Takida!!

Det var en efterlängtad helg vi hade köpt biljetter sedan tidigare i somras och jag hade namnsdag och goa vänner som skulle komma upp och rocka med oss. Dessvärre så vart det väl inte som det var tänkt. Kina har förmodligen haft svininfluensan så hon var pigg men ändå inte helt hundra så Pär fick agera chaffis och där av inte inta alkohol och inte bli nattgäster utan åka hem när konserten var klar. Jag jobbade på dagen skulle hem äta god mat och umgås med mina gäster, ist. så lördag em får jag mitt missfall som jag väntat på i 1½ vecka klart som fasen att det skulle hända på takida. Ont som tusan knapra citodon hela kvällen som inte hjälper men jag skulle se takida för jag har missat dom såå många ggr. Sakt och gjort takdia var as bra mycket bra show bra live band!!!!
Men hela helgen har varit grymt jobbig smärta och lite blödning inte inget som hjälper. Så idag tog jag mig i kragen och ringde mitt gamla arbetsplats fick en tid, träffa en dr jag inte jobbat med (tack!) graviditeten är kvar och jag har ont men hon ville vänta ut kroppen att det själv ska få stöta ut det. Men det går icket att jobba med denna värk så sjukskriven och citodon blev det och en ny tid om en vecka.. Känns lite meningslöst har ju redan väntat 4 veckor på att det ska börja och det blir bara någe fjutt. Är något less att bara vänta och ha ont långdraget fy tusan! less less less! men jag har en underbar chef som förstår. Det ändå positiva är att jag idag fick veta att jag får förlängt vikariat till maj och då har jag en tillsvidareanställning på lanstingen jippie! då har jag jobb fast jobb nu mera. 

Ja ja nu kommer några bilder från takida:

Ett litet liv...


Ett litet liv, som växte inom mig

Ett litet liv, som väcktes upp,

för att lämna mig

Ett litet liv, som släcktes,

inom mig.

Ett litet liv, som min kärlek,

väckte

Ett litet liv, som inte ända fram,

räckte.

Ett litet liv, vad jag älskar dig ändå!

 


aktivitet

Nää det är det då inte här på min blogg iaf. och inte så mycket på fritiden heller. Tex. jag har köpt ett gymkort som jag använde flitigt första veckan sen så. Jag erkänner jag är en periodare!! Nog om det har mina helger att jobba nu tycker jag jobbar jämnt då, och orken tryter. Denna vecka är jag ledig en dag imorgon pga. buff tid som aldrig tar slut. Mycket till 3 -3 schema NOT!
ja vad ska jag skriva om då. vet inte för inget händer förutom att jag ska jobba. haha!

RSS 2.0