Oväntat besök!

Dagen starta bra, kl 07 är en bra tid att vakna. Frukost morgonbestyr och sedan iväg till BVC. Och som han har växt grabben hoppat en kurva på längden och återhämtat sig bra efter förkylning men låg en kurva under. Inget konstigt heller eftersom han rör sig mera nu. Så fin, så fint så tyckte bvcssk. Nästa besök 1år kontroll!!!!!! 1år!!!?!?!?! hallå?! vi fick ju nyss han!!! Otroligt.....

Väl hem så börja vi med lasangen som vi ska ha med oss imorgon och så vart de lunch, då var kille trött eftersom han bara sov 15 min innan BVC besöket. Så han fick sitta och kladda med maten så kunde jag göra färdigt de sista med maten. Mitt i det stöket så upptäckte jag att viktor dragit fram med påse med kläder som lågt utspridd över vardagsrummet med leksaker och hushålls artiklar från kökslådan. Trevligt! För då ringde en kompis Stefan med familj som var i stan och undra om dom fick komma förbi?! jaa det är är alltid lika kul med besök. Så snabbt städa undan kläder och köksprylar tvätta av golv, bord och en Viktor och göra klart lasagen! Fixat!

Så kom besöket och anledningen till att dom befan sig i Umeå var att lillFlisan hade bränt händerna=( huga huga! Så dom hade varit på sjukhuset. Men en glad tös var det ändå! Så fika vi och bestämde att vi skulle luncha nästa gång de skulle på besök.

Nu sover en slagen hjälte, han somna på min mage. Så nu har jag tid över att göra det jag gör bäst nu förtiden. Ingeting! Ska kika lite på barnvagnar, vilken djungel och denna gång har jag specefika krav som inte alltid är så lätt att hitta matchande vagn till. Hade ju inte varit några problem om man vart miljonär, men nu är det lite utmaning. Jaa ja tror att det står mellan två vagnar nu.

Britax B-dual och baby jogger city select. Vi var och kände på britax igår, när vi hade gått till barnens hus, på promenad. Bra och dålig. Lite svår att fälla ihop så den blev så liten som dom påstår att den blir. Och vi insåg att den kommer bli väldigt skitig när man fäller för syskonsitsen kommer ta i backen.


City select har vi som snabbast kolla på, den kändes lång men enl. måtten mindre än britax. Den tål mer vikt och det är bra eftersom Viktor är störren än för sin ålder. Vi ska kolla på den igen.


Vi har ju ett tag till att välja. Men skönt att lösa ett problem iaf. Nu ska jag dyka ner i soffan! hej hej

Öppna förskolan

Vi var ju där igår för första gången. Har en arbetskamrat som går dit med sina barn och hon fråga om jag ville hänga med. ÅÅh det ville vi ju, men alltså vilken succé. Kändes som att jag knappt hann släppa ner Viktor på golvet, så vips var han iväg och skulle kolla in grejorna. Han gillar ju stora barn som rör sig och hoppas och sånt. SÅ han var helt fascinerad av Ella som höll på att hoppa runt med några stutts-"hästar". De var en till lite kille där som måste vara kring året, men han blev rädd för Viktor som skulle fram och känna på honom smaka litegrann.

Men Viktor var hel nöjd, så kul att se. Inte blyg trotts att det var andra människor där. Han trivdes som fisken i vattnet. Han till och med glömde att han måste vara hungrig. Men tillslut var det ju bara dags att äta så vi gick ner till fiket. Men lunchen vart inte så lyckad! För han har så låånga armar för han rev ner tallriken med maten så det låg en spaghetti och köttfärssås hög på golvet och det var lite för varmt att stoppa fingrarna i maten. Så frukt blev det för hela slanten och sedan upp igen för att leka. Då gick vi in i ett större rum, där det fanns bollar en rutschkana, bobby cars och en kryptunnel. Det var så kul att se han ha så roligt, hade inte förväntat mig att det skulle vara så kul, vilka fördomar jag har!! Han somna på en gång i vagnen hem och sov lite för länge. Men detta kommer göras om på måndag igen=) Mycket roligt.

