18 december

Sista veckan innan jul. Den kommer att bestå av att tvätta och packa för att sedan dra på julturné. Förra veckan fick alla som sökt högskoleutbildningar veta om det blivit antagen. Och det blev jag!! Jag hade sökt barnmorskeutbildning 1:a hand i Umeå och 2:a hand Sundsvall (båda är tydligen distans). Jag kom in på mitt andra hands val! Förvånande eftersom det är få platser och jag valde just det i andra hand. Många fler som sökte den utbildningsorten i första hand innan jag liksom. 12 platser i Sundsvall och 64 totalt sökande och 32 st första hand! och så kommer jag in på mitt andra och är en av det 12!!! iiiiii....... Jag? känner mig lite utvald..
 
Hur som, tror väl många att jag lyckats ta mig in i Umeå men det har jag icket! Vilket fall känns det kul att ha kommit in men det känns lite väl mycket att ta mig an en sån utbildning just nu. Men två barn och allt som händer. ev flytta större lägenhet helst till övik. Skulle kanske inte störa så mycket men det är på avancerad nivå barnmorskeutbildningen är! och känns som att vi måste få ordning på vardagen och tryggheten innan man tar sig vidare! Men något ambivalent är jag!! jag vill jag vill!
 
Idag så fick Sanna första vaccinet. Hon skulle egentligen fått det förra veckan på 3 månader kollen men då hade hon nyss fått feber, så det blev en sväng förbi bvc efter lämnat Viktor på dagis. Där är det personal och barn sjuka. KRÄKNINGAR och annat!!!!!!! shit! tänker hålla honom hemma imorgon och torsdag. Vilket innebär att jag inte vet hur jag ska göra när jag ska till kuratorn på torsdag. Det var tänkt att jag skulle ha Viktor på dagis och Sanna med mig till kuratorn. Kanske att Jörgen kan komma hem tidigare!?
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jörgen kanske kan ta en halv föräldradag?! Det är ju viktigt att du kommer iväg och pratar av dig lite!! ♥

Svar: jaa! bra ide. Det har jag inte alls tänkt på!!!!
Emilie P

2012-12-18 @ 20:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0