Mitt i natten...

Just kl är mitt i natta 3,5h till man får sluta oj oj oj. Här är det då lugnt bävar dock lite för imorgon full avd.!!!! hoppas de får hem några stycken. Fast imorgon natt kommer jag nog vara mer utvilad är ju som trött redan nu, måste aktivera mig och vad bättre än detta.... eller? vänta nu kanske det är olagligt men jag sköter ju mitt jobb, man kan ju inte bara hoppa på patienterna när de ska sova. nää.. ok det får räcka så kanske de håller kollen på mig.. Har iaf hunnit med och sätt en super bra  film!! inte alls min stil men jätte bra!! opss! det kanske man inte heller får göra på arbetstid om jag tänker efter fast jag tror ju inte sjukhusledningen kolla in min blogg direkt.... eller? iaf så sköter jag mitt jobb!!! Lungt är det så att säga. ok stopp hörs mer senare i dag=) längtar till varma sängen!!! kom!

Ny lägenhets ägare!!

Ja äntligen blev det måndag den 25 maj, idag var på hos mäklaren tyvärr så var Ulrica sjuk men vi fick ändå skriva på papper och få nyckeln till våran nya lägenhet!!! hurra hurra hurra!! Vi åkte dit på en gång, hade redan packat i lite kartonger och städgrejer för att kunna dra av pga. allt byggdam som fanns där. Härligt värre vare det, helt fantastiskt vår egna köpta lägenhet fräsch ingan annan som har invigt kylskåp, frys, diskmaskin toan dusch ja allt är orört. Thjaa vi var där en bra stund Jörgen åkte till ersboda tre vändor fick med sig bra många kartonger, imorgon hämtar han vårt nya matgrupp som finns på "MIO möbler" så medans jag ligger och sussar så gott kommer han att köra kartonger och sådant som han kan ta i bilen under veckan dit bort. Sedan på fredag kommer min kära mor upp med transportern och hjälper oss och lördag kommer pappsen och lillsis upp. Men så passande nog så jobbar jag natt och jag borde egentligen sova nu men det går inte allt är så spännande vill fixa allt nu på en gång=) jaja antar att jag ändå kommer vara jävulskt trött imorgon ändå efter 10h pass.  Ska förbi en säng innan jag ska på jobbat (måste ta tid på hur lång tid det tar att cykla till jobbet).

Örigt så gick helgen som fort, det jar vart soligt regnat lite medans det har varit just soligt. Lördagen väntade en middag med ett par arbetskamrater men bara några timmar innan jag skulle åka så hade Therese fått tandvärk igen hemskhistoria med hennes tand så hon skulle till tandläkaren, så middagen vart inställd. Men så haka jag på Jögga som skulle till messe och dom i sin tur skulle mer på Kulturnatta så blev det. vi mötte upp Jörgen pappa för Sonjalis skulle köra till Sarek som spelade på en utan senerna väldigt bra och kul. Sedan satt vi på Lottas och prata dracj vin och öl. Kollade på stor artisten men vi (=jörgen och messe) årkade inte vänta ut till bästa låten så vi cykla hem. Trevligt ändå.

Just nu sitter jag ute i solen plinkar lite på datan och dricker iste och mågott. ska in och laga lite mat sedan sticka iväg till den fina kärleksnästet=) haha! Försöker hitta en kläning att ha på det stundande bröllopen men icket hittar jag någon det är svårt! ajja ses tjipp tjopp!

Tors/söndag

Visst det är torsdag jobbar som vanligt men allt känns söndagaktigt pga, all påhittad ledighet och klämdag. Trevligt att en del får vara lediga. Jo veckan har bjudit på spännande saker. I tisdag hade jag TVÅ stundenter att handleda var lite rörigt tycker jag, men vill ju ge sin tid så att de ska känna sig trygga svårt när alla ropar ens namn åt alla håll. men jag hade bestämt träff med Jessica som går sista termin på ssk-prog här i Umeå, hon jobba på gyn. i sommras som uska och blir nu klar ssk=) vi träffades och gick runt nydalasjön och surra en massa tills klockan var 22. Det var länge sedan vi sågs och hon är härligt vi ska ses snart igen, mycket kul. Igår onsdag så var jag på "Wish hairdressing" och klippde och fäga litegran hon underbara Pia, så härligt bra ideér försåtr vad jag vill ha. Blev en hel del nöjd med resultatet, en bild? ja kanske senare. Vi packar ner förfullt och det drar ihop sig till måndagen den 25/5 när vi får nycklarna till våran nya lägenhet, jag längtar så jag dör!!!!