Åter hemma fortsätter packningen till fjällen. Det börjar ta sig, men jag måste iväg idag och köpa lite mer strumpor åt mig själv. Då jag endast kan hitta 3 hela par, annars blir det en går och svar eller vit lite olika. Om jag ska vara ärligt så har jag faktiskt idag lånat strumpor av Jörgen. Hihihi!! Tror inte han märker och det är inte så att jag töjer ut dom och ger dom bröst som han påstår jag göra på tröjor!? Ja jaa vad vet jag.;-)

Hej hej så länge..


Då var det måndag igen!

Idag måndagen den 26/3, känns bra hittills för denna vecka åker vi till fjälla!!!=D hur skojigt som helst och jag ska försöka ge mig på att åka slalom men det lär jag få sota för men jag ska åka iaf ett åk. Sedan blir det väl att styra Viktor i pulkan=)
Packning är i fullgång, det har blivit en lite hög inne i Viktors rum. Mer ska det till, jo man kanske ska ta fram väskorna och börjar packa ner. Det känns som mycket grejor måste man ta med samma dag man åker. Typ Viktors alla sov prylar, maten osv. Hoppas vi får med allt=)

Ja idag fick vi sova till kl 7. Men eftersom vi ställt fram kl så kanske det inte var sovmorgon? ja det gör då inget, för vi har fullt upp. Som nu blev andra planer, vi ska ta en sväng till öppna förskolan. Kul för jag har inte varit där. Ska möta upp Stina och lille Edvin och Ella antar jag. Så efter det kanske det blir en promenad till Mariedal för lite shopping.

Onsdag så ska vi iallafall till bvc och kolla litegran. Vanlig rutinkontroll. jaa vad mer.. Nä dags att gå! hej

Våren

Det är här nu för att stanna, fast sånt brukar man inte få bestämma. Men det har varit varmt länge och det tinar och tinar. Gatorna är bara och här har dom varit och sopat.
Det märks att man bor i Umeå också för då är gång och cykelvägarna prioriterade. Oftast är dom också skottade, sandade och sopade samtidigt som vägarna. Viklet såklart underlättar en del.

Ja det är fortfarande helg, men gissa vem som ringde i fredags och fråga om jag kunde jobba lördag kväll?! Så jag tog på mig det. Men helgen har ändå varit riktigt bra. Ifredags så gick vi hela familjen till Jörgen mormor, hon har stickat en mössa åt Viktor som skulle få öronlappar på. Sedan gick vi hem och jag for mer på stan och klippte mig. Varit hyffsat nöjd. Så skönt när hårt inte bara hänger ner!
Efter det så fort vi runt på svenska hem och mio för att kolla på soffor. Nya barnens hus var vi också och kollade på, shit var stort de var!! Så for vi hem och pusta ut.

Men så igår innan jobbet drog vi iväg på em möbler men hitta inget. Så for vi tillbaka till mio som hade erbjudande på soffor, att man fick 1000kr för sin gamla soffa och på den soffan vi tittat på var det yterligare sänkt med 1000kr! toppen så vi tog på oss spänderar byxorna och köpte soffa fotölj och nytt soffbord!! Så fint det kommer bli!!! Men tur att jag fick åka på jobbet och jobba in lite extra slantar till utgifterna=)

Idag söndag hade vi tänkt grilla kyckling!!! sååååå gott det ska bli!!! jippie! det är helgens höjdpunkt! Och från ohc med idag börjar stor packningen till fjällen också. Det är så bra just nu!! bara skojiga saker!

uppehåll

NU var det ett tag sedan.. Helgen gick då bra att jobba, men så trött jag var efteråt! Jag hade en steg räknare på mig, under tiden jag jobba och totalt på en kväll och ett dag pass blev det 1 mil!! bara på jobbet! Inte konstigt att fötterna var trötta! Så lite extra slantar blev det till kassan!

