1 månad..

På dagen så har Sannapanna blivit en hel månad och varit förkyld i hela sitt liv. Men som jag skrev förra gången kanske, så tycker jag att det börjar gå åt rätt håll. Men det blir väl sämre imorgon bara för att jag tycket det.
Nu är det lunchtid redan och jag har inte hunnit så mycket som jag tänkt. Lämnat Viktor på dagis sedan har vi tjejor varit på BVC för kontroll, hon går upp i vikt och det är bara att fortsätta härda ut förkylningen som troligt kommer ta sin tid att gå över. Men annars blir det bara att bära runt henne. För så fort hon somnat på mig och jag ska lägga ner henne för att tex få gå på toa ifred så vaknar hon!! Men men nu sover snorkråkan så jag hinner kasta i mig lunchen!

Ikväll är det föräldramöte på dagis,jag ska gå! Jörgen blir hemma med barnen! Han får lite assistans av sin far. Så att dom kan lägga barnen(viktor) och sedan kolla på hockeyn. Dom höll på att förebreda för mötet, när vi kom på dagis idag! Det ska blir så spännande och höra vad dom gör! Och det är snart dagisfoto på gång. Vi månste nog klippa Viktor innan det, han har värsta fjunet bak i nacken!
 
Jag har lyckats hitta mitt garn och några virknålar jag fick av mormor, när jag var gravid med Viktor och mådde illa. Så att jag skulle ha något att göra. Hade väl tänkt få ihop något av det garnen någon gång. Måste nog fräsha upp minnet hur man gjorde nu igen!
 
Igår såg jag en dokumentär del av världens hårdaste jobb. Det handlade om en brittisk barnmorska som åkte till afrika för att jobba med förlossningar. Såå intresant och spännande och vilka skillnander. Idag har jag sett "Torka aldrig tårtar utan handskar" oj oj oj vad jag längtar till måndag och nästa del kommer ut!! Se dom!
 
 
 

Världens längsta inlägg.

Jag hade tänkt skriva en massa gånger här och jag har faktiskt börjat några ggr men det kommer alltid något i vägen och så blir det inget inlägg. Så gissningsvis blir det här långt, för det har ju hänt en hel massa sedan jag sist skrev men..
First things first!
Tisdagen den 11september på katastrof dagen! kom våran lilla katastrof Sanna till världen, en alldeles perfekt liten lillasyster! 6 dagar över tiden så var hon äntligen här! (En förlossningsberättelse får väl komma sen.)
Viktors tremänning Theodor fyllde 1år på söndagen den 9 sep (och hans andra tremänning blev 6 månader 9sep), så det datumet var ju jätte upptagen så jag fick minsann kniiiipa ända till tisdagen den 11:e! Så att vi inte skulle ta något upptaget datum, den 11 är det ju inget speciellt med... eller??
Barnvakt för Viktor var farmor och farfar i Övik, så Viktor fick vara där nere hos dom, de dagarna vi var på BB.
 
Hemma här så försöker vi få till en vardag. När jag tänker på det så han hon ju inte hunnit vara här hos oss så länge, bara ca 3 veckor! Men jag tycker Jörgens 10dagar gick alldeles för fort. Och nu har han ju redan hunnit jobba två veckor. Det går ändå bättre än vad jag trodde iaf. men det är krävande vissa stunder. Viktor går iaf på dagis och det känns faktiskt riktigt bra! Jag tycker det är svårt att kunna aktivera han när jag är själv (Men hur gjorde man förr?? pinsamt att inte jag fixar det nu). Inte för att man ska leka med honom hela tiden. Men jag tycker det är bra att han får komma ut och leka ute och sjunga läsa bok osv. leka med andra barn. Han har visst en litet gott öga för en annan tjej som går där. Igår när Jörgen hämtade honom så hade han gått fram till denna tjej och kramat och pussat henne några gånger, snällt dessutom!!! hahaha! Goa killen!
 
Men starten hade ju kunnat vara bättre. Eftersom jag och Viktor var förkylda under förlossningen så blev ju så klart Sanna det också! Det är INTE kul! shit vad snor det ryms i en sån liten näsa!!!! Vet inte hur många filter till nässugen jag köpt nu och näsdroppar och vilket snörvel!! Bara bära och upprätt läge. Stackars lilltjejen! Men hon har ändå ätit bra för hon har gått upp i vikt. Nu ska vi dit idag igen. Så hon har varit förkyld i hela sitt liv just nu. Hoppas det vänder nu!
 
och som vanligt är det mycket rännande fram och tillbaka till Övik. Jörgens syster har fyllt 30. En av våra vänner har fyllt 30 år. Och det väntas 2års kalas, 2st dop i Övik. Sedan är det ju folk som vill komma upp från min släkt och uppvakta snorisen. Och snart är det jul! Vi kan nog inte åka på allt, så vi får sätta och ner och prioritera. Det ser annars tungt ut med flytt söder ut. Det finns knappt något jobb och inom Jörgens jobb finns inget att söka heller. Det blir nog till att titta på en större lägenhet här och sedan spana eller kanske bli kvar i Umeå.
 
Ja nu tog det stopp i huvudet. Tänker skriva mera men det försvann. Hoppas att jag kan skriva lite mera här framöver! Men det får räcka med det här nu..
 
Sanna<3

RSS 2.0