I eftermiddag sa Jörgen att vi skulle ut och åka och det var en hemlis. Mycket spännande fick gissa hela vägen tills jag förstod att vi skulle till hans jobb, fy va tråkigt blir väl säkert att tvätta bilen, blä! men inte han sa varsågod att sätta dig i förrarsätet!! jag fick köra bilen!! saabarn aeron jag körde automaten fin guldstenen!! lite skoj ändå att få köra bil igen och lite olagligt också (ingen polis behöver läsa detta stycke)!! Måste nu fasiken försöka igen att få till körkortet!! det är det enda jag ligger och funderar på om kvällarna när man ska sova, hur sunkig jag är som inte fixat det och så får man ångest, ont i själen att man är så värdelös, när alla andra fixar men INTE JAG!!!!  jag vill så gärna!

Imorgon väntar Björken, eller straffkomenderingen. Det är lite tärande på en man blir rätt låg, men jag ska ha en stundent med mig blir ju lite roligare.

Måndag

To day... har jag varit LEDIG=) Så skönt men ensamt. Kom upp i hyffsatt bra tid åt god frulle. Meditera framför några Greys anatomy avsnitt och robinsson också då var man uppdaterad på den fronten liksom. Tänkte gå en promiss vilken jag gjorde till Mariestrand, tänkte gå in och kolla in vår nya trappuppgång men fasiken vilka skavsår jag fick och då var det dax att vända och för varje steg som jag tog gjorde det SKITONT!!!  Fint för jag har gått i dom skorna förut men icket idag skulle man minsan plågas för att man tog sig ut i de fin fina vädret!!!! Jögga sitter och titta på (Tråk) 24 fy va drygt i dag och allt är ju typ ner packat finns inget att göra nästan (t.o.m snusklådan är ner packad, hihi). Vill inte jobba imorgon årkar inte vill ha semester och vara men goa vänner och fixa i nya lägenheten.
ÅÅh har kollat in Petra och Thomas nya hus. Petra det blir ju kanon bra!!!=) grattis till er!

Ska försöka distrahera Jörgen ett tag. hej hopp


Ledighetskommitén

Ojojoj. Här har det hämt grejer ser jag! haha. En snabb resumé från denna helg fram till nu. Fredag var jag ledig minsann med Jögga vi sov förlänge, drog i väg och handla jag fick skjuts till stan, hitta ett par snygga brallor!(väl behövliga) Sedan var det bara att göra sig i ordning för kvällens bravader som väntade, avtackning på Droskan för Ullrica som jobbat färdigt på KK och går över till samvården. Betalade vacker för en grillbuffé och jag tror visst jag ägde ingen botten på magen gott var det men hade nog höga förväntingar, jag var lite besviken på maten ändå men det gick ner ändå. Lärda alla mina kolegor var alkoläsk är och hur gott det kan vara. En massa surr senare vart det dansgolvet framför bandet "Riff Raff Ruff" super bra. Vid tovlslaget åkte jag hem med Jögga och fina saaben.
(Det var nog sista natten med gänge för jag får inte vara kvar till höster som det ser ut nu. Inte för att chefen tagit sitt ansvar att berätta de till oss berörda utan det är genom andra man får veta sånt. Dålig stil)

Lördag sov vi förlänge igen men det var ju lugnt ändå fint väder vi spelade UNO ett par tre gånger (jag fick stor pisk varje gång, jädra skit spel!!) Tills vi vart bjuden över till Jörgens pappa och Elin jörgens lillasyster på Teg. Vi vi for dit och fika prata lite allt möjligt. Sen var det bara att hä sig hemåt för att baka efterrätten som skulle med till Messe och Amanda för att heja fram Marlen och Sverige i den stora tävligen Eurovision song contest. Grillat (Mums!) och trevligt prat. Och som vi heja och heja och heja. det var då lönlöst. tycker väl inte Norges låt var direkt jätte bra men väl förtjänt rådde ju inga tvivel om vem som skulle vinna iaf. Mellan 00 och 01 cyklade vi hem förbi vårat blivande lägenhet!! Nämligen på mån 25/5 skriver vi på och får nycklar!!!