Och min förkylning blev det inte så mycket mer. Snorig men pigg i övrigt. Ja nu mera börjar våran dag kl 05.30! verkar vara standard nu! Skit jobbigt tycket jag men jaa jaa. Trevligt nu när det blir ljusare på morgonen. Men vi har en förändrad kille han äter och han äter mycket mer nu!=) Hurra!! Och att man får i honom halv flaska välling/ersättning! SÅ sover han bättre=) till kl 05.30! Ursch jag är inte van den tiden!

På torsdag ska jag och Viktor på brunch men mina tjejor som också fått barn. Knytis och det ska bli jätte trevligt! Skulle visst bli smooties juice bröd gott pålägg och lite annat smått och gott!=) skoj skoj!

I helgen så har vi planerat att göra lite familje aktiviteter. Så som att titta på en ny soffa. Köpa kläder åt mig=) kolla in babyproffsen när vi ändå är i närheten. Kanske kanske gå och bada på söndag! Och fredag så ska jag klippa mig!!! kanon!! Så bra för barret till hår, är just en barr! Så jag ser framemot helgen, bara nu inte vår sektionsledare från jobbet ringer och vill jag jobbar. Men det göra hon säkert imorgon ska jag nog se!

nja mer än så har jag nog inte att säga. Snart fjällen! KUL!!!!

Förkylt..

Så var det min tur att drabbas av förkylning sjukdom. Inte så konstigt då jag jobba i helgen och fick ett jourfall en gammal dam, som hosta mig rakt i ansiktet!! Så det var väl väntat. Tror det bara är en förkylning och går över fort. för inte är man pigg inte. Och i kombination med hyper aktiv Viktor som ska ställa sig upp vid alla möbler. Nu har det blit två morgnar i rad att Viktor ställer sig upp i sängen och pratar = dags att kliva 05.30!!! två dagarn nu!!! shit jag är värre än död på morgon! Hur orkar lillakillen!?

Sedan är det ju tänkt att jag ska jobba i helgen.. Känns inte kul att ringa för andra gången gången med kort varsel  med sjukanmälning. Jobbigt när jag redan lovat. Kanske hinner bli lite frisk till em. Kanske orkar jobba idag och imrogon sedan ställer jag in... ärsch får se!

Ihelgen kommer Jörgen mamma och Kjell, vet inte om Morgan följer med men dem kommer över dagen på lördag. Planer för fjällen osv. det var ett tag sedan vi såg dem så det blir ju trevligt.

En vanlig dag..

Äntligen är han tillbaka i matchen igen, han äter den mindre gosse! Nu är vi tillbaka i rullarna helt enkelt. Mat puré och frukt och kex och allt som går att tugga på! Så skönt! Så idag har han tagit några utvecklingssteg.
Han drar sig upp för bord och soffor och allt man kan försöka dra sig upp. Så nu står han och vinglar på små fötterna och inte har han vett att hålla i sig?! det har inte riktigt varit han grej. (Han vill inte ut och gå om man håller i hans händer) Så nu lever allt från en meters höjd och ner, väldigt farligt! Punktmarkeringen fortsätter. Otroligt vad som händer på sån kort tid. Och hur vet dom vad dom ska läsa sig och i vilka steg!? Otroligt och roligt=)

Idag vaknade vi 06.30! Uppstigning. Sedan på fm drog vi en lång promenad. Härligt med lite blåstigt var det. Men solen som värmde när vinden inte låg på. det ser så skönt ut i vagnen när Viktor somnar! mysigt att gungas och vara så inpackad, gosigt!
Efter promenaden vart jag helt dö, det är nog min tur att bli förkyld nu. Förbaskat! Men hoppas det går över fort. Det blir tea med honung snart och en leverpastejsmacka!

