Sista natten innan ledighet.

Yes yes det tar sig, snart ledig igen. Jobbar sista natten sen sova och åka och hämta pappa, syster och bror för att det ska hälsa på och ta tillbaka bilen och umgås med oss i Umeå. Sedan söndag så blir det kalas och middag med Pär och Kina på kvällen mycket trevligt. Kanske ska försöka träffa sambon också. haha! har knappt sett varann så fort när vardagen åter gick till det vanliga. Otroligt!
Jahapp jag har ganska tråkigt, det var en lugn natt förra natten så då fick man så lov att damsuga hela internet för ha något att göra. Så nu har jag ju redan tittat på allt jag brukar titta på. Suck! promenerat är gjort. Vad göra!?

Ledighet

Men semester är över, men är ledig på schemat. Så skönt! Jag tycker om att vara ledig. (som om ingen annan är det) iaf. ska försöka ta mig ut och gå en sväng, funderar på att ta upp gym verksamheten jag höll på med. Men det får bli när lönen kommer. Så tills dess måste jag sparka ut kroppen runt nydala sjön. Det är ett hårt jobb men väl ute är det skönt. Men det är många Jag ska bara innan jag kommer dit.
I fredags var det faktiskt Vänsterhänts dagen! ha! det är ett viktigt datum att komma ihåg till nästa år, för då tänker jag fira ordentligt bara för att man sticker ut. Det ska bli viktigare än julafton har jag bestämt. Iaf. så jobbar jag natt denna vecka 2 st. haha! jag tycker om att jobba natt, har även fått nätter på höst schemat så nice!
Till helgen så ska pappa komma upp och hjälpa oss med duschdörrarna vi köpt och då får ta banne mig ta sin bli, vi har lånat den alldeles för länge nu. Det har iofs. vart bra att ha en större bli när vi var på IKEA och när vi for på semestern till Brånaberg, vi skulle inte överlevt en björn attack i clion (inte för att vi blev attackerad men ändå). Sen bär det av till övik och fira Ulrikas och Jonathans födelsedagar gott med kalas. Så det är därför det är så viktigt att jag kommer igång med hälsofrämjande aktiviteter!!! NU!!
Och jag går nu!

Jobb lördag.

Japp första arbetspassen efter semester vart helg fredag - söndag. Ska väl snart hoppa i säng för att kunna göra nästa sista arbetspasset. Konstigt var att jag vakna innan väckaren ringde jag var inte sådär super trött som jag är, kanske semestern har gjort sitt. Men det borde den för vi har sovit 10h större delar av semester och man behöver det. För det blev då bara ca 5 h inatt.
Jobbet var som vanligt mycket att göra, det har tydligen inte varit en lugn stund på hela sommaren och personal som har jobbat på inf. länge. Har sagt att sommaren brukar vara lugn men icke. I veckan hade dom hota att vi var tvugen att öppna en avd. om inte det lugnat sig. Extra personal är insatt för helgen, kanon kul! Jag är personal ansvarig ha ha ha!
Ikväll så beställde vi mat, tog en sallad passade bra i denna värme. Dessvärre tror jag att jag har drabbas av pyspunka på bakhjulet på cykeln. Det går trögt!! och jag tog en omväg hem för att kunna pumpa cykeln med det vart typ samma lika trögt och ser lika lite med luft i däcket. Men jag tog mig hem iaf och med maten också.

Sedan in i duschen och iväg till bio, mycket trevligt. Tycker att bio tillhör sommaren lite. Det är ju kul övriga året också men det känns så mysigt. Det blev actionfilm av alla actionfilmer "the expendables" lättsamt att titta på, det vara bara massa pang pang men Jörgen var glad och jag var glad att vi gick på bio.

Och jag är så nöjd att vi fått upp tavlan jag har pysslat på så länge, men nu så hänger den på väggen. OCH det blev hur BRA som helst, super nöjd!!
Det är ju snart dax för sängen, tro om man kan sova det verkar vara fest nere på nydala området och vi hör ruggigt bra. Det kan gå bra om det spelar bra musik, men ganska typiskt att man ska jobba och kliva upp tidigt när det är festligheter, så lätt att sova då!
och nu har jag svamlat nog. Hej hopp!

Slut på semenstern!

Japp då var det första skol dagen eller jobbar dagen efter semestern fredag kväll, kan det bli roligare att släpa kroppen till jobbet?? och lördag och söndag.
Semester har varit riktigt bra, vi har gjort mycket skoj iaf. Kan inte berätta allt men det får komma allt eftersom. Ok nu ska jag cykla till jobbet, hoppas jag kommer ihåg hur man cyklar nu har inte gjort det på länge!=)

RSS 2.0