vinden har vänt..

men inte till det bättre inte! I söndags var jag en disktrasa fy fanken vad jag mådde illa. efter det har det hållit i sig måndag tisdag onsdag kärkas kräkas kräkas!! Gissa om man blir törstig? huvudvärk? allämnt pyton. Jag tycker mest synd om Jörgen han får göra allt fast jag är hemma och bara stökar ner. Han kan inte göra någon, utan bara titta på. Fy så frustrerande! jag kan kräkas och må lite lite bättre och kan lägga mig ner och få mitt liv att stå stilla. Plågsamt det är inte så kul att vara gravid. och jag är inte jag! I dagarna har jag funderat på varför jag mår illa varför är jag så sjuk?! men jag är inte sjuk jag är bara lyckligt gravid osm man ska vara när man är det!

Idag iaf. så ringde jag min fd. avd. och tänkte höra om jag fick bli nålad. Och det var rätt person som svara på en gång. så idag har jag fått akupunktur och det känns någon lite bättre. Jag ska känna efter och höra av mig söndag igen för ner nålar. Imorgon funderar jag på att tanka upp mig på mott. Mål vikten är snart också nådd, kanske inte så bra att banta under grav. men det är inte frivilligt denna gång men glad ändå.

Lördag!

Denna väntan, sjukvård vart tar den vägen det är verkligen inte snabba ledningar här inte! Jag var och tog nya tyreoidea prover och antikroppar också i tisdag!! Hon sa att hon skulle ringa inom en snar framtid och oavsett vilket resultat. Idag är det lördag har inte hört ett ljud ringde och sökte henne igår bad dem lämna lappar men inte ett ljud. Är det meningen att det ska ta 2 veckor innan man är klar med prover och kan sätta in behandling?! hallå 2 veckor!!! Gud nåde henne om hon inte ringer på måndag!!! Stackars barnmorska!

Annars går det lite upp och ner med illamåendet, oftats hanterbart men det kan slå över fort. Jag överlever på soygurt och pumpakärnor och solrosfrön och kex. Idag har jag slösat energi till att duscha mycket trevligt men det mycket energi så nu ligger man i sängen och tar igen sig måste få i mig att äta också. Igår gick jag en promenad till närmaste brevlåda hihi 200m från våran lgh. mycket bra gjort! Det tar sig sa mordbrännarn(Det är på skoj jag planerar ej mordbrand!)

Ha en bra helg!

Då var det dax igen!

Mardrömsnatt illamående hela natten svårt att sova och värsta äckliga  drömmen hade jag fy! Så har det varit lite kräkningar ingen då LESS! Medans jag låg och tyckte som mest synd om mig, ringer BM och berättar att mina sköldkörtelhormoner var för låga och behöver ta nya prover med kompleterande prover och ev. då få levaxin. Så smart som jag är så dubbelbokar jag tandläkaren och provtagningen imorgon. Får ringa tillbaka till BM imorgon för hon svara inte idag. Lättare att flytta provtagning iställer för tandläkaren.
Och när man jobbar inom vården så vill man ha kontroll!? ellerhur? så jag börja söka information om låga skölkörtelhormon under graviditet. Det skulle jag ABSOLUT inte gjort! förhöjd missfalls risk, sedan är barnets utveckling mycket beroende av normala hormonvärden för att kunna utveckla centrala nervsystemet på ett korrekt sätt samt att det finns risk för gravt mentalt skadad pga. jodbrist!! KUL varför tar man inte alltid detta prov tidigare!? nu har det ju gått 10 veckor och nervsystemet anläggs tidigt i graviditeten?!?!?! Jag kommer få missfall imorgon bara för att det gått så jädra segt! och jag har ju haft bruna flytningar!! fy fan va förbannad jag blir!! nu är dom här veckorna bortkastade och till sommaren vad fan ska jag göra då?!?!!

förbanelse säger jag bara. nu ska jag försöka fylla i blanketter från försäkringskassan.


gräsänka

Varför heter det gräsänka egentligen? Jörgen har åkt på curling tävling i danmark och blir borta från onsdag i veckan till söndag kväll. Jag vart tvångs flyttad till Övik hos svärmor, vilket är ganska skönt nu istället för att ligga hemma ensam och kräkas. Känns som att det kanske går framåt med detta illamående det finns där men kan ändå äta emellan åt. Har gått promenader vädligt korta sådana då jag flåsar som en kärring efter 100m. Skönt ändå att få vara ute.