Söndagen då, vi sov förlänge (jajja) stöka på lite tills det var dax att åka till Ålidhem för att hjälpa Pär och Kina att packa sitt och flytta ner till Övik. Saknar dem, inte så ofta de är här uppe längre vill inte tappa kontakt med dem vi har såå kul!! men men det var mycket att bära ner två bilar med ett hestbure och ett stor släp. Shit så varmt det var idag också men det mesta gick in och så var vårt jobb gjort. Vi åkte och börja tok packa flera kartonger så vi bara väntar på att få flytta, tycker det går så längsamt ändå. Rappa på nu!! thjaa vad ska man ta sig till nu då, jag är ledig imorgon och Jörgen jobba förmiddag. Packa mera kanske? Det blir inte så mycket roligare än såhär.

Bilder från helgen i kronologisk ordning:

Fredag en kväll med gyn.:




Lördag kväll hos Messe och Amanda:



Söndag tyvärr inga bilder från flytten men det är väl ändå inte så kul att se. Jahapp det var bara det jag tänkte bjuda på. heja!

Uppdatering...

Ojdå... det händer inget speciellt så man kan uppdatera eller så händer det så mycket så jag hinner inte uppdatera... eller jag vet inte.

Det som har hänt sedan i lördag inte särskillt. Tråk söndag som alltid. Igår jobb, idag jobb. Har nu äntligen tagit prover som jag skulle tagit för en månad sedan, fy skäms!! Det har varit mycket på jobbet idag full avd. inget fika på fm. och så hade jag den äran att få vara handledare och det tar sin tid att handleda närm an själv skulle behöva bli handledd.

Nå väl när jag kom hem så upptäckte jag att tvbänken var försvunnen och vår TV stod på en köksstol?!?! samt att vårt köksbord var borta och där stod vårat bakongbord?!!? hallå!?!?!! Jörgen hade då haft besök av "Myrorna" alltså rödakorsets(?) organisation där man kan skänka bort allt möjligt, då har han skänkt bort vårt köksbord och tvbänk. Lite snopet.

På sidan om håller jag på att försöka hitta en ny mobil som jag vill ha men det ska ju vara så svårt att bestäma mig. Ska nu fixa abonemang också!! (äntligen). Men det är ju det med telefon vilken ska man ta!?(Emilie Bara välj någon för tusan!!!)

På fredag är det avtackning av en arbetskamrat som ska lämna KK och jobba på Samvården. Vi ska äta på Droskan mumms! Det är ganska så många som ska med, blir kul det. Sedan i helgen så blir det till att hjälpa Pär och Kina att flytta till Övik. Tråkigt känns som att kontakten med dom kommer att bli tunnare. tjipp tjopp!

Lördakväll för mig själv.

Ja vad ska man säga om denna dag. Jobbat ett dag pass och har som gneta på hela förmiddagen. Har haft dåliga patienter men dem har hämtat sig lite innan nästa grej händer. Shit! patienter blir dåligt igår och idag och säkert imorgon. Ojoj fullt på drag. Det är så skört på helgen om det krävs extra resurser. Men tillslut när det vart lite lugnare kunde jag ta mig hem på cykeln. Men det hänger kvar så man få berabeta dagen. Det har varit mycket komplikationer på avd. nu konstigt vad nu det kan beropå?

Väl hem så hade Jörgen redan åkt för att fört hämta Stefan och sedan vidare till H-sand. Jag la mig i badet SÅ SKÖNT! Men vart så trött så jag somna i soffan med handuken i håret. Så kände jag att det vara dax att aktivera sig, gick till coopnära för att inhandla mat och gott till "Robinsson". Så slut jag känner mig  fort. blir mog tidig kväll. Det blev kort idag men det får väl duga. Go kväll!

