Ensamstående för ett dygn..

Japp idag ska Jörgen jobba i Vilhelmina och instalera ett nytt dataprogram där. Så han kommer inte hem förens imorgon. Så det är bara jag och Viktor hemma ikväll natt och tills imorgon kväll. Idag tisdag har det varit väldigt stressig dag, för det var babysim 13.20 till kl 14.00. Vilket Viktor tycker är jätte kul!! Men dag var det första träffen på föräldragrupp som BVC ordnar med kyrkan. Det börjar kl 15.30 så det var lite stressigt när man ska duscha en bebis och sedan sig själv och klä på och mata och hinna till nästa ställe. Men vi hann och föräldraträffarna var mycket bra, mycket uppskattat. Jag trodde dovk att det skulle vara några från föräldragruppen som man gick på när man var gravid. Men de var inte en kotte från den gruppen. Dom flesta var äldre än jag och Viktor var bland de yngre barnen. Men det var trevliga personer och en del tror jag redan känner vara sedan tidigare, kanske från deras MVC grupper. Iaf tycker jag det var givande och jag ser framemot träffarna.

Det har ju varit dop för Viktor också, inte trodde jag att det skulle vara så hektiskt att hålla med dop!  mycket nervöst var det, men ack så fint!! och sååå kul att de var så många som ville vara med och förylla Viktors speciella dag med oss! Jag tyckte de var såå fint av alla och cermonin!!! Åh alla fina presenter. Men jag känner mig väldigt dum efterhand då vi drog ut på presentöppningen så några hann gå. För många hade en lång resväg hem. Så dumt av oss, men det var väldigt fina pressenter han fick. Nu är det tackkorten som håller på att knåpas med.

Jaa tiden går fort iaf, jag har fastnat i augusti så september vart tog den vägen? och tänk att Viktor blir 4 månader i slutet av denna månad och denna vecka!!!! 4 månader! Han är stor och jag tycker man börjar skönja en personlighet nu. Han är så go våran kille, den finaste som finns!
Han växer så det knaka, vilket många vill kommenterna och i dagens överviktshysteri är det inte kul att han blir kallad för sumo!! Jag tar det negativt. Som på jobbet var det någon som sa, gud vilken stor bäbis du har?! så svarade jag att han var ju inte direkt nyförlöst!! Vissa komentarer är väl inte illa menat men vissa är bara överflödiga, dumma och behöver inte sägas!

Nu i höst/vinter väntas en bröllop, min morbror ska gifta sig i Vemdalen med sin Mia. Så just nu måste kolla upp lite stugor. Vilket kanske inte var så lätt, för det skulle visst vara en dansgala där uppe samtidigt. Man får skynda sig.

Tänkte bjuda på lite bilder från dopet:







Sixten lättade upp stämmingen för många! Han har varit ett glatt samtalsämne efterhand. Tur att man kan lita på Sixten!!=) glada unge!=)

Dag vild!

Det blir man så fort man går hemma och är ledig. Dagarna och veckorna bara går! förra veckan kom mamma upp från torsdag till lördag. Passa bra att ha lite stöd från mamma efter sprutan och febern och allt som blev i torsdag. Fredagen så gick vi promenad till kyrkan som dopet ska vara i. Kolla in fikalokalen blir bra tror jag. Vi surra en massa hela tiden och rände till jula och barnens hus. Är så sugen på att köpa något till mitt kommande kusin barn! va egoistiskt det låter att säga mitt kusinbarn! Kristins bebis!! men jag tror jag måste vänta till vi vet vad det är för krabat som tittar ut! Skulle vara så kul om det blev en tjej för det är så mycket pojkar nu tycket jag!

Jaa jaa men helgen flög förbi den med mamma skjutsade ner oss till övik mig och viktor alltså. För då var det kalas för Marcus som fyllde 27 år. Vi fick prova på en slags japansk pizza. Det är en spännande upplevelse, grunden var som en pannkaka/omelett med rökta musslor och sedan vart det majonäs tror jag och massa annan topping på som det inte sa vad det var! säker för att man inte skulle våga smaka om man viste vad det var!

Väl på kalaset så la vi ner Viktor en stund på golvet när det var tårta, och vips så hade lillkillen vänt på dig, rullat från rygg till mage!! haha världen såg annorlunda ut och en glad kille hade hamnat på mage!=) haha! Sedan söndag vart de slapp hemma hos lena och kjell. Skönt helgen med mycket som hann med! Ibland är man ju bra lustig, tog med kameran men inte använde den!! så typiskt men det är svårt att hinna passa Viktor och vara fotograf.

Tänkte ändå bjuda på en mysig bild på min go´ kille!!




Ska försöka komma ner på stan och handla lite inför dopet. Ska pyssla ihop lite saker!=)

RSS 2.0