Imorgon väntas inhandling till uthyrningsrummet. Har gjort städrutiner så det blir hur enkelt som helst att städa nu. Jaa annars har jag inte så mycket mer löst att skriva om..

Jag längtar till fjällen!!!!!!

takras!

Helgen gick fort, jag jobbade hela helgen fredag till söndag. Det var länge sedan men det gick bara fint. Känns annorlunda att kliva upp tidigt med viktor i rummet och att jag faktiskt har en familj som har ändrat vardagen. Det känns kul och spännande för framtiden!
Men trots nästan bara nya ansikten på jobbet, så var det en bra lagom helg. Kuliga personer. Ser framemot nästa helg, då jag också ska jobba och det är samma gäng som jobbar då också. Bara patientflödet inte blir allt för hårt.

Så till dagens händelse. Vi sov till kl07. Kände mig rätt så utvilad när Viktor vakna. Så vi gick upp! fin morgon med sol. Viktor lekte på drog fram över hela lägenheten. Så när det var sovdags så vägra han sova i sin säng. Tänkte att då går vi ut i det fina vädret, han sover så bra i vagnen. Vi tog på oss kläder, stoppa ner killen i vagnen och vi var på väg.

Men det blåder väldigt mycket så utter dörren blir tung att öppnam en vi lyckas ta oss ut. Men jag hinner inte mer än att släppa dörren, så kommer en stormvind och smäller igen dörren! Så jag vänder mig och kolla för det blev en jädra smäll. Och på insidan faller hela innertaket ner som en korthus och in mot mitten av entrén! En blanding av korthus som rarar och domino!! Ingen var där inne. Och vi hade hunnit ut! Men det var inte det jag hade förväntat mig när jag stängde dörren! Tänk om vi var på väg in och stod inne när dörren smällde igen! Då hade vi fått allt över oss!
Så jag gick runt och leta upp riksbyggens nummer för att felanmäla. Haha och killen i luren trodde bara jag mena att plattorna hade åkt i golvet, men det var ju hela taket! Så vår vaktmästar kom och han fick ringa runt så att några snickare kunde komma. Dem fick städa lite idag och imorgon kommer dom och sätter upp nytt tak! Jag ringde våran ordförande men han undra vad han skulle göra åt saken, men det var ju mer för att han skulle veta vad som hänt. ???? hallå man är väl intreserad av vad som händer i föreningen?
Jaa jaa så efter att pulsen lagt sig så. Gick vi in igen. Både Viktor och jag somna efter lunchen! skönt med en tupplur.


Min skakiga hand med mobilen.

En annan boende som var ut och kika på förödelsen:
http://www.vk.se/593647/forodelse-efter-korsdrag


Nu väntas hockey med gubben! hockeykväll=) hej hej!


GRASTTIS!!!!

Det blev ett kusinbarn idag!! Grattis stora kusin Chrille och Sofia, till eran dotter!!=D

Vår?!

Helt otroligt underbart väder det har varit nu i ett par veckor! Känns otroligt att det är så varmt redan nu. Och nu är det mars!!!! har vi redan hunnit dit? Viktor är 9 månader!!! Galet!! Nu är det sportlov för en del och nu vi var små innebar det fjällen resa!
Det ska vi göra i år med, men i slutet av denna månad en kort weekend. Men det ska bli så jädra kul! Vet inte om jag kommer palla åka skidor men jag hoppas. Ska prova en dag iaf. Beror ju på hur kroppen orkar.

Denna vecka har det varit mycket att göra. Viktor blir fri från feber i måndags, men vägra att äta. Han äter bara ersättning och bara 100 ml åt gången, max! Det är som mest 1/3 del av vad han brukar äta. Känns inte bra alls, då han alltid varit ett matvrak! och han har gått ner så nu väger han lika mycket som han gjorde dec/jan. Jaja han är pigg och leker, det kommer nog snart tillbaka. oroligt iaf.