Tjoho

Friday to day. Jobbar kväll som i går och imorgon blir det ett dagpass. Det är otroligt lugnt på avd. ganska så skönt. Hoppas att de fort. iaf imorgon då ska jag även starta upp ett sent avbrytande... humm... Idag så ska jag ha mycket för mig innan jag börjar jobba, men ofta då så hamnar jag i bromsläget eller jag har väl alltid bromsläge. Jaja får väl se vad jag hinner, ska bli upp ring av VC ang. biverkningen om det nu kan vara det, det måste vara det?!. Sedan ska jag hanlda ville baka någon se om jag hinner för jag ska göra mat också och tvätta. Ihelgen blir jag nog ganska ensam Jörgen drar ner till Härnösand på curlinggymnasie 20 - årsjubeleum hoppas de blir skoj. Tro vad jag ska hitta på en lördag kväll? kommer nog på nått. Jaha annars så packar vi mer och mer vad som går, nu ser det ut som om vi ska någonstans iaf. Roligare än såhär blir det inte får berätta mer senare.

oflyt

Igår var jag trött som tusan, i dag är jag också trött som tusan. Har inte sovit något bra de här två nätterna, kan inte sova!! natten som var tog jag en T. Propavan och så vakna jag av krypningar/kramperna i låren (ont gör det!!!) tror jag har känt det tidigare också men inte lika ont. Kollade biverkningarna idag och mindre än: 1/1000 - 1/10 000 får "restless legs" undra om de är det jag får?? Är det möjligt? liksom det är ju ganska så ovanligt ändå. Måste fixa provtagningar också. Sedan så vill jag klippa mig också men hitta ingen bra frisör jag känner starkt att jag vill gå till, har blivit nojig ang. frisyren. Om det blir för kort känner jag mig väldigt tjock och sådär vill gärna färga också.

Ja men är jag återvänd till avd. iaf och det känns ändå skönt. Känner till rutinerna känner att jag kan styra lite. Men det var e oflyt dag igår och fortsatte idag också. Igår när jag skulle visa in en pat. på salen och så säger jag -Åh, här har du sängen och så pekar jag på toaletten. Pat. trodde jag var galen! Sen så skulle vi hämta en pat. från UVA och den vägen har jag gått många gånger men just igår så hittar jag inte rätt knapp som öppnar dörren som vi ska gå ut igenom, alla andra dörrar öppnar jag på vid gavel med alla snören och knappar innan jag tillslut hittar rätt?! Ja väl på avd. igen så ska jag tömma en KADpåse till ett kärl och vad händer då? JO Emilie tappar ner sin ID-bricka i urinet!! Bada min kort i sprit ca 1h!!! Idag har jag haft en jätte duktig student som har tagit hand om en utan våra 2 pat. jag sprang på op men min pat. och andras. En bra dag men vimsig bara. Det är kul att vi kan skratta åt saken iaf.

Väl hemma så åt vi mat och packat mera handdukar, gardiner och sängkläder lite mer glas osv. allt kan man inte packa nu heller. Nä nu står grabben och väntar på en sängkamrat (de är jag) så ska hoppa i säng och hoppas på att få sova i natt. Ledig imorgon får se om man orkar ner till stan. Kroppen känns så tung nu för tiden. fy! bra med ledighet. sov så gott!!

Packning, cykling.

Så skönt med lite längre ledighet, känns ok att gå till jobbet imorgon. Vi har haft en skön morgon ätit god frukos/lunch och duschat tillsammans. Sedan drog det igång Packningen=) det som nu är nerpackat i låda är innehållet från vitrinskåpen, bockhylla från kontoret och från en massa lådor också. Men tidningepapperet tog slut mitt i, så då stannade packningen av. Egentlingen syns det inte att vi packat allt står ju kvar, men det kommer väl sen. Det är ett späckat schema för Pettersson/Granberg i maj, nu till helgen den 9/5 ska Jörgen till H-sand på curlinggym. 20-årsfest och jag jobbar en halv helgen, lördag dag. Helgen efter den 16 - 17/5 ska vi hjälpa Pär och Kina att flytta från Umeå tillbaka till Övik (tråkigt att det inte är kvar här). Sen är det helgen 23 - 24/5 då det lite festligheter i stan och en av mina kusiner fyllet 20 år farmor har fyllt 75 år Så vi vet inte vad vi ska göra riktigt. Den 25/5 ska det vara fixat med betalning och allt, hoppas vi får tillträde då för att kunna städa ur och kunna flytta sista helgen i maj!!!! Längtar att få flytta in men det innebär också att 1juni går vi ssk ner till gynmott också!! och det ser jag inte lika mycket fram emot jag är spänd. Det kommer säkert gå bra de med, men känns väldigt obekvämt med så kort inskoling med så mycket uppgifter som är nya.