Idag eller ikväll är det 50års fest för min moster Karin, i härnösand med fransk tema! tyvärr så har jag insett nu att jag inte kommer att delta, då åka bil framkallar åksjuka och baksmällan fortsätter att hålla i sig efter 3 veckor. haha! Men det känns skit tråkigt för vi har alltid så kul när vi träffas allihopa. Mormor och mamma har iaf ringt och lovat att det ska ringa ikväll och knäppa mycket kort.

japp nu ska jag ta mig lite soygurt vanilj....

gräsänka

Varför heter det gräsänka egentligen? Jörgen har åkt på curling tävling i danmark och blir borta från onsdag i veckan till söndag kväll. Jag vart tvångs flyttad till Övik hos svärmor, vilket är ganska skönt nu istället för att ligga hemma ensam och kräkas. Känns som att det kanske går framåt med detta illamående det finns där men kan ändå äta emellan åt. Har gått promenader vädligt korta sådana då jag flåsar som en kärring efter 100m. Skönt ändå att få vara ute.

Idag eller ikväll är det 50års fest för min moster Karin, i härnösand med fransk tema! tyvärr så har jag insett nu att jag inte kommer att delta, då åka bil framkallar åksjuka och baksmällan fortsätter att hålla i sig efter 3 veckor. haha! Men det känns skit tråkigt för vi har alltid så kul när vi träffas allihopa. Mormor och mamma har iaf ringt och lovat att det ska ringa ikväll och knäppa mycket kort.

japp nu ska jag ta mig lite soygurt vanilj....

lilla snigel akta dig!

Idag har det varit en tung dag, börjar som alla andra kräkningar. men Känns att energin jag byggt upp sinar. För det är ju tusan så synd om mig! när man kramar toaletten. Idag som en veckan tillbaka har jag brunafläckar, kan inte säga att det är blödningar men små bruna fläckar jaa jaa. Ber till gud att SNÄLLA låt det va! inte igen!!! jag gör vad som helst!! Tog iofs upp detta med BM som vi har hos idag, hon kom med lugnande besked. Men jag önskar verkligen INTE att det ska vara någon. NU räcker det!!!!! SÅ snälla snälla snälla snigel där inne STANNA kvar! för det blir såå mycket roligare sen!

Kvällens middag kakor och juice. Funkar än så länge. Kolla på the rocky horror show filmen alltså. Har sett den som skol pjäs på gymnasiet och jag måste säger det är den konstigaste film jag sett. Men jag gillar hellre skolpjäsen för att vara svenska skolungdomar är den fantastisk bra! japp.

Nu åter går jag till soffa då energi för att sitta upprätt tog slut. hejhopp!

Måndag

Det har varit en låååång vecka om man heter Emilie som jag gör. Blev inl. igen pga. magen inte palla mer blodiga kräkningar = inte kul. Men så skönt med dropp, nexium och phenergan så fick jag sova gott och ladda upp lite energi, dom är så gulliga mina forna arbetskamrater! efter två dagar fick jag åka hem och gulliga Jenny sa att det bara var att komma till avd. direkt om det var någon för att slippa sitta på akuten på helgen. Men det gick så bra så i helgen mått ok kräkts bara några gånger och fått äta där emellan. Match vikt nu är mycket längre än starten 7 kg ner. Det kanske inte är det man vill tappa det är mest vatten och muskler för kroppen har varit i svält läge. Men men nu överlever jag på salta kex frukt yoghurt och fil funkar.
Idag har jag försöket få min sjukskrivning förlängd och gissa om jag fick det 1 mån. mycket schysst med det tyckte ju inte min sektionsledare inte! 1mån?!?! så länge får du inte vara borta. Men det är väl bättre så får jag ringa mig frisk tidigare. Och det kan väl inte hon bestäma hur länge jag ska vara sjuk?! hon är knäpp och jag får alltid dåligt samvete när jag pratat med henne. och jobbigt måste jag ringa imorgon. Jaja tänker bara ta det lugnt minsann.

och gisses vad orolig jag är för att det ska hända något?!!? fy tusan! typ alla på jobbet vet för att jag mådde dåligt sista arbetspasset det går tydligen inte att ha hemligheter där inte, så lite jobbigt om de skulle hända någon eller det kommer vara ändå jobbigt!!! snälla snälla!!!

nu är det soffläge också kanske någon att äta.

RSS 2.0