Fredig på ledag...

Så skönt efter en slitig vecka, har varit en del att göra men inte stressigt men skönt att få vara ledig på fredag. I onsdag så börja jag jobbet på mott. 07.30 vid lunch kom chefen ner och fråga om jag ville gå upp på avd. och jobba kväll, de fick inte ut någon annan. Så jag tänka ja det kan jag väl, jobbade 14 h, hoppas ersättningen heter duga!! tydligten får bara barnmorskorna sommaravtal när de går ut extra eller jobbar dubbla pass. men övertiden lär se bra ut. Kroppen var väl hyfsat trött igår så det är skönt att nu få ha 3 dagars ledig helg.. Är det någon som förstår sammanhanget?!?! ble struligt nu. Igår var vi hos Jörgens faderskap och åt tre rätters middag, härligt gott! Jag träffa Veronica Sonjalis dotter, har inte träffat henne förut för jag har alltid jobbat. Mycket trevligt lättsamt att prata och god mat.

Idag efter Jörgen slutar jobba så drar vi ner till övik för att grilla hos Pär och Kina, vi ska sova i Hörnett (för deras gäst säng är dubbelt så skönt som min!! aj ja min rygg!) och lördag är planerat till nya O´learys på f.d. tvåvåningar, tror det blir bra. Får se hur många som hänger med. Söndag blir det gymmet. Allt planerat in i de minsta detalj. Nu tvättas och packas det ska kanske trycka i sig mat också.
tjipp tjopp så länge.

Onsdag

Åter en lugn dag på jobbet. Hemma vart det köttbullar som Jörgen gjort med min köttbulleformare!! haha. Efter det så gick vi ner till umelagun och simmade ett tjåg längder mycket skönt så nu luktar man härligt klor trotts dusch, och känner mig lagomt mosig öfr att kunna lägga mig tidigt för en god sömn. Idag har jag nyst 12miljoner ggr, jädra allergi!! jaja. Ett steg närmare helgen iaf. NICE!!

Nä hopp i säng!!

tjipp tjopp

Jordgubbar

Idag har det varit en trivsam dag. Lugnt och skönt på jobbet gick tidigare. Det var tänkt att vi skulle simma ikväll men det vart så sent med maten. Imorgon gör Jörgen mat så att vi äter direkt när jag kommer hem och sedan sticker vi ner och simmar. Ikväll vart det en sväng till Jula för att kolla in lite tränings redskap, jörgen vill han någon hemma för han tror inte han kommer att gå till gymmet så mycket. Men det blev inget iaf. den här gången. Vi köpte tåv FIN FINA kartonger jordgubbar dem var röda stora och saftiga, såå gott med glass.

Nä nu ska jag dra täcket över mig och sova, är lite trött sov inte så bra i natt, hoppas på ändring. Sov gott alla trogna läsare!! haha. Hörs imorgon.

tillbaka...

i ekorrehjulet. Nu har det varit semester på alla nivåer. 3 veckor har paserat med två fina veckor och en regnig vecka helt klart en bra semester. Bröllop i Örebro underbart vackert och trevligt (VARMT!). Sedan kände vi in lugnet här hemma i lägenheten. Har blivit några resor till Övik med bland annat Mogges konfa. Haft besök av Pär och Kina några dagar i regnet det blev en del kortspel film och mat i goda vänner sällskap. Helgen regna bort och idag vart det första dagen efter semestern på mottagningen... Gick väl ändå fint var hyffsat lugnt hade hand om två avbrytande segt att jobba till 17 tycker jag men men man ska ju vänja sig.

Direkt efte hemgången så åt vi middag och så bart det iväg till jörgens faderskap på Teg hans lillasyster Elin fyller 14 år idag, Grattis! massa go´fika och tårta med jordgubbar och godis. Hur gott som helst!! nu ser bihanget på "Top gear".

Imorgon planeras en simtur på nydala. spännande hoppas det är bra väder. Och helgen väntas lillsis min, vi ska på bio och hoppas vi kan få fint så jag kan visa Umelagun.

tjipp tjopp!

RSS 2.0