Månadags så var vi iväg på ögonmott. med Viktor för han skelar. Läkare kunde inte se något som tydde på något synfel. Så för säkerhets skull blir vi kalla igen om 6 mån. Så det låter ju bra. Hna fick sådana ögondroppar som vidgar pupillern så han var så fin i sina stor ögon. Han gillar nog att vara på sjukhust för det är så mycket rörelse och människor. Långa korridorer att krypa i. Samma sak när vi var på forskningen=) han är kul.

Så i tisdags så var det dax för första besöket hos BM. Alltså inskrivning! Hon hälsade mig välkommen igen, tyckte att jag nyss var här men att det var kul att ses. Vi ska ta de vanliga prover alltså för min del också thyrioidea prover för dom var påverkade förra gången. Hb var lågt redan nu. Så det är bara att vräka i sig broccoli. De där järntabl. är ju bara skit. Jag kräks 3 h efter jag tagit dom! Så fy fasen. Får se hur det går denna gång. Så fick jag tid för rutin ultraljudet. Så det blir efter fjällen, så i början på april.
Då skulle det vara kul om jag fått mitt andra kusinbarn! vi väntar spänt!!! Vad egoistiskt det låter att säga mitt kusinbarn?? äsch med så är det. Eller säger man vi fått vårt kusinbarn? näää.

Igår så gjorde jag och Ella en inventering av uthurningsrummet i våran förening som vi är ansvariga för. Så nu kommer det upp städrutiner och städgrejer skall köpas, samt en ny damssugare!!! äntligen! Det blir så bra. Hoppas ordförande säger jag till dammsugaren!

Yes så ihelgen när alla är friska och krya, så ska jag jobba! alltså vår sektionsledare ringer mig varje vecka! inte kul att säga nej. Jag är ju ledig mest hela tiden men någon gång är det ju trevligt att få vara ledig med min familj på helgen. Känns taskigt att säga nej, då jag inte har något planerat förutom att sitta hemma och dega med familjen. Och jobbar jag så bidrar jag med en lite större peng till kassan.
Men jobb ångesten har börjat krypa i mig. För det fattas personal och då brukar det vara högt tryck på avd. Hoppas man får äta middag och hinna gå på toa iaf 1 gång i kväll. Ska jobba dag imorgon! iiii va jobbigt.

jahapp så, så ser det ut...

Måndag nu igen?!

Ja då fortsätter vi med måndagsbloggen. Förra veckan var ingen höjdare! (Viktor har skusterat några tangenter igen! ursäkta vissa stavfel iband kan jag bara inte stava till!) Feber feber slog till förra måndagen och flög sin kos igår! Vi proppa i killen alvedon och ipren, så var febern 39 gr ändå! vilket resultera i att han blev uttorkad! men nu är febern borta nu iaf. så nu ska vi bara se till att han börjar äta igen!

Idag var vi på ögonmott. för att kolla upp skelningen. Men det såg bra ut, inga glasögon behövs och förmodligen skelar han inte alls, men vi ska bli kallad igen om ett ½ år, så man vet säkert. Bra bra! Viktor fick ögondroppar haha! så han ser så fin ut, inte lätta att fokusera eller avståndsbedömma!! Han somna i vagnen och har sovit sedan vi for från sjukhuset tills efter lunch! Skönt med vila!

Så har gubben åkt på jobbet, han har också varit sjuk hosta och feber! Men jag har lyckats klara mig!


Idag blev det ett blogginlägg som tog hela dagen att  skriva!=) Men vad gör det. Har sett familjen annorlunda. Att dom klarar sig!? bra gjort!!

Nä det kanske är dags att gå och lägga sig. Det kommer en dag imorgon också! Sovi gott. Kanske ses imorgon!

RSS 2.0