Ikväll har vi tittat på hockey hos messe, Amanda jobbade så det var jag och grabbsen fy så tråkigt!! ingen bra match. Jag tog med mig mina cookiesar jag baka igår lämna dom där för annars hade dom aldirg varit i säkerhet hemma hos oss(hade nog ätit upp alla innan måndag, dom är så goda). Vi cyklade till messe och det var trevligt!! cykla förbi vårat blivande lägenhet kolla in p-platsen som är vår. Kolla in trappen och konstaterade att våra soffor INTE kommer att kunna bäras upp i den. Det kommer vara på millimetern in i hissen också, vi får se hur det går. Härligt väder att cykla i iaf och få umgås med sambon.

Ledighet.

Mitt uppe i helgen! Så skönt att få vara ledig, ingan tider att passa dagarna flyter bara på fint. Men kan summera Dagarna som varit Valborg jobbade jag till 16 släckte och låste på mott. Rejsa hem på cykeln(imponerande tid förövrig!!) Alla gäster var redan hos oss. Sa Hej! och hoppa in i duschen, medans Amanda och Kina fick plågas framför hockey VM med grabbsen. Men sen så satte grillningen igång och vi tjejer gjorde sallad och surra en massa. ÅÅH jädrans vad god mat det blev, premiär grillningen perfekt!! Allt gick så snabbt, vi åt efterrätten vid 18 redan!! Jörgen hade gjord iordning Quiz om oss alla, mycket roligt för jag vann!!!!! 9/12 poäng haha!! och jag hade INTE sett frågorna! Det blev mys i soffan med sprit tillförsel för invertesbruk. Sedan kom vi på att vi skulle se på en brasa så vi skulle gå till närmaste brasa. Direkt när vi kom ut möttes vi av polisbilen som cirkulera på vår innergård(dom brukar göra så på Ersboda, vill bara flytta nu) lite förfriskade killar blev pojkar på nytt. Brasan var nästintill nerbrunnen när vi kom fram men värmde gjorde den. Vi gick tillbaka och som tjejer är så somnade jag och Kina vid midnatt, så det fick avsluta Valborgsmässoaftonen.

Igår fredag sov vi ut ordentligt åt en god frukost och Jörgen börja pilla på sin dator, vilken inte gick så bra för en av hårddiskarna krasha(han blev inte så glad då) Men som tur var fick vi en inbjudan att ta en promis runt Nydala så vi bestämde date med Pär och Kina. Vi busa lite med Messe och han kom också med. Mycket fint väder drog vi en runda runt Nydalasjön, det var mycket folk som också njöta av solen och promisar. Vi cykla hem när det var dax för lunch.Vi bestämde en ny date med Pär och Kina på en kinarestaurang med mongolisk buffé på menyn. Mycket trevligt varmt var det ute och god mat, vi höll på att äta ihjäl oss tror jag. När vi skulle åka hem, hade vi fått en PARKERINGSBÖTER!!!!! Vi hade ställt oss på "gå och löpkliniken"s p-plats men kl var ju 19 och en röd-dag, alla p-platser på restaurangens var ju upptagna. Tycker det var en orättvisp-bot!! 500kr fy!! Vi drog till Ålidhem och käka glas till "Så ska det låta" Pär favoritprogram tror jag visst, man fick inte säga ett ljud under tiden=) klockan midnatt åkte vi hem då var Jörgen nådit less på denna dag som innehöll krashade hårdsiskar och parkeringsböter och han har börjat få ont i sin axel igen somna sött gjorde vi.

Och nu är sitter jag här, invätar Petra och Thomas om dom skulle komma förbi här. Annars kanske det blir en till promis med Pär och Kina innan dom drar till Övik igen. Fint väder är det iaf.

Kina och Pär:


RSS 2.0