobbet. Igår gick det är ändå hyfsat. Men känns någon motit, jagh ar ju sett frmaemot de här men. Det är manliga pat. som jag inte haft på länge men kul ändå. Lokalerna är rätt tråkigta känns kyligt att vara där, rummet har högt i tak och inga gardiner men det finns väl skäl till varför man inte har det på en infek. avd. men stmäningen känns dämpad man är där gör sitt jobb och går hem. Men det blir väl bättre när man kommer in i det hela. Måste hämta mitt kort så jag tar mig in i omklädningsrummet och lite var stans på avd.

fy jag känner mig deppig. ja ja ska väl ta och rulla iväg på cykeln.

Första dagen på nya jobbet...

Igår gjorde jag min sista dag på gyn.avd, det var en lagom dag. Bjöd på blåbärsmuffins (mycket goda) och det vart kramkalas och en liten skvätt tårar. Men det känns skönt att veta att vi ses igen den 11/9 för då ska vi åka räkbåten och bli på riktigt avtackade. Det ska bli kul!=) så jobbigt att säga hejdå. Packade ut min skåp för det blir nytt på infektion. så konstigt det känns.

Men som sagt i dag börjar en ny tid, en tid då man ska känna sig alldeles vilsen och ny och helt utan kunskap. Nytt jobb nya arbetsuppgifter och ny personal som man ska bjuda på sig själv och inte fatta ett enda dugg vad man ska göra. Det är ju det man ska ta reda på på inskolningen. Får tre veckor inskol. men handledare Nicklas. Så spännande i kväll börjar det, jag vet inte om jag är nervös eller vad jag är känns så konstigt.

Måste som nänma lite om helgen, min lilla syster kom upp (utan tjat, kan beropå att hennes pojkvän bor nu mera i stan) i fredags när jag var ledig MYCKET kul att få lite tid med henne. Gjode stan lite, åt lunch myste på. Sedan så fick jag träffa Johan pojkvännen. Mycket trevligt också vi åt middag och glutta på tv och hade det hyfsat trevligt. Min sambo var och polera en bil så han kom hem vid 21-tiden. Vi umgicks hela helgen alla fyra en riktigt bra helg!!

just nu sitter jag bara och nördar mig.

RSS